Frodiths lille “skrekk-kabinett” ;-)

Nå som Halloween lusker rett rundt hjørnet…mørket legger seg som en svart kappe over hverdagene våre og vi er nesten klare for “dørene lukkes”…og å krype inn i hver våre små hi for høsten og vinteren….SÅ er det viktig å røske litt i oss…

Jeg er IKKE klar for å “lukke dørene” helt ennå… Høstens “mørke-tog-konduktør” får vente litt på perrongen sin før han blåser i fløyta og lukker dørene HELT… 

 

 


Her er jeg hvertfall klar for litt skrekkblandet fryd…som jeg håper du er klar for å svare på …

Frodiths lille “skrekk-kabinett” består i noen enkle men EKLE valg…. Og denne leken kjenner du fra før. Du MÅ velge en av to…innenfor HVERT punkt 😀 Sånn er det bare her i denne leken..

 

 

 

 

Så da er du forhåpentlig gjennom Frodiths lille skrekk-kabinett, og har klart å svare på alle ekle og enkle valg. Gleder meg til å høre svarene, og HVORFOR du gjør som du gjør. DET er det morsomste 😀

 

Ja….da sitter jeg spent og venter…

 

#skrekk #valg #halloween #ekkelt

45 kommentarer
    1. Gøy! Jeg ser du har lagt ut resultatet allerede, men jeg vil svare likevel ^^
      1) Jeg er mest redd på en hytte alene. Er man i en mørk gate en sen høstkveld er det som regel andre i næheten, men skulle det skje noe på en hytte tror jeg det er vanskeligere å få tak i hjelp 🙂
      2) Er mest redd for de to rottene gitt! Ush, så ekle dyr x) Er ikke spesielt glad i edderkopper heller, men jeg har både fluesmekke og radaspray så den skal jeg nok klare å få bukt med 🙂
      3) Helt klart tre kuøyne. Jeg spiser ingenting som er levende, det er helt utelukket! Og larver er kanskje noe av det kvaleste jeg vet om..
      Huff, dette var virkelig et skrekk-kabinett! xD

    2. Vel, forholder meg IKKE til Halloween i alle fall, det er et importert greie jeg ikke ønsker i livet mitt. Vil ikke velge i verst og best eller mindre verst på alternativene. Grunnen til det er at de er lite aktuelle og at jeg har mine dager med vrangsiden ut for tiden (med pigger) så slike ting enser jeg ikke, har nok med livet.

    3. Så snill du er da på høsten.
      En bygate på kvelden er skummelt? nei takk. Hytta er jo trygg den.
      Nå er ikk ejeg redd hverken edderkopper eller rotter.. Ingenting skummelt med de. Jeg hadde nok bare ventet til rottene gikk.:)
      Tenker tre ku øyer hadde vært det enkleste.:)

    4. Huff….. ja jeg tror jeg ville vært mest redd i en hytte i skogen….Tror jeg må velge edderkopper på spørsmål 2…Den siste… hmmmmm …kuøyne… ÆSJ! :))

    5. De to første var lette å svare på men, det var alternativ 2 på begge, men det tredje går simpelthen ikke an å svare på….:) Og drømmer jeg om noe ekkelt i natt, skal du få høre det…

    6. 1) lov å si begge deler? Neida, om jeg måtte velge er det alene på en hytte i skogen en mørk høstkveld. For i en bygate er du egentlig ikke alene, skriker du høyt nok HJELP om du skulle bli redd..er det alltid noen som hører deg..skogen der i mot..
      2) Edderkopp, definitivt.. fordi rottene ser du.. edderkoppen..om du da ser den, så plutselig er den vekk..så takler eg ikke være innendørs egentlig.. ikke før alt er endevent og den er funnet..
      3) Tre ku-øyne.. fordi bare tanken på noe levende i kjeften.. er ekkelt.

    7. Fy søren for noen valg! Det er nesten så jeg hopper over innlegget ditt i dag… Men jeg gjør jo ikke det så klart.
      Jeg hadde uten tvil vært mest redd i en hytte i skogen – med tusen tanker om alt det skumle som kan være like utenfor
      To rotter er verre enn en edderkopp, selv om jeg ikke liker edderkopper. Jeg hadde nok kommet til å sette en boks eller noe over den….
      Når det gjelder den spisedelen…fy søren, fant du ikke noen verre alternativ? Jeg tror likevel jeg hadde gått for larvene, svelget dem i full fart og drukket en bøtte vann etter på (men tanken på å ha levende larvene i magen, og som må ut igjen…vil ikke tenke på det en gang) Men kuøyne…nei takk. Jeg spiser ingen ting som ser på meg!
      Bra jeg svarte på dette etter middagen i dag, æsj for noen valg!
      Nå er jeg spent på hva Du ville valgt! Grøsseklemmer <3

    8. Som du vet, så er jeg bare generelt REDD, så jeg ville ikke valgt noen av de alternativene dine 🙂 Stakk bare innom for å takke for kaffen 🙂 Ses! Paddeklem.

    9. Bygater er skumle i mørket, så jeg vil heller være alene i skogen! Men to rotter som sperret veien for meg hadde jeg ikke likt. De måtte jo være syke om de ikke løp i hver sin retning? Til slutt den maten da Frodith. Du kunne da bydd på noe bedre? Jeg tror jeg tar de kuøynene, selv om det ikke frister, men jeg regner med at de ligge stille på tallerkenen! 🙂

    10. For et fantastisk innlegg:) Du er bare super:)
      1-I en bygate sent en mørk høstkveld.
      2-Det må bli rottene…
      3- Jeg tror jeg må velge ku øynene:) Forhåpentligvis frityrstekt til et minimum:)
      Ønsker deg en kjempefin ettermiddag videre:)

    11. annebe: Ha-ha, nei helt klart ikke med glede 😀 Men litt ekkelhet må vi gjennom her 😀 Ha en snill og fredelig ettermiddag 🙂 Klemmer <3

    12. Uff da litt av noen ting å velge mellom..hehe… 1 På en hytte 2 To rotter 3 Jeg hadde valgt larvene..men ikke med glede altså…
      Klem og trivelig dag videre <3

    13. ~Lin: Så mye herlige svar 😀 Og gummi-mark, som ikke rører seg, helt enig, tar gjerne dem… Men ikke de levende, kuøyne måtte blitt mitt valg 😀 Men mine valg kommer sener en gang 😀 Ha en flotters dag snupp <3 Klemmer <3

    14. Hadde gått i byen anytime of day/night….ikkje noe problem
      I skogen alene…….oh jeeeeeez aldri verden wææææææææ
      2 rotter i gaten…bare to? hallo eg bor i en by ved sjøen….du ser jo 10 rotter i gaten når du kjører bil om kvelden jo…..pffff…….edderkopper hjemme…….fyttikatta……hate it
      3 nekter eg å svare på -eg kastet nesten opp bare ved å lese det……
      gummimakker fra Haribo kan eg spise da 😀
      ha en ikkje så ekkel dag nå skal eg glemme den skumle menyen
      klemmerier <3<3

    15. Dette var berre ekkelt… 😉 Eg hadde vore mest redd i bygata, to rotter og eg hadde valt å ete tre kuauge. Sjølv om det høyrest VELDIG uaktuelt ut… 😉 Eg har forresten fått meg ny blogg, som du ser, så velkomen innom meg på nyebloggen. Helsing ex-Gardsfruen 🙂

    16. karidansen: Nei Salt og Pepper og gjengen er ikke farlige … 🙂 De tåler vi mengder av 😀 Nei , skjønner du ikke vil spise kuøyne hvertfall… Ja, her skal det ikke være mange kjedelige øyeblikkene 😀 Man må jo moro seg litt , og skrekk-kabinett er litt gøy…eller mest ekkelt kanskje 😀

    17. etdiktomdagen: Jeg TROR jeg har samme som deg 😀 Men må tenke LITT mer på det…Jeg kommer med mine svar i eget innlegg så klart… 😀 Ja, takk for en titt inn i Frodiths skrekk-kabinett 😀 ha en fin dag nå etterpå 😀

    18. 1: ei mørk bakgate.. E masse folk i en by.. E stort sett bare dyr i en skog.. Der ville æ følt mæ er trygg.. Men ikke i en by…
      2: En edderkopp e inga problem, har mange av dæm. Men ROTTE! Nei takk.. Like dæm ikke i bur en gang…
      3: d va dn verste.. Ville ikke spist nåen av delan.. Men.. Sia æ må velge så må æ si kuøya.. å spise LEVANES larva som du kjenne bukte sæ å rotere i munn… Grøss….
      🙂

    19. 1. Bygata er skumlest. Jeg er reddere for skumle mennesker enn for skumle dyr. Jeg trives bedre i naturen enn i bygater!
      2. Rottene er skumlest(Ikke hvis det er Salt&Pepper,da!) Har aldri vært redd for edderkopper – bare hvis det er en kjempesvær og giftig en!
      3. Hadde definitivt spist larvene. Har levd med kuer innpå meg hele mitt voksne liv – og ville ikke orket å spise øynene deres.
      Du finner jammen meg på mye rart, Frodithen! Det skorter ikke på fantasi – der i (by) gården!;)

    20. Yeay nye valg!! haha
      Alltid like morro! 😀
      Uten tviil en by gate mørk en høst kveld.. ( der er det nemmelig mye større sjanse for å møte noe skummelt en på en hytte .. haha)
      Rotter ute NULL stress.. EN edderkopp i eget hjem = KRIIISE!!
      møter heller på 10 svæære rotter om jeg kan slippe en edderkopp hjemme! hahaha
      hmm.. siste var faktisk vanskelig.. men tror eg går for larvenen.. de kan eg svelge heile uten og tygge.. ahha!!

    21. første spørsmål er nr 1,i en bygate hvet mann ikke hva en møter der ute i mørket.Fjellhytte uten strøm har vi selv og det forbinder jeg med kos 🙂
      Spørsmål 2
      2 rotter,edderkopper er ekle men jeg er ikke direkte redd dem
      Spørsmål 3
      tre kuøyne,liker ikke tanken på noe som spreller i munnen min

    22. Så gøy og så vanskelig, vil liksom ikke noe av dette jeg, hehe. Men jeg må jo velge og da blir det dette:
      1. Jeg burde være mer redd for å gå i ei mørk bygate enn å være alene på ei hytte, men i ei bygate er det ikke så langt etter hjelp. På hytta vår er det ikke mobildekning og så er det langt til folk. Derfor velger jeg altså hytta der.
      2. Jeg er ikke redd edderkopper, men rotter er ekle og kan fly opp i beina på en, så da blir det de.
      3. Grøss og gru. Hm, jeg velger kuøynene og håper at de er godt kokt.😱 Levende larver som spreller i munnen virker å være verre.

    23. 1. Alene på en hytte i skogen!! Det er noe skummelt med en mørk skog og alene…
      2.2 rotter så klart! Grøss og gru!! Røtter er en av de ekleste dyrene jeg vet..
      3.kuøyne… Hvis jeg måtte velge:) larver hadde jeg aldri klart å svelge!!hahaha! Artig:) ha en super dag skjønne du!!!

    24. God morgen i ditt skrekk-kabinett :-)!!!!!!!
      Nr. 1: Jeg er mest redd alene i en hytte i skogen.
      Nr. 2: EN edderkopp hjemme i huset mitt.
      Nr. 3: Tre kuøyer hadde jeg måttet velge.
      Hjelpe meg!!!! Kuøyer???? Ja iallefall det fremfor levende larver 😀
      Dette var mine svar – skrekk og gru!!!
      Ha en flott dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg