Vann…..;-)

Det finnes mange forskjellige former for vann….bare så DET er sagt liksom…VÅTT er ikke alltid bare VÅTT, og VANN er ikke alltid bare VANN…

For det som kommer ned fra himmelen om dagen er slett ikke likt fra dag til dag…

Noen ganger kan det komme ned vann fra “oven” i stort format..Det kommer digre dråper, som man i utgangspunktet blir litt skvetten når man ser…og frykter et BAD uten like….der man løper avgårde til trikken med en hånd over hodet som liksom for å beskytte seg… Men så viser det seg at det som kommer ned, bare SPRETTER av…Som vann gjør på gåsa…visstnok…

 

Og så er det den andre varianten…. De bittesmå dråpene…som minner mer om yr… Små -små perler som likner det som kommer ut fra en spruteflaske…Altså ikke dråpe-liknende i hele tatt, bare smått-smått…Og man tenker:  ” NOT-vått”… Man rusler avgårde til trikken med hodet hevet, da dette som likner YR…ikke virker stort å bry seg om…

Helt til man skjønner at mange-mange av disse “sprutene” som kommer ned, faktisk gjør en stor GJENNOMBLØT i løpet av få sekunder..Og man likner ikke lenger på en gås…men en druknet katt….

 Så slik er livet i hovedstaden…Og eneste løsningen på det hele er : 


Dette 🙂 

(bare til opplysning…i DAG er det sol. Dette er en generell betraktning over uken som gikk 😉 )

 

 

Ha en strålende dag, uansett vær <3 

 

 

 

 

 

#vann #regn #høst #våt
34 kommentarer
    1. Unnskyld at jeg ler litt, men østlendinger har virkelig en annen oppfattning av vær enn Bergenserne haha. Husker jeg var hos en venninne og hun så ut vinduet og bare: i dag reiner det ille mye… Jeg bare ser ut vinduet og ler og svarer: om du kaller dette ille mye kjære deg, så ikke reis til Bergen hahah!

    2. cuskima: Ja, det skjønner jeg. For det er jo ikke yr heller…Men ser ut som det, man blir skikkelig LURT, for noe våtere enn det regnet der skal man lete lenge etter 😀 Hjelper ikke med regntøy en gang 😀

    3. karidansen: Hi-hi…ja det er litksom forskjellen på de typene regn som har herjet her. Det små-yrete greiene blir man våtest av 😀 VEEEELDIG våt 😀 Men i dag var det deilig sol, og jeg har vært på landet 🙂

    4. Min matgale verden: Har ikke sett så mye til flommen jeg, men VÅÅÅÅT er jeg blitt og mest av de små -dråpene…KLISS-KLASS 😀 Veldig vått regn liksom 😀 Men i dag sol og jeg på landet med søseters og besøkte mamma 🙂 Klemmer (send en kanelsnurre over da, NÅ 😀 )

    5. annebe: Ja, denne uka har vært helt rar med vann…Mye og høy vannstand her og der, og små og store vannperler. Jeg blir så VEEEEELDIG våt av de yr-aktige 😀 Skikkelig druknet katt 😀 Sol og deilig på landet i dag 🙂 Tatt bilder også 🙂 Noen få… Klemmer <3

    6. Moving On: I dag har det vært nydelig 🙂 Jeg har vært på landet og tatt litt bilder og 🙂 Kom du deg opp og ut i verden 🙂 ? Stor klem <3

    7. sånn yregreier kan du bare glemme paraply for vannet flyter i luften likssom og gjør deg våt okke som hhahahaha 😀
      kose deg i en solfylt dag her er det også sol <3

    8. Huff ja, dere har hatt MYE vann i det siste!! Håper det får tørket seg litt opp nå da. Ekkelt med flom og sånn, men der bor du jo ganske greit til da 🙂 Jeg baker og koker, i dag skal vi ha litt besøk og feire gutta. Spiste akkurat en nystekt kanelsnurre…..og den var god gitt 🙂 Nyt søndagen i sol 🙂 klemmer

    9. Fine illustrasjoner og søt druknet katt :))) Har vært mye regn i det siste ja…i ulike variasjoner…
      Nå er det jo meldt sol i mange dager og det er alltid deilig…blåser litt i dag men blir nok en liten tur ut snart tenker jeg 🙂 Søndagsklem til deg <3

    10. Har ikke sett ut ennå. Ligger fremdeles goodt innpakket i dynen min. Med hunden under dynen sammen med meg, og pus liggende i halsgropen min og strekker seg.. så vill bare ligge her og nyte litt til! Hahah
      Men ja forgje uke var de virkelig regn Vær her!! Syns det var fint jeg . Som en av få tror jeg. Haha

    11. Hei!
      Du er så flink med tegningene dine til tekst 🙂
      Her er det også opplett i dag – tror det skal komme litt mere sol etter hvert. 🙂
      Ha en flott søndag 🙂

    12. Fru Stussli: Sola skinner her også 🙂 Men det regnet i går…og dagen før der..osv 😀 Så jeg skrev dette i går. Og er en generell betrakting 😀 Nå skal jeg på en mini fotosafari 😀 Lykke til å konferanse da 🙂 Klemmer <3

    13. Her skinner sola i dag, men det får vi ikke så mye glede av når vi er på konferanse. Fredag, lørdag og søndag inne i et stooort rom med 100 (minst)andre. De har vært nyttig og spennende, men vi kjenner oss litt umotiverte for å starte rett på hverdag igjen i morgen. Hilsen frua som vil ha helg 😉
      Kos deg i regnet ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg