Hamster-løp….

Noen ganger føles hverdagen litt som å være en hamster i et løpe-hjul….

Man løper og løper, og innimellom bare fortere og fortere… Og man kommer egentlig ikke noe særlig videre.. Man står på samme stedet liksom… Men man må bare fortsette å løpe…. for det er det som kreves…  

Når hjulet begynner å gå fortere og fortere, så skulle man tro at man ble fryktelig sprek da… At man får DE musklene, blir slank som en lilje og snart kan regnes blant de som KAN dette liksom… Men NEIDA…man blir bare veldig veldig sliten i føttene…de blir store og tunge… hamster-kinnene er der like fullt og hodet føles som det er LITT kjørt gjennom et hamsterhjul det også… Helt på egenhånd….

Men slutter man å løpe…så snubler man… 

Så det er bare å løpe på en stund til… Og når man endelig begynner å få inn en god løpeteknikk…. vel…da er det nok ikke så ille å være hamster lenger… Det gjelder bare å lære seg teknikken…

Sånn er det å være Frodith om dagen, men det går seg til, om ikke lenge. Jeg begynner å få teknikken 😉 

 

Føler du at hverdagen og livet går litt for fort noen ganger?

 

 

#rotterace #hamsterløp #hamster #hverdag 

 

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Hekleri og Ra: Helt enig, og litt har jeg fått unna. Når jeg blir mer vant til det jeg gjør nå, så blir dette bra. Bare voldsomt slitsomt nå..

    2. Dette var veldig beskrivende for min hverdag om dagen også. Føler at ingenting er helt på stell, det eneste jeg begynner å få teket på er bloggen. Den har hanglet de siste månedene, men nå begynner jeg endelig å få den tilbake der jeg vil ha den. Så nå gjenstår bare “alt det andre”. Tror man må begynne litt i det små og jobbe seg oppover ^^

    3. Hverdagen går fort, dagene inneholder de samme tingene hele uka gjennom. Kjenner meg igjen og plutselig stopper man opp og undrer seg om man kan lage litt forandring.

    4. Kjenner meg veldig igjen ja…har anbefalt deg før å stoppe før det er for sent..som med meg og man bare går rundt som en robot og gjør ting helt mekanisk..ikke greit i det hele tatt 🙂
      Nå har jeg jo veldig rolige dager..men selv den minste ekstra ting kan gjøre at jeg kjenner stressfølelsen komme igjen…Håper du klarer å stresse ned i tide 🙂 Klem <3<3

    5. Til eldre jeg blir, jo fortere går hjulet:) Jeg skulle gjerne fått med meg litt mer av det som skjer på ferden innimellom:) Men,men… Flott skrevet igjen fra deg:) Ønsker deg en fantastisk dag videre:)

    6. Hjelper å finne måter å sneke skuldrene på og puste litt -finne på noe avslappende så man får kommet seg av hamsterhjulet
      Heldigvis er det bare 1 dag til helg for deg min venn klemmetingene <3

    7. Ja, iblant føles det som at alt som skal gjøres kommer på en gang, men da er jeg også flinkere til å få ting unna. Når det er lite å gjøre blir det gjerne til at en utsetter ting, og da er en ikke på langt nær så effektiv. Håper dagene dine blir litt roligere etterhvert!💕

    8. Det går alt for fort.. Jeg har 16-17 timer hvor jeg gjør ting hele tida.. Sto opp halv 6 i dag, og jeg har ting å gjøre til ca. halv 10 i kveld. Tida går, og den tida jeg har mista får jeg liksom aldri tilbake. Jeg snubler etter, men holder meg overraskenede godt på beina allikvel. Teknikken kommer vel etterhvert….
      Du må huske å roe ned når du kan, hvile er like viktig som det andre. Det har jeg lært, men jeg er ikke flink på det jeg heller… Klem <3

    9. Ja, det hjulet der er ikke noe blivende sted, det kan jeg love deg. Å gå på en smell, unner jeg ikke noen. Det har jeg gjort to ganger selv. Men er man sterk, klarer man litt mer.
      Veldig viktig å kjenne på følelsen, og slå ned tempoet når du kan. Det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut…dessverre!
      God oppmuntrende klem fra meg <3

    10. Så bra du begynner å finne teknikken, men det tar jammen tid å finne de rette stegene i det hamsterhjulet. Jeg heier på deg og håper du snart kan få litt roligere dager. Klem fra meg 🙂

    11. Ja, jeg gjorde i alle fall det i noen år i livet – da unga var små. Og for mitt vedkommende endte det med KRÆSJ. Jeg kan godt løpe i hamsterjul INNIMELLOM…..men ikke i for lang tid av gangen…for da går det GÆLI. Så får jeg heller være litt sparsommelig så jeg f. eks ikke er helt nødt til å jobbe fullt hele året. 100% stilling krever sitt….Jeg tror aldri jeg vil være ANSATT i en så stor stilling igjen. 60% som ansatt og resten som freelance tror jeg hadde vært det ideelle for meg….Så da må jeg bare lete etter den jobben…;)

    12. jeg har vært der jeg også,men det var før kroppen sa bom stopp:)
      Det går seg til jeg hvet det,bare du husker å ta vare på deg selv og gi deg den kvilen kroppen trenger innimellom 🙂

    13. Noen ganger går det litt fort, ja. Det er bare å klore seg fast og henge med…for det blir som oftest bedre. Det bare føles som lyset i tunnelen er litt langt fremme av og til, men når man i ettertid ser tilbake så er følelsen bedre enn når man er midt oppi noe. Håper du får en fin dag, og at du kan senke skuldrene litt innimellom. Snart helg, vet du 🙂 Klemmer <3

    14. Ja føles ut som om alt flyver forbi meg før jeg for sukket til tider!
      Men av en ellr annen grunn klarer jeg alltid henge med!
      Satser på det snart blir mindre løping i hamsterhjul for deg snart- og en roligere tid!! 🙂
      Stoor.klem tidlig på morningen!! 🙂

    15. Ja, er så enig😊 og når man har funnet teknikken men farten øker så må man justere teknikken igjen. Men det går seg til stort sett alltid 😄 klemmmmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg