Neste gang skyter jeg!! ;-)

Jeg kunne like godt tatt med en pistol, og skutt den i butikken…. ja…den grønne planten…For den som var så flott når den kom hit i juli…

 

Vel…den så bare så flott ut EN dag… før den begynte å sultestreike..eller noe sånt rart planter kan få for seg at de skal..

Den begynte litt sånn forsiktig…for at vi ikke skulle merke det…

Et blad her…et blad der… 

 

Og siden har den ikke vært noe snill og beskjeden…og ikke prøvd å skjule noe som helst…


Full fres….


Mindre og mindre på greinene… Akkurat som om jeg har GJORT DEN NOE!!

 

Og det HAR jeg ikke …Den har fått både lys og vann…og et og annet god ord…

 

 

Nå er jeg skikkelig sur på den…Og jeg har truet den flere ganger med utkastelse…

Jeg bare sier det: Neste gang skyter jeg den i butikken…Den hadde jo bare bestemt seg for å dø, uansett!! 🙁

 

Har du grønne fingre?

Har du en umulig plante?

 

#planter #blomster #grønnefingre

 

39 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, om det er synd på DEN eller meg….vet jeg ikke 😀 Den vil ikke holde seg i live…Den ryr grønne blader, hele tida :-/

    2. Jeg har ikke grønne fingre. Men noen få planter klarer jeg å få til å overleve. De fleste av dem tilhører sukkulentfamilien 😉 Så det sier seg selv at jeg er litt dårlig på vanning 😉 Men jeg er stolt hver gang jeg får til en plante over et lengre tidspunkt. Ikke så lett det der…Mine fingre er kritthvite, med ørlite brunfarge igjen fra Rhodos 😉
      <3

    3. å jamen en sånn har vi også,den felte halvparten av bladene kort tid etter vi kjøpte den,men det ble sommer og den vokste seg grønn og fin igjen 🙂 har hatt min i drivhuset i sommer men tok den inn i varmen nå i dag :)ha tålmodiget,den kommer med nye blader til våren

    4. maiken: Kanskje vi har det for kaldt vi også…? Noen sier at disse plantene skal felle ALLE bladene…og så begynne på igjen med nye…Hm…jeg tror det ikke før jeg får se det 😀

    5. Ha, ha, den var gjenkjenbar, men skyte de hadde jeg aldri tenkt på…:) Tror hver type plante har sin egen greie med vokseplass, vann og lys, men jeg må stadig kjøpe nye. Tror en grunn til det er at jeg har det for kaldt inne….

    6. Eier ikke grønne fingre. Jeg skulle passe blomstene til en nabo en gang..drepte to stykker også var jeg så flau at jeg gikk på blomsterbutikk å kjøpte nye make blomster… tror faktisk ikke hun merket noe..

    7. Hanne Beate: Noen sa de skulle ha lite vann… Hm…Den skal ikke flyttes det vet jeg. Og den har ståttt helt i ro :-)Ja, den får stå litt til så får jeg se…nå er den HELT tom snart..

    8. Fiken ginseng skal ha mye lys, uten direkte sollys og dyppes i vann for så å renne av seg: http://plantehjelp.ceeia.net/2014/12/ficus-ginseng.html Jeg vil tro bladene kommer igjen etterhvert, så ikke gi opp!
      Jeg er glad i alt som vokser i jord og mormor/morfar drev gartneri. Mange har lett for å vanne ihjel plantene sine, for de fleste tåler ganske tørr jord men de må jo ikke tørke helt da. Orkideer er veldig enkle, – jeg har litt leca eller oasis i bunnen av potteskjuleren, sånn at de ikke blir stående i vann men at det blir fuktig, og de blomstrer lenge og kommer igjen med nye blomster.

    9. birdbay: Ja, du gjorde det, men jeg har på sånn at jeg må godkjenne, før jeg slipper de gjennom og jeg tenkte å svare på dem samtidig, men rakk ikke 😀

    10. Jeg er ganske sikker på at jeg sendte en kommentar på denne her i går. Men den er kanskje forsvunnet på veien:) Jeg måtte bare le når jeg leste det:) Du er bare helt utrolig:) Jeg klarer til å med å ta livet av plastikkplanter jeg skjønner du:) De tåler nemlig ikke å stå oppe på gassovnen:) Men enden på visa var jo, at den så jo mye mer naturlig ut når den var smeltet, litt sånn vissen på den ene siden:)

    11. Ja, men det er da høst………da faller bladene av ://……
      Grønne fingre var det ikke flere igjen av da jeg ble til, men de kan bli møkkete.
      Og plantene er litt barometer her i huset, på mitt overskudd…….er det dårlig nok forsvinner plantene.

    12. Haha herlig 🙂 Kjenner meg igjen der. Jeg har absolutt ingen grønne fingre. Alle plantene mine har fått utkastelse, så har bare en igjen og den er slapp som en fisk.
      Nå skal jeg pakke og kjøre på tur i helgen. Da skal vi på Hardangerfjord Hotel og feire Bergen AmCar Club sitt 40 års jubileum. Gleder meg. 70 talls kjolen er klar. Hmm om den er 70 talls da 🙂
      Klemmer

    13. er dette en sånn fikengreie?
      de pleier å mistet 2/3 av bladene når de flyttes…..og så kommer de tilbake..
      eg hadde en fra IKEA og de var så fin…..så ble den litt skrelt så kom alle bladene tilbake….så flytet eg og da knakk flyttefolkene den…da døde den….:((

    14. Men noen planter mister bladene en gang i året og så kommer de igjen! Sats på fredslilje du, eller spør i butikken etter en som tåler alt. Men silkeblomster er også fine. Lykke til med dine grønne fingre! 🙂

    15. Ha,ha,ha…. Jeg har klart å ta livet av en plastikk plante jeg altså:) Satt den oppe på gassovnen:) Men når sant skal sies, så ser den faktisk litt mer naturlig ut:) Litt sånn vissen på ene siden:) Grønne fingre? Ikke her i huset dessverre:) Fortsatt fin kveld til deg;)

    16. Ja anbefaler det.. har fått utrolig mye skryt over at jeg så fine planter!!
      IKKE sier jeg at de er falske.. smiler å takker så høfflig som bare det ! hahaha

    17. eiger ikke grønne fingrer..
      men har utroolig mange fine grønne planter fordi om da.
      men skal jeg fortelle deg en hemmelighet : det er ikke ekte!!
      funker fjell, eneste som trengs er en støvtørk en gang i blandt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg