Av og til ….

Av og til kan jeg føle meg veldig fin….

 

 

Nesten som en fin og fargerik ballong…


Jeg svever der oppe….velfylt, fargerik og fin…Blåser med vinden…..

 

 

Men noen dager er det som om noen stikker hull på en liksom….

Og det begynner å sive luft ut…. Man blir litt pfffff….slappere i fasongen….

 

 

Til man er ganske så slarken….og  nesten HELT uten piff…..

Ja-ja….Da får man bare ligge der litt da….. Og hvile…Og etterhvert få på plass en teip-bit eller plaster

eller noe….Og satse på å få litt form på seg igjen etter en pust i bakken….

 

(tok en liten reprise på denne, da jeg er LITT uten piff om dagen..og den passet perfekt..)

 

Hvordan er det med PIFFEN din for tida? 🙂

 

 

 

#sliten #ballong #hvile
18 kommentarer
    1. Var en morsom og artig vri, likte dette blogginnlegget!!
      Utrolig nok går dagene i et, selv om jeg har 4 ukers ferie (ja du leste riktig, de tok jeg i september!! haha) så like deilig å treffe puta hver kveld kjenner jeg!!
      Håper formen er bedre 🙂

    2. Jeg kjenner at jeg brygger på en forkjølelse, tålte vel ikke turen ut i går…:) Og det passer heller dårlig…
      Om du mangler energi lenge og det ikke har noen “normal” forklaring, bør du ta en tur til legen og ta noen blodprøver. Ellers så har annebe en viktig komentar.

    3. vel eg hadde masse energi og det ble litt sånn flatt kjapt da sommeren tok helomvending her.
      Noen hvisker om finvær denne uken så kanskje kan det løfte energien igjen? Nå skal eg snart gå på jobb og det gleder eg meg ikkje sånn superveldig til i dag selvom eg liker jobben min så er eg litt trøtt i nebbet hahaha 😀
      klememtingene <3

    4. Så kjedelig at piffen er litt borte.
      Den kommer nok fort igjen får vi tro!!:)
      Jeg ubertrøtt, sove 4timer siste to døgnene,.men er full i piff, så her er de mye energi til tross for trøtthet uten like! :p

    5. Det er lett å miste piffen når man har mye å gjøre og tenke på/har bekymringer. Jeg tenker mye på pusen vår som har vært borte en stund, og på hvordan det går med sønnen vår på skolen. Det som kan hjelpe er å slappe av, gjerne med en hobby så man får tankene over på noe annet, eller ta en tur ut i naturen. Det å ha noe å glede seg til er også viktig, så planlegg noe gøy i nærmeste fremtid f.eks. en tur på kino. Jeg er glad i å rusle rundt på kjøpesenter og det er ikke alltid jeg kjøper noe, men gøy å kikke. Nå venter jeg på en pakke i posten med Desigual-klær jeg har kjøpt på salg, og gleder meg til å prøve de. Håper dagen din blir lettere etterhvert!❤️🌸🌺

    6. Så dumt du ikke er helt i form om dagen…håper det kommer seg , men om det er mye stress i livet ditt nå, med jobben bl.a ville jeg anbefalt deg å sykemeldt deg en dag eller to en periode….og ikke gjøre som jeg gjorde ..jobbet i flere år og trodde bare jeg får hvilt i helga eller ferien nå så blir det nok bra…men det ble ikke sånn…En strikk kan strekkes langt …men en dag ryker den om mann bare fortsetter å strekke den….Tegningene var fine da 🙂 God klem til deg <3

    7. Usj så trist å være uten piff, og du som jo er en energibunt sånn ellers. Men det kan skje alle. Jeg er stort sett uten piff hele tiden. I alle fall i kroppen. Men sinnet mitt vil gjerne henge med, så av og til fremstår jeg sprekere enn jeg egentlig føler. Når det er to viljer i samme kropp som krangler, så er jo ikke det så kjekt det heller 😉
      Jeg sender over et klemmeplaster, og håper at det hjelper bittelitt <3 <3 <3

    8. Jeg blåser inn mer luft hos deg og plastrer godt!!!! Her er det full fres, men akkurat nå har jeg masse piff, heldigvis. Det går i rykk og napp det der. Hvil deg en dag eller to, så er du nok snart i farten igjen kjenner jeg deg. Det tar på å være Peter Pan, ha utstilling og jobbe vet du! Klem fra meg 🙂

    9. Hei Frodith!
      Kjente meg straks igjen 🙂 Søndag var en sånn dag for meg. Tror jeg hadde dotter i ørene og gele i hele kroppen……. Gjekk rundt meg selv…. lå på sofaen… ja ok jeg gjekk en liten tur men den tvinget seg på inne i den dårlige samvittigheten som bygget seg opp….. Jeg var egentlig inne i en boble hele søndagen – null piff…… sov godt om natten og startet mandagen med god piff og hadde en god dag på jobb, dro på spinning og styrketrening og BANG så er PIFFEN tilbake. Men noen dager er bare sånn 🙂 Ønsker deg en flott dag!

    10. Veldig illustrerende! Du er en råtass på paint:) er det faktisk motsatt, endelig, masse piff og lite paff. Så nå gjelder det bare å disponere. Håper noen lapper ballongen din og, kan anbefale en tur i skogen etter kantarell:)

    11. kvile er like viktig som mat og trening,jeg har blitt flink på å fordele disse 3 elementene så jeg ikke går helt tom for luft.Kvil deg u så blir dok fin igjen skal du se

    12. Hei Frodith, så kjedelig å være uten piff. Det er nok slik med oss alle innemellom. Og med noen ofte. Jeg føler meg ikke helt energisk, og synes nok alt går litt sakte, og at ikke tiden strekker til, men alt i alt tror jeg ikke det er piffen som mangler..Høsten er litt slitsom når man har barn i skolealder, så mye rutiner, skolebøker, utstyr o.a som skal på plass, varmere tøy, foreldremøter og i tillegg alt det andre. Ville ikke vært ungene foruten, men høst, jul og vår er ekstra hektiske. Blir av og til nesten litt for mye i tillegg til vanlig oppdragelse, jobb og øvrige gjøremål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg