Når noen skrur av lyset….

Når noen “skrur av lyset ute”…

Og huskedamen ikke lenger synes gjennom gardinene…


Og man kun hører plasket fra vannet som treffer asfalten…

I det en bil kjører forbi….

 

Da kan det være lett å “trekke for gardinene” inni seg også…

 


Men fargene og lyset i hverdagen …

Er det uansett bare jeg selv som kan skape…

Og et plask fra en vanndam….eller et skyll fra “annen-etasje”..

Vipper ikke DENNE huskedamen av pinnen hvertfall… 😉

 

Er du flink til å fargelegge hverdagen din, med små fine øyeblikk? 🙂

 

 

 

 

#dikt #tekst #funderinger #husker #farger #sol #grått
45 kommentarer
    1. Anonym: Ja, man kan fargelegge den rent fysisk, med farger på klær, interiør, og annet 🙂 Men også med opplevelser og annet 🙂 Kos deg

    2. Et fint og talende innlegg. Så viktig å fargelegge hverdagene litt nå når vi går mot mørketid. Jeg pleier å bli litt melankolsk på denne tiden, men holder enda fast i lyset og fargene om dagene…

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Her har det jo stiregnet i flere dager 😛 og vært skikkelig mørkt.. Deilig med Syden for dere da 🙂 Det fortjener dere 🙂

    4. Anonym: Ja, noen ganger er det bare med klærne jeg også gjør det, men det setter i gang noe mentalt også det 🙂 Inni meg hvertfall. GLade farger gjør meg glad 🙂 Og i morgen er det fredag og jeg skal pynte meg litt som vanlig 🙂 klem

    5. For det meste er jeg god på å farge dagen, om det så bare er med klærne mine. Men av og til er det umulig, da får det bli en av de dagene, for jeg skal få en dag i morgen med fargestifter til 😉

    6. Så fint innlegg! Jeg mener at jeg er ganske flink til å fargelegge dagene mine, men jeg har perioder der jeg er flink til å viske ut fargene også.. -Men øvelse gjør mester, jeg harblitt mye bedre <3

    7. ladyaugust: Hvis jeg er den flinkeste, så er du den nest -flinkeste hvertfall 😀 For du er omtrent like flink, og du er søstra mi og da er det en familei-greie vettu :)Nå skinner sola, og jeg skal hjem og jeg har gjort mye fornuftig i dag 🙂 GLaaaaad 🙂 Klemmer søsklemmen <3

    8. Oh du er vel den flinkeste jeg veit til å farge dagene du søs <3 Det er viktige saker såklart. Jeg tror jeg er flink, i alle fall så prøver jeg hardt hver dag <3 goodklæmme 🙂 Nå skinner sola litt her og den varmer tilogmed 😀

    9. Åh, så gøy! Da jeg fikk se at du ønsket deg akkurat den kjolen, tenkte jeg at du måtte få et tips av meg så du fikk den billigst mulig. Håper du blir fornøyd med den!❤️ Jeg hentet min pakke med 3 stk Desigual t-skjorter fra Ellos idag, og alle passer helt fint. Om du må returnere, koster det kr 39,-, men håper kjolen din passer!

    10. Hanne Beate: JEG HAR KJØPT DESIGUAL -KJOLE !!! 😀 Fra Ellos 😉 Kan nok hente den snart faktisk 😀 Håper du får en fargerik og fin dag <3

    11. spisogspar: Ja, for det ER noen hver dag, fine små øyeblikk eller faktisk MANGE hver dag. Men vi har lett for å gå oss vill i de grå tingene… Ha en fin dag <3

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, og du jobber med saken hele tiden 🙂 Jeg tror det er det viktigste, at vi tar fatt på hverdagene og livet og rister litt “liv” i dem uansett om de skulle se litt grå ut i starten 🙂

    13. Takk for påminnelsen, den trengte jeg idag av ulike årsaker. Akkurat nå skinner sola her, og håper det er slutt på regnet for en stund! En fargerik dag ønskes deg!😊

    14. Så nydelig innlegg! Prøver så godt jeg klarer å sette farge på tilværelsen:) Det fines mange småting i hverdagen en kan glede seg over, det gjelder bare å finne de og se de….. 🙂

    15. her er det strålende sol og høy klar himmel…….eg vet dere drukner på østlandet og er sympatisk til det siden vi tross alt druknet i nesten 10 mndr sammenhengende….men nå håper eg på lang varm høst med fine dager. Og at dere snart tørker der borte
      klemmetingene <3

    16. Eva: Ja, jeg får det også til som regel, det er kun enkelte dager som blir litt mørkegrå…men dagen etter er det som regel snudd 🙂 Ha en herlig dag du også 🙂 Klemmer <3

    17. Min matgale verden: Ja, jeg tror også du er flink til det. Og å droppe trening og ta det litt piano er viktige greier 🙂 Kos deg på jobb <3 klemmer og fin -fin dag <3

    18. Helge: Så fint du skrev Helge 🙂 Og jeg håper det går fint med det du har foran deg 🙂 Jeg tror du er flink med å finne lyspunkter i hverdagen, det virker sånn. Gjør ting som gir hverdagen mening. Ha en solrik dag du også 🙂

    19. Vakkert, enkelt og veldig talende 🙂 Jeg er vel ikke så flink, men jeg er et positivt menneske som er optimist til fingerspissene 🙂 Ha en flott dag 🙂

    20. det er sant,dei vakre fargane bærer en inni seg uansett hvor mørkt det er rundt en.Jeg er flink til å sette farger på hverdagen,som i går da dagen var mørk og trist,da gikk jeg ut og plukket dei rødaste bringebær som vil glede alle mine gjester når høstmørket banker på døra

    21. Det er viktig å lyse opp dagen, selv om den kan virke grå. Jeg føler at jeg stort sett får det til. Men en dag imellom (svært sjelden), har jeg en grå dag, som utvikler seg til svart. Men så tar jeg meg sammen, og så lysner det igjen 🙂
      Ha en lys og fin dag i dag, Frodith <3 Klemmer <3

    22. Fiiint. Joda, tror da det…. I dag slækker jeg, dropper trening og tar det rolig til jeg begynner kl 9. For i går var jeg så slapp m vond hals og hode. Og da er det godt å ta ekstra var på seg selv, ogheller kose seg noen timer før jobb:) Så ja, jeg tar vare på de små hverdagsøyeblikkkene tror jeg 🙂 Ha en finfin dag da:) klemmer

    23. Igrunn så er jeg flink til og legge farger på ting sdom skjer i hverdagen. Høsten er fin med masse farger men hverdagen er full av farger. For min del har den siste tiden vært lys med noe blått av usikkerhet i kanten, fremover er det lyst men med mørkeblå skyer i det fjerne. Men jeg skal ri stormen av og finne fram lyset i hverdagen fremover. Ha en solrik dag i regnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg