Mitt lille land på 17. mai (reprise)

 

Siden tegnspråkpoesi er noe av det vakreste jeg vet, og siden dagen i dag er 17. mai, synes jeg det passet at du får et lite innblikk i tegnspråkets verden. Og var er vel da bedre enn den tegnspråk-tolkete versjonen av “Mitt lille land”. Sangen som ble skrevet av Ole Paus, og som her er sunget av Maria Mena.  Den sangen har liksom blitt et symbol på fred, frihet, demokrati og kjærlighet til hverandre 🙂 Og det passer bra på  nasjonaldagen vår <3 Jeg har linket til denne videoen før,men den tåler godt en reprise, for vakker er den <3 Det er LILLEIDUN som har tolket denne.

 

Ha en fortsatt fin 17. mai <3

 

Har DU sett denne videoen før?

 

#tegnspråk #17.mai #mittlilleland #tegnspråksang #nasjonaldagen
14 kommentarer
    1. toveview: Ja, jeg tok en reprise på denne. Hadde den på 17. mai i fjor også, men jeg har fått noen nye lesere, og tenker at en så vakker ting ikke kan vises for ofte egentlig 🙂 Hun her er favoritten min innen tegnspråk-tolkede sanger 🙂 Ja, jeg synes den blir enda noe MER med henne 🙂 Gratulerer med dagen til deg også 🙂

    2. Spennende at du er lærer på en tegnspråkskole. tror nok denne vakre sangen får en ny mening med lille Idun som tolk. Selv jobber jeg med innvandrere og vet hvor viktig det er å ha felles språk. Jeg bruker også tolker i det daglige. Synes det er en menneskerett å bli forstått og er glad det finnes “verktøy”.
      Så passet det godt med denne sangen på en slik dag, gratulerer med dagen !

    3. dedicat: Ja, denne er så vakker, og hun her, Lille Idun, er en av mine favoritt-toker, når det gjelder tolking av sanger 🙂 Er ikke dette vakkert så vet ikke jeg 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    4. karidansen: Ja, er ikke denne vakker <3 Jeg synes hun er så flink, og sangen er mye vakrere med henne enn uten 🙂 Tegnspråk er best <3 Ha en fin 17. mai videre du også 🙂

    5. Helge: Skogstur høres veldig deilig ut, i forhold til byen hvertfall. Her har det vært surt, kaldt og regnet litt. Så her har det vært kun pysj 😉 Sentrum er ikke et alternativ for meg heller, har vært bare en gang, og det var ikke gøy overhode…. Ja, jeg synes denne passer som reprise på sånne dager når Norge er ett 🙂 Ha en fortsatt fin dag Helge 🙂

    6. Gratulerer med Dagen. Har sett denne flere ganger før – like vakker hver gang. Passet med en slik reprise på en slik dag. Var på en skogstur før idag med sekk og pølser. Var nok litt støl etter min sykkeltur fra Lillestrøm til Drammen igår men ble en fin tur idag. Skal snart ut en tur. Det ble ok vær så sentrum skal jeg ikke besøke idag. Ha fortsatt en fin 17 mai.

    7. cathrinehenriksen: Ja, jeg liker den så godt, og synes også den er veldig vakker 🙂 Og den er litt 17. mai synes jeg 🙂 Ha en fin dag videre du også Pippi <3 Store Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg