Hvis jeg var et dyr….

Hvis jeg var et dyr…….

…så hadde jeg helt klart vært en rev…

En liten luring med rustrød pels…

En som liker seg i skogen, tuslende omkring i sitt eget tempo…

En som finner plassen der solen skinner mest…Og skyr de høye, morske, skyggefulle trærne..

 

Hvis jeg var et dyr, hadde jeg HELT klart ikke vært noen sirkus-hest..

Som fikk applaus umiddelbart..

Som elsket oppmerksomheten, så fort den stakk mulen på utsiden av teppet i manesjen..

Nei….Jeg hadde helt klart vært en rev..

Jeg hadde vært en rev med smilet på lur og glimtet i øyet… En som satt og tittet litt bak en trestamme…

Før den listet seg fram…

En som likte å bli klødd bak øret…om den bare ble trygg nok…

 

Jeg hadde vært en rev…med sansen for en godbit fra hønsegården…

Men som helt klart hadde spist det  den fant…der inne i skogen…

Om det var til det beste for alle…

 

Ja, hvis jeg hadde vært et dyr…hadde jeg helt klart vært en rev…

 

Hvis du var et dyr, hvilket dyr hadde DU vært? 😉

 

 

 

#dyr #rev #assosiasjoner

64 kommentarer
    1. FotoSeljordslia: Så herlig du er gaupe 🙂 Det er litt med hva man kjenner seg som 🙂 Ikke sant 🙂 En annen måte å forklare litt om seg selv om person 🙂

    2. Så mange flotte innlegg om “hvis jeg var..”
      Denne er lett, jeg hadde vært en gaupe. Søt og snill, men sier fra og finner det jeg trenger for å overleve. Egentlig litt rolig og avslappet, men likevel aktiv i naturen 🙂 Selvstendig og sterk 🙂

    3. Enten hadde jeg vært en bedagelig hest eid av en som likte å ri på tur og var snill..eller så hadde jeg definitivt vært en ulv, kun fordi de fascinerer meg.

    4. Hehe, morsome beskrivelser! Det er veldig lett å se det for seg både med måten du skriver på og med bildene som illustrasjon! ^^
      Hm, jeg må nok tenke litt på hva slags dyr jeg ville vært! Kommer liksom ikke på noe i farten som er passende xD

    5. <3
      Hvis jeg var et dyr, så hadde jeg vært en ørn som svevde majestetisk oppe i luften. Fulgte vinden og bare svevde. Kunne lande på en topp her og der og få et overblikk.
      Eller jeg hadde vært en tiger - denne flotte storslotte katten, med ønske om å leve i det fri.
      Du hadde vært en flott rev!!!

    6. Ja du måtte jo være rev, alltid med et glimt i øyet. Så da ble det et smil på meg i dag også, herlig.
      Når det gjelder meg selv vet jeg sannelig ikke, er jo sjiraff da (symbolet for oss høye) men kunne nok også vært en ugle som bare satt bortgjemt i et tre og observerte 😉

    7. Hehe ja det var med en gang jeg leste overskrifte.. så bare ” ape” haha!!
      vet ikke helt om det sier noe om meg selv jeg, men jaja!! haha
      Ja jeg er innom vett!:D
      ja helgen har vært kjempe fin!! sovet ute i skogen hele helgen! <3 Digg <3

    8. Moving On: Da er du nok det 😀 Det er det som dukker opp først, og som man FØLER seg litt som 😀 DET er man 😀 he-he Koselig å se deg, håper du har hatt fin helg <3

    9. Jeg hadde nok vært en ape..
      høyt og lavt men også rolig og bedaget av meg.
      Eller kanskje ikke.. jeg veit ikke! haha men det var det første som slo meg 😛 haha

    10. Lydia: Hi-hi…Ja det er ikke bare hva man har LYST til å være, men hva man føler seg litt som 😀 Jeg føler meg litt som en rev..Tror det er mest MEG 😀 Og en katt kunne jeg LIKT å vært jeg også .-)

    11. Hehe, så artig innlegg! ^^ Jeg vet ikke helt hva slags dyr jeg hadde hatt lyst til å være jeg.. Det er så mange fine dyr, så mange kule og morsomme dyr! Tror jeg kunne likt å være en sau. En sau som beiter i skogen, skogen er jo så fint. Men jeg kunne også tenkt meg å være en katt som kan ligge på et fang å få masse kos. Jeg liker at folk “koser” med meg ^^

    12. margarites: Ja, ikke sant, det er to forskjellige ting i mine øyne også. Jeg er mest en rev tror jeg, men jeg kunne godt vært en katt 😀 Nei, ikke lett det der 😀 klemmer <3

    13. Sannelig om jeg vet. En ting er hvilket dyr jeg ønsker at jeg hadde vært, en annen ting er hvilket dyr som hadde vært mest meg…Vet sannelig ikke. Klem <3

    14. Du hadde vært en veldig søt rev…og reven har fått på lagt seg mange egenskaper som er greie og ha.
      Jeg vil ha vært en delfin :).

    15. klemmeting <3
      nå blir det pause herfra og luftetur med hundejentene og en bok.....kroppen spiller ikkje på lag i dag så det er bare å innse at den trenger hvile
      <3<3

    16. Hanne Beate: Åå, det hørtes fint ut, og en bever er akkurat sånn. Du får bare øve litt på svømmedelen, så er du garantert en bever 😀

    17. Fromfat2phat: Litt artig å tenke sånn på ting, jeg kan være alt mulig jeg 😀 blomster, dyr, melodi, kommer nok mer i denne kategorien 😀

    18. Delfin eller elefant……begge er likssom gamle dyr som har vært her leeeeeeeenge og som er litt sånn enkle,,en kanskje litt mer ved dem enn man tror…..ellers er eg Løvinne da…kan ikkje nekte for det likssom…..passer på mine som en også hahaha 🙂
      <3

    19. Jeg tror jeg ville ha vært en bever, jeg. Jeg trives i skogen og liker å jobbe selvstendig. Kjekt å ikke ha så mange fiender heller, men noen få gode venner. Det eneste er at jeg ikke er så glad i å svømme, men skulle gjerne ha blitt flinkere til det.

    20. Du er så flink til å tenke slik outside the box om ting, synes jeg:) For min del ser jeg både trofasthet og lojalitet i hundedelen, men også rampete, leken, sosial, morsom, kjælen, kjærlig, modig og omgjengelig – og revedelen tenker jeg kjapp/kvikk, morsom skrue, smart, listig, leken, litt forsiktig/evner å tenke gjennom ting på forhånd men samtidig spontan og impulsiv og med det ville i seg:)

    21. Så herlig:D Det kan jeg helt se for meg og du har nå så herlige beskrivelser også+bildet var knallsøtt:D Jeg tror absolutt det er mye rev i meg også+gjerne kråke eller ravn i tillegg:) Og en god del hund+litt katt:)

    22. kan tenke meg att du hadde vært en skikkelig luring som rev ja,joda ser att det hadde vært rett dyr for deg :))
      Hva jeg ville vært,tja en pus som fikk ligge på fanget og blitt klødd fra topp til tå hi hi,en hjort som kunne springe lett i fjellet uten å bekymre seg for høge fjellskrenter og løse steiner

    23. Fru Stussli: Herlig 🙂 Nei, du ville ikke servert mus og fugl til frokost, til det er du alt for flink med mat 😀 Og snill. Og selvstendig, egenrådig, kosete og kul er du jo , så det passer ypperlig 🙂 Mjau og klem <3

    24. Jeg ville vært en katt. Hvis jeg var det skulle jeg ikke servert folket mitt levende frokost på sengen kl 05.00 slik som Luna gjorde i natt. Jeg skulle vært selvstendig, egenrådig, kosete og kul 😀
      Mjaaaau!

    25. dedicat: Hei-hei 🙂 ja da var det pause for deg. Sikkert litt deilig 🙂 Nei, her får du dyrene servert på bloggen, så ikke behov for kamera. Hvis jeg skal anbefale et innlegg her på bloggen, om du vil lese noen flere, er det novellen jeg skrev i går, på stikkord fra leserne. Moro med samproduksjon 🙂

    26. Helge: Masse gode forklaringer 🙂 Greit med ni liv, og velge litt 🙂 Og ugle, ikke dumt, da er man klok og rolig 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    27. Titt titt 🙂 Har faktisk sett rev noen ganger i sommer..men aldri med kamera for hånden. Men nå slapp jeg det 🙂 Omsider var jeg innom bloggen igjen etter en ukes fravær.. så rekker ikke kommentere alt 🙂

    28. Jeg ville ha vært en katt – med sine ni liv kunne jeg bare hoppet fra liv til liv når hverdagen ble for grå. Jeg kunne sovet hele dagen uten tanke på arbeidsrutiner og timeforbruk. Men en ugle hadde kanskje ikke vært så dumt – ugla er klok og vet masse. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg