Litt action på en helt allminnelig lørdag :-o

I dag dro jeg og Hr Frodith en tur på IKEA. Vi planlegger jo litt i forkant av flyttingen, og skulle bare SE altså…SE, tenke og planlegge. En riktig så koselig Ikea -tur. Oppe i otta er vi jo uansett, og vi dro avgårde så tidlig at butikken knapt hadde rukket og åpne… For det er jammen lurt å være der oppe gry-tidlig også…For etter kl 10 på en lørdag, likner hele stedet en maurtue, og du ser ingenting av det du planlegger å kjøpe…Det ligger noen i alle sengene i sengeavdelingen, og det sitter nesten folk og spiser i kjøkkenavdelingen….

Etter en liten runde der inne, hadde vi sett nok…og det var jammen lurt, for da var det kommet så mye folk at vi var glad for at de har de pilene på gulvet, så vi kunne klare å finne veien vår ut igjen…

Ute regnet det, og vi ble stående et lite kvarter i buss-skuret å vente på bussen… Og maken til action på et kvarter skal man lete lenge etter…Vel…det skjedde ikke så mye de første 7-8 minuttene….men så plutselig skjedde det:

EN TYV!!!  I vill fart ut fra IKEA, over utfartsveien, hvor alle biler og busser suser forbi, og sikter mot fortauet…Etter han, en IKEA-ansatt som løp alt han kunne….Han måtte til slutt sparke av seg skoene, for å prøve å nå igjen tyven…Han løp alt han kunne, og innimellom sikk-sakk over veien for å prøve å riste av seg IKEA-mannen. Bilene kjørte sikk-sakk også… Det var helt amerikanske tilstander på veien, som i en ekte COPS- episode….  (biljakt- program…) Og til slutt kom det faktisk en bil og plukket opp tyven…Og IKEA-mannen måtte gå slukøret tilbake på jobb….

Hva tyven tok er jeg slett ikke sikker på.. For det måtte være ganske lite…denne posen er bare for å illustrere….

 

Det vi fikk med oss fra IKEA i dag, var denne:

Men de betalte vi for altså 🙂

 

Har du vært vitne til en tyv-jakt før?

Handler du ofte på IKEA?

 

 


#action #tyv #jakt #IKEA
59 kommentarer
    1. Skikkelig action en lørdag morgen 🙂
      Jeg har selv aldri vært vitne til tyverier. Ikke som jeg kan huske i hvert fall… :-/
      Jeg er ingen Ikea-fan, og holder meg langt unna 🙂

    2. Oi, det hørtes ut som skikkelig action! Jeg hadde sprekt av nysgjerrighet jeg da, MÅÅ liksom vite hva han hadde tatt med seg. Det måtte jo vært noe av ganske stor verdi når han IKEA-mannen gikk så hardt til verks! Det kan liksom ikke ha vært en pute til 10 kroner x)
      Godt å høre at dere betalte i hvert fall x)
      Skal dere bytte ut mye møbler når dere flytter eller? Sikkert litt deilig å friske opp inventaret litt når man bytter bosted 🙂

    3. Veronica S: Ja, sånn uten å vite det, nesten å få med seg noe har jeg gjort også. Og hvis jeg oppdager deg før jeg har reist milevis, så MÅ jeg dra tilbake 🙂 Skikkelig samvittighet på sånt. Penger som ligger på gulvet i en butikk f eks, må si fra til betjeningne, tar dem ikke 😀

    4. OJ! Skulle ønske IKEA mannen fikk tak i han altså!! Er ikke greit med uærlige mennesker.
      Jeg holdt på å stjele et lokk fra IKEA en gang.. men gikk tilbake for å betale for lokket og da fikk jeg halv pris på det. Siden jeg var så ærlig å kom tilbake.

    5. cathrinehenriksen: Veldig kjedelig han ikke fikk tak i han :-/ Vi sto og heiet nesten på han Ikea-mannen 🙂 Sånn inni oss hvertfall.. Nå har jeg vært på tur 🙂 Klemmer <3

    6. ladyaugust: Ja, fornøyd med den puta, og må kanskje ha flere 😀 Jeg har vært på tur 🙂 Deilig, og snart på vei på landet 🙂 Klemmergodklemmenmedsukkerpå<3

    7. Haha , jeg ler altså …..stakkars var det alt du fikk med 😮 Og ja er ikke så rart at jeg unngår Ikea lørdager …er jo stappa med folk 😮
      Tyver å altså …. , stakkars han ansatte da ….
      Hmm…mulig jeg har vært vitne til sånt ja , men husker ikke noe eksakt akkurat nå da 😀
      Bortsett fra da jeg jobbet i butikk og det var noen der som klarte å snike seg unna , noen skikkelig slue kjeltringer . For jeg var jo på vakt , men neida ….de har sine super triks noen av dem :-/
      God søndag videre , klemmer fra meg 😀

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Herremin… glad jeg ikke jobber med sånt 😀 Hadde ikke passet for meg som du vet 🙂 Men du er tøff, og da går det fint 🙂

    9. Mariann Sæther Tokle: Ja, 11 mil er da ingenting:-D He-he… Men det er mye fint på Ikea, og verdt å ta en tur 🙂 Jeg gleder meg til å få i hus alt 🙂 Det andre huset 🙂

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Oi, for en skummel historie :-/ Glad det gikk bra da…jeg hadde ikke turt å nærme meg han tror jeg.. Ja, det blir oftest småting men nå trenger vi mye forskjellig, så da blir det IKEA for det er litt billig 🙂

    11. Ja, jeg handler på Ikea, nærmeste er 30 mil unna ca. jeg kjøpte garderoben til walk in-en min der, og kjøkkenet og nå planlegger jeg å pusse opp vaskerommet og da skal jeg ha garderobe der også, og da svipper vi innom Ikea 🙂 Men nå kommer Ikea til Ålesund og da blir det bare 11 mil 🙂

    12. Jeg ahr faktisk vært den ansatte som har løpt etter tyver mange en gang.
      Min siste episode var ganske dramatisk så etter det har jeg faktisk gitt meg.
      Jeg jobbet på Jernia i Bergen.
      Inn kom en kjenning og jeg holdt øye med han. Jo da bort til knivene, og der tok han en.
      Dette var på lørdag litt utpå dagen, og masse folk i butikken. Jeg bort til han etter å ha gitt beskjed til de andre om å ringe politiet, og vekteren vår.
      Jeg hang somet slips på denne mannen, og da han begynte å true med kniven var det viktig å holde han rolig.
      Jeg kunne gjerne blitt hogget ned av han, men eg er heldigvis sterk, og jeg tenkte på alle som var i butikken.
      Politiet kom. Det måtte 3 stk til for å legge han i bakken, og kniven fikk jeg på plass igjen.
      Ikea er gøy tidlig, handler litt, men mest skaper, og lys faktisk::)

    13. Ja, det er ikke alt som betyr like mye for oss…og da er det greit å fire litt, slik at begge får bestemme. Når det gjelder innredning, får jeg bestemme alt her nå …..unntatt på rommet til sønnen min og i kjelleren der han og vennene har filmhulen sin. Tror nok det ville bli fryktelig vanskelig for karidansen å innrette seg etter en mann igjen når hun har rådd grunnen alene så lenge. Blir litt sær og egen av sånt… ! 😉

    14. MOONBEAMSCORNER: Ja, det blir også IKEA der jeg er vokst opp …De plopper opp som paddehatter….eller sure agurk-hatter 😀 Hi-hi Klemmer igjen <3

    15. Fruemmel: Oi, har du tatt kollegaer i å stjele?? Eller har kollegaene dine tatt tyver? Ja, det var litt små-spennende, synd han ikke fakket han..

    16. He he, nå fikk jeg meg en god latter. Kan levende forestille meg dere to På Ikea i grålysningen, folk i sengene osv. Godt dere fant ut igjen, med lemmer og vett i behold, selvom det ble ville vesten på utsiden da..uff ikke hyggelig med løpene tyver…ikke noen sofa han stjal i alle fall….Har ikke vært på Ikea siden 1983-ish…he he.. nå kommer faktisk Ikea til Sandefjord, så må vel ta turen dit da i 2017 he he 🙂 Klem fra Månestråle 🙂 <3

    17. monomarit: Nei, jeg aner ikke hva han hadde tatt, må ha vært penger, eller lommebøker fra kunder?? Han løp hvertfall, og ble plukket opp av en bil lenger bort…Tydelig planlagt… Eller om han klarte å lure en bil til å ta seg opp? Stakkar IKEA-mannen fikk ikke tilbake sakene, men kanskje han tok bilnummeret 😉 Får håpe det God helg til deg også 🙂

    18. Dette hørtes ut som en god dose spenning i hverdagen ja. Veldig synd de ikke fikk tatt tyven. Til tross for 34 år på jobb i butikk så har jeg ennå ikke tatt en kunde i å stjele! Kollegaer derimot… Flere ganger 🙁

    19. InoSc: Ja, litt vanskelig om man ikke er helt sikker også… Men her i vår sak var det tydelig ingen tvil, og han stakk jo også…alt han klarte… 😀 Fornøyd med å finne en sånn pute ja 🙂

    20. karidansen: Men så spennende da, at du fikk snakket litt med en døv. Ja man gjør seg jo ganske forstått i mange sammenhenger, uten så mye språk.. Det er nok litt lett blanding hos oss, vi har NOE lik smak etter hvert, men vi bestemmer nok litt hver også. Noe bryr jeg meg IKKE om, og da får han velge. Andre ting er mer nøye for meg, og da får kanskje jeg avgjøre 🙂

    21. dedicat: Ja, ikke så ofte jeg ser sånt heller 🙂 Veldig greit med Ikea, man får mye for en billig penge egentlig. Og helt bra kvalitet synes jeg. Bra NOK hvertfall 🙂

    22. I alle dager, ja måtte le litt og når jeg leste her, så det hele i ånden! -ikke godt å si hva han kan ha forsynt seg med, må jo nesten ha vært penger, ellers er jo det meste av det de har av litt størrelse.
      Men jeg har jobbet i Securitas for endel år siden, og det er ufattelig hva folk klarer å stjele med seg, helt utrolig. – og fryktelig trist at det har blitt sånn.
      Det må jo ha vært litt av en opplevelse å se det der live fra sidelinja ja. 🙂
      Jeg var på Ikea selv for 2 dager siden, og opplevde ikke annet enn at lommeboka ble litt lettere, men det var fordi jeg fant mye fint som ble med hjem da! 🙂
      God helg til deg! 🙂

    23. Wow, spennende lørdag det! Men utrolig trist når folk velger å stjele fra butikker.. tror det var noen å stjal hos oss idag tidig, men ble for dumt /frekkt og spørre ifall jeg tok feil 🙁 angrer kanskje litt nå…
      Fin pute du fikk med deg da! Bra du betalte, hihi <3

    24. Rene actionfilmen. Synes den IKEA-ansatte var tøff som sprang etter. Frekkasen kunne jo ha blitt voldelig om han hadde tatt ham igjen. Artig og veldig Frodithsk pute. Har Hr. Frodith omtrent samme smak…. eller er det Fruen som har det avgjørende ordet når det kommer til innredning??
      Jeg var på IKEA i går. Det har jo nylig blitt IKEA- butikk i Nydalen – bare 15 minutters kjøretur unna. Ble litt småtteri i posen, litt praktiske beholdere til kjøkkenting og den slags. Jeg gikk meg vill, men det kom det en elskverdig, ung ekspeditør og viste meg veien ut. Han viste seg å være døv, men han hadde nok sett på kroppsspråket mitt at kjerringa fra Dala var på bærtur blant baderomsskapene. Han var flinkere til å forklare enn døvetolken, sjøl om han ikke snakket. Han var veldig tydelig med tegnene, så jeg forsto ham sjøl om jeg ikke kan tegnspråket. Det virket nesten som om tolken ble litt irritert på både ham og meg…….. for hun ble liksom overflødig…..

    25. Nå er det jo ca 50 mil til nærmeste Ikea, så for å si det sånn så er vi ikke der så veldig ofte. Men sist vi var der var det nærmest på impuls. Jeg pusset opp generasjonsboligen siden min mor havnet på sykehjemmet. Og kjøkkenet der var så dårlig at vi flyttet vårt over dit og måtte skaffe oss nytt kjøkken i full fart… jeg hadde tenkt å blogge om dette en vakker dag.. Men den type action dere fikk med dere ,, slapp heldigvis vi 🙂

    26. Fru Stussli: Nei, jeg og Hr Frodith sto i buss-skuret og så på. Og det må ha vært lite, for vi så ikke han bar på noe…Kan ha vært penger… Og tenk at en bil plukket han opp :-/ Planlagt liksom. Han prøvde å lure EN bil først…men den fortsatte…skjønte ikke helt Ja, fin pute, passet fint til oss 🙂 Jeg koser meg med å glede meg 🙂 Her lager det seg til fest i etasjen over, men jeg skal sove hos mamma i morgen hvertfall… og har sovet mye i det siste, så tåler vel en natt i litt lite søvn.. Ellers har lørdagen vært topp Håper du har hatt en fin dag både i vann og på land 🙂 Store kveldslemmer <3

    27. ssilje89: Ja, vi sto der og håpet han skulle få tak i han..men nei.. Ja, blir ofte veldig dyrt, men i dag skulle vi ikke ha mye, fordi alt skal rett i nye leiligheten, og gidder ikke drasse på herfra 🙂 Kjøper alt på en gang derfra. Men en LITEN pute måtte jeg jo ha 😀

    28. Eva: Oi, det hørtes hvertfall både skummelt og spennende ut.. Vi var et stykke i fra her 🙂 Heldigvis, så det var mest spennende og ikke så skummelt. Ja, håper de fikk bilnummeret jeg også. Ha kom tilbake, Ikea-mannen, sammen med en som jeg tror prøvde å hjelpe han. Han fisket skoene sine og gikk inn igjen… SKulle likt å vite hva som skjedde 🙂 Ha en fin kveld du også <3 klemmer <3

    29. Karina Larsen: Ja, ekkelt 😛 Men vi var LITT langt fra, så var mest spennende.. Men skikkelig dumt at han ikke fikk tak i han 🙁 VI håpet liksom på det.. Og at en bil plukket han opp, skikkelig planlagt liksom..

    30. Næmmen så spennende!! Bra du ikke løp etter du også. Sånne tyver kan være skumle. Skulle ønske vi fikk vite hva han tok… I andre actionserier får vi jo vite det og så blir tyven tatt av helten…
      Veldig fin pute du fant og det var veldig frodith <3 Koselig med sånne planleggingsturer. Jeg husker vi drev sånn da vi kjøpte og pusset opp her 🙂
      Håper du har en koselig lørdag
      Mange klemmer

    31. Oj, så spennende med litt action!
      Dumt han ikke fikk fanget tyven da.
      Var en stilig pute du kjøpte 😀
      JEg er veldig glad i IKEA så glad at jeg ikke kan gå der så ofte, det blir så dyrt der inne til slutt :/

    32. Jeg har jobbet i butikk, og har opplevd at folk har forsøkt å naske. Har også opplevd folk som har forsøkt å svindle med stjålet visakort. Det var i de tider hvor elektroniske duppedingser hadde gjort sitt inntog, og man måtte bruke sunn fornuft når man sjekket legetimasjon osv.
      Jeg opplevde også en politijakt en gang for mange år siden. På motorveien. Hvor jeg ble stoppet av politiet, og fikk beskjed om å kjøre litt til siden, og parkere på anvist måte. Bilene som kom bak meg, måtte parkere likt bak meg. Og de som kom i mot, fikk tilsvarende beskjed på andre siden av veien. Politibilen stilte seg skrått på tvers over veien. Jeg husker jeg satt og ventet i åndeløs spenning. For sånne ting hadde jeg jo bare sett på film tidligere. Nå skulle jeg faktisk få oppleve det selv også 😀
      Men det var litt skummelt også. Følte meg litt som en levende barrikade. Og det gikk bra. Den ettersøkte, klarte å komme seg forbi, med flere politibiler etter seg. For en opplevelse altså!
      Men sånn ellers, så synes jeg ikke om sånne uærlige tendenser. Man skal gjøre det som er riktig. Det er best for alle 🙂 Og tyven på Ikea, håper han ble tatt, at nummeret på bilen ble notert. Men, sånt skjer jo så fort, at det nok ikke er så lett å huske på sånne ting i farten 🙂
      God lørdagskveld til deg 🙂 Klemmer <3

    33. Er så utrolig hva folk får seg til å gjøre! Stakker han fra Ikea som måtte løper etter i all hast. Nei, det er så dårlig. Jeg var faktisk vitne til et tyveri da jeg var i Praha. Det ble ganske så dramatisk når de huket tak i tyven. Han kom seg ikke lengre enn rett utenfor døren og det hele endte i slagsmål mellom tyven og sjefen. Veldig ekkelt å stå så nære! Veldig fin pute dere fikk med dere da 🙂

    34. wow rene krimmen!!!! løpiing og jakt og getaway car…..jøss..for en begynnelse på dagen!!!!
      puten var supersøt…..gleder meg til resten -på dine vegne hahahah siden ikkje bilen skal til meg altså <3<3

    35. natheless: Ja, fin pute, og det eneste som fikk bli med nå…nesten…Det andre skal RETT til den andre leiligheten og ikke innom her 🙂 Nei, det var en sprø jakt …

    36. morsmiddag: Ja, det var helt utrolig å se på , han løp LEEEENGE…og til slutt ble han altså plukket opp av en bil… Som hjalp han… BANDE sikkert…

    37. Uffda, tyvjakt er ikke gøy. Jeg har sett det flere ganger faktiskt, og jaktet tyver selv. Om man jobber i butikk, så opplever man dessverre det. Ikke gøy å ta en tyv, men det må til. Ja ja, du fikk deg da en opplevelse og en skikkelig morsom pute! 🙂 Kos deg i kvelden.

    38. Synd at noen tillater seg å ta noe som ikke tilhører de, men alle har vel ikke fått samme grunnlage fra barnsben av, så det er vel gjerne mest synd på de.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg