Av og til er det lov å kaste stein…. ;-)

Det er nemlig sånn at når man er blitt MEGA-lang i armene…man har fått DET uttrykket i ansiktet….og ryggen kjennes som full av maur pga litt for tunge ting i jobbsammenheng…. 

Når det faktisk kjennes ut som du har gått rundt å båret på en kjempetung stein en ukes tid, og den steinen var litt vond og vrien en periode…

 

Og du visste at du måtte innom hamster-hjulet MED den der dritt-steinen…. Man måtte liksom LØPE rundt med den i tillegg….


Og det føltes nærmest uoverkommelig…..

 

DA føler man seg lett som en fjær etterpå da…….


Når man har fått kastet fra seg den der hersens steinen., etter endt gjennomføring……Og det er lov å kaste stein da altså…Bli ferdig med det som er vanskelig, kaste det fra seg og traske avgårde som lett-på-tå etterpå…

 


Man har blitt litt klokere, litt flinkere, og mange mange kilo lettere … 😉

 

Tar du utfordringer på strak arm?

Eller er du en som trenger litt tid og tilvenning?

 

 

#lettelse #lettere #utfordringer #gjennomføring #lærdom 

 

 

48 kommentarer
    1. Så godt skrevet 🙂
      Jeg tar mye på strak arm, men NOE er det nok tvil i. I dag på fjellturen, måtte vi gå over tre metall stengre som lå over en foss……. de holdt på å bygge til ny trebro. Hvert stål var like breitt som fjellskoen min…. I noen sekund tenkte jeg at DER stoppet turen….. men med hjelp trasket jeg meg over….. det er høgdeskrekken som trår frem og gjør meg svimmel og usikker. MEN jeg tok det nesten på strak arm 😉

    2. Therese Bråthen: Når du finner igjen tryggheten inni deg, er det lettere å være spontan også 🙂 Det ordner seg etterhvert tenker jeg <3

    3. Før var jeg ei som tok utfordringer, men nå så har jeg blitt en person som både må tilvende meg ting, å i tillegg planlegge! Jeg fins ikke spontan lenger, å det er utrolig kjedelig. Håper den personen kommer tilbake igjen snart <3

    4. annebe: Jeg tar ting ganske på sparket og er impulsiv (ganske hvertfall ) i privaten. Men i forhold til jobb, vil jeg så gjerne være veldig flink med en gang, og da blir det mye høye skuldre og tunge steiner.. Men nå er jeg lett som en fjær noen dager 😀

    5. Min matgale verden: Ja, nå er jeg fornøyd, og jeg får nok en del sånne steiner å drasse rundt på innimellom dette året. Og det er greit om jeg bare får sette den fra meg litt innimellom 🙂 Har kost meg med søsters i dag 🙂 KLemmer min venn <3

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det tenker jeg nok du gjør 🙂 Sånn jeg kjenner deg. Du virker tøff og ikke særlig redd 🙂 Fint det <3

    7. Veronica S: Ja, jeg må venne meg til ting jeg også. Men sånn på privaten er jeg impulsiv nok, kan ta ting på sparket. Men jobbmessig, liker jeg å lære ting SKIKKELIG før jeg våger meg utpå 😀

    8. karidansen: Ja, det er nok mitt problem også, at jeg gjerne vil være så VEEEELDIG flink, med EN gang… Og det kan man jo ikke være…Men flink-pike -syndromet er noe vi lider under en del av oss…

    9. dedicat: Nei, og når man blir flink etterhvert, så er jo den steinen bare noe tull, og veier ingenting…Bare i starten den føles litt tung 🙂

    10. Fruemmel: Ja, jeg har sånne utfordringer HELE tida nå om dagen, jobbmessig…Og noen er litt større og skumlere og dagene er litt fylt med grå sommerfugler…Men når man kan LITT mer så blir ting letter og steinen er bortevekk 🙂

    11. Lydia: Ja, jeg får lasse av den steinen litt innimellom 😀 Det er ting som er vanskelige, som jeg ikke KAN ennå i jobben min, gruer meg litt, og plutselig litt mye, og da er det litt stein-belagt en periode…Men så løsner NOE, og da kan jeg kaste den steinen pokker i vold. Inntil det kommer nye ting jeg ikke kan 😀

    12. Livet blir straks litt lettere når man blir kvitt ting som tynger..og tegningene beskrev det veldig bra :))
      Om jeg tar utfordringer eller trenger litt mer tid varierer med hva det er…men ofte tar jeg nye utfordringer greit..men ikke sånne vanskelige ting med sine nærmeste da..det kan sette meg helt ut :)) Håper kvelden din blir veldig trivelig 🙂 Klem <3

    13. Margrethe: Hvis det er noe jeg liker så er det greit. Hvis det er noe vanskelig, men som jeg MÅ, så er jeg ganske så stein-tung i starten 😀 Men nå er jeg kvitt NOEN for en bitteliten stund 😀

    14. Jeg er nok egentlig impulsiv, handler før jeg tenker noen ganger. Men likevel som oftest med tilfredsstillelse 🙂
      Tunge steiner er ikke kjekt å løpe rundt med, så håper at helgen din er lite belastende, men desto mer impulsiv og kjekk 😀 <3
      Klemmer <3

    15. alt er relativt -noen utfordringer taes på strak arm, andre…..eh nope……spørs om eg liker det som skal gjøres eller ei
      klemmetingene <3

    16. Gratulerer 🙂 Jeg er imponert! Du har virkelig stått på, og kommet igjennom med glans. Fanfare til deg! 🙂 Og jeg gleder meg til å kaste et par av mine steiner, når det blir min tur. Både i den ene og den andre jobben…. 🙂 I dag er jeg FLINK – jobber litt hjemme, ordner med bilen, baker litt prøver av noe godt, vasker klær, baker brød også, og et par andre ting, øvelseskjørt med han fyren, kjøpt et par julegaver og en bursdagsgave…. Jeg føler meg FLINK 🙂

    17. Så godt å høre at du har blitt kvitt den steinen. Levde meg helt inn i det du skrev og tegna, du beksriver ting så bra. Jeg har så mange sånne tunge steiner, eller som jeg sier; Vedkubber. Jeg har en stor vedsekk på ryggen, og jeg prøver å brenne litt ved hver dag for at den ikke skal bli så tung å bære.. -Men den fyller seg stadig opp igjen, så det er litt vanskelig. Men det er godt å brenne litt ved, om det er småved eller stooore vedkubber.. <3

    18. Sååå flott illustrert! Jeg følte jeg var der sammen med deg jeg <3
      Jeg tar utfordringen med en gang, for om jeg ikke gjør det så blir den "hengende" i hode og kreve masse energi uansett 🙁

    19. Fryktelig godt å få kaste fra seg slike tunge stener…og den herlige følelsen etterpå. DEN er vel unt den.
      Jeg vet ikke jeg -, noen ganger tar jeg slikt på strak arm og ofte bruker jeg brøytplog til å dra med meg alt…for å komme videre. Den siste eksemplet er tungt.
      Men fint du kan ha en lørdag i fjærenes lette verden :))).

    20. Drittstein,, fyssjom,, Det minner meg om en historie fra før krigen, da de bygde en dugnadsvei til ei grend langs fjorden her. Og det ble ropt til matpause, og en kar satte seg ned med en diger stein i fanget. De andre spurte hvorfor, hvor mannen svarte at han hadde da løftet opp den drittsteinen en gang, og det fikk være nok…. Og utfordringer.. jeg har vel aldri klart å si nei når de har dukket opp..

    21. Har nok kjent på en del “steinbæring “, ja. Og så har jeg lett for å ta ting veldig alvorlig og ville at det skal bli så bra som mulig….Jeg tar utfordinger mye mer på strak arm nå enn “FØR I VÆLA”. Om det skjer noe litt ubeleilig – som f. eks – bil på verksted i to uker (Og lengre blir det)…..så leter jeg etter løsninger og finner alternativer uten å dvele så veldig ved at ting er mer komplisert enn vanlig! 🙂

    22. Ja da er da er de sannelig godt å få kastet fra seg steinen.. endelig!!:)
      Kos deg i dag i byn, lett på tå!
      Bor i skogen i helgen her!:) 5 stk som har slått leir ute i marka!:)
      Jeg tar en utfordring, men trenger tid på den! Hahah

    23. uff dette hørtes slitsomt ut.Godt du har fått kvittet deg med steinen da,mye bedre med en fjør 🙂
      Jeg tar ikke noe på strak arm,det meste må inn med en teskje 🙂

    24. Utfordringer tar jeg stort sett på strak arm. Litt tungt av og til.
      Siste utfordringen jeg har fått nå er litt tyngre.
      Pappa på sykehuset 90 mil unna, og jeg her i Bergen. Er ikke bare bare å kjøre opp igjen. Viktige ting som skjer på jobben.. Så til helgen må jeg opp igjen regner jeg med. Opp og se til han..
      Ser ut som steinen din ble vesentlig lettere. Liker det.:)

    25. Trenger nok litt tid og tilvenning ja, Men da ungene var i tenårene sa jeg gjerne i fra om de var litt irriterte. “Gå ut i skogen og kast mose og stein. Da får dere ut aggresjonen og tenker lettere.” Jammen godt du fikk kastet fra deg den digre steinen, den måtte da veie et tonn! Ønsker deg en glad lørdag med en klem 🙂

    26. Åja! DA har man lov å kaste stein da! Godt beskrevet, og så gjelder det om å huske på lykkefølelsen når du tenker tilbake på prosjektet 🙂 Goood lørdag, kos deg på lette vinger i byen 🙂 klemmer

    27. Lillian: Ja, jeg får nok noen sånne steiner dette året, men jeg skal få muskler 😀 Og jeg kaster dem sånn innimellom når jeg har kommet et skritt videre 😀 Klemmer god lørdag <3

    28. Så fantastisk godt skrevet og illustrert atter en gang:) Du er virkelig noe for deg selv:) Ønsker deg den aller beste lørdagen på kosetur i by`n:) Og vi prøver å ta det meste på strak arm:)

    29. kjente jeg levde meg inn i tegningene dine – og ble lettet når jeg kom til det glade, lett-på-tå-bildet. steinen så tung ut, jeg er glad du ble kvitt den. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg