Menn drikker også kaffe… Eller øl ;-) (reprise)

Ja, nå er det sånn at det har satt seg ned en par -tre karer i blogg-sofaen min.. For det er nemlig sånn at også menn drikker kaffe…eller tar seg en øl…og diskuterer livets rare sider… Det er sånn at voksne menn, i både DEN og DEN alderen, liker å ytre seg litt skriftlig. Ikke bare sint og hissig, om busser og tog-forsinkelser pga snøværet, eller manglende skolemat PÅ skolene til avkommet…

Neida… menn de liker faktisk å sludre litt de også, i tillegg til alt dette andre. De liker å filosofere litt over livet og dets underlige krumspring…De liker å vise fram ting de har laget eller bare rett og slett kommunisere litt med folk de ikke kjenner så VELDIG godt fra før.  MENN liker å blogge!!

Nå har jeg tre menn foreløpig bare her i blogg-blokken min, så det er kanskje ikke sånn at blogg-blokken er nedrent ennå…Men jeg lovet et par av disse jeg kjenner til, at jeg skulle presentere de for hverandre, for de savner så sårt noen mannlige blogg-bekjentskaper også…

Så her er vi i dag da, i blogg-leiligheten min, og de tre har presset seg ned i sofaen min, med en øl og litt kaffe.

Vi har fra venstre her:

rundtomkringtrorjeg.blogg.no

Han er en kar som liker å trene mye. Det går vel neppe en dag uten at han enten er å finne på treningsstudio, ELLER er og løper seg en tur. Han er glad i varme og å fotografere. Aller helst ville han nok helst vært på reise året rundt til et eller annet varmt land…hvis det ikke hadde vært for at det krasjer litt med all treningen han har lyst til å gjennomføre. RUNDTOMKRING er en koselig kar, som alltid har en hyggelig kommentar på lur.  Han tar kjempefine bilder , og har masse peil, så han er en kar å spørre til råds når man står fast litt på fotograferingen. En blogg jeg er innom hver dag 🙂

dedicat.blogg.no er en ny bloggvenn av meg og jeg kjenner han ikke veldig godt. Men i løpet av de få dagene jeg har kjent han her inne i blogg-blokka, så har jeg skjønt at det er en kar med mye humor og engasjement. Han er en “voksen” mann for å si det sånn, men har så absolutt ikke tenkt å sette seg til å kjede seg selv om han ikke er i jobb mer. Og når det ikke fikk bli tatovering, pga litt protester fra fruen, så fikk det heller bli blogg…Eller noe i den gaten 😉 Dedicat holder på i hage og drivhus, og gleder seg til våren og sommeren setter ordentlig i gang. Han er en skikkelig likandes kar, og jeg  anbefaler både mannlige og kvinnelige bloggere å besøke han 🙂

Til høyre i sofaen sitter geriatriks.blogg.no Han er absolutt ikke noen olding, men er muligens bittelitt geriatriski forhold til Ishockey…? I hvertfall er det DET laget hans heter og også bloggen hans 🙂 Geriatriks har liker å spille ishockey, og å ta seg “en duggfrisk” etter jobb eller i helgene. Han bor med konemor og barn på Ringerike en plass, og virker å trives der. Det virker som han har et “humoristisk” syn på livet, og skriver knakende gode tekster om samfunnsrelaterte ting og/eller hverdagslige ting. Og alltid med en stor dose humor og snert i 😉 Han virker som en blid kar med sans for det gode liv. Gå inn og se 😉

 

Så- da har alle fått møtt mine tre mannlige bloggvenner, som bor i leilighetene i blogg-blokken min. SÅ dere som ikke vet hvem de er har nå sjansen for noen nye bekjentskaper.

Og : “Gutter! Nå er dere presentert, og nå er det bare å banke på hos hverandre om dere ikke har gjort det allerede”

 

(En liten blogganbefalingsreprise, fordi jeg har fått et par nye mannlige bloggvenner som savnet flere menn på blogg)

 

 Kjenner du disse “guttene” her?

Har du mange mannlige bloggere på din bloggvennliste?

 

 

#blogg #blogganbefalinger #tegning #bloggvenner
26 kommentarer
    1. dedicat: Du har jo sett denne før, og jeg kunne skrevet MYE om deg nå, og kjente deg bare kort før jeg skrev forrige gang. Så noe må oppdateres 😉 Men Atleundhaug ville vite om flere menn, så da fikk jeg ta reprisen bare, for jeg har også dårlig tid om dagen 😀 Jøss, begynne å jobbe igjen ja 🙂 Spennende da 🙂

    2. Hei på du og tusen takk 🙂 Nå har jeg vært unna bloggen det meste av helga så jeg er mektig på etterskudd.. men det hender og skjer jo 🙂 Jeg burde jo tatt på meg slips når jeg skulle bli presentert på denne måten og i helga til og med 😀 Men det får nå stå sin prøve.. smiler. nå må jeg vel få ut fingeren og laget et innlegg snart. Men du skjønner, jeg er i ferd med å begynne å jobbe igjen. Etter noen år som pensjonist.. så det er litt hektisk om dagen 🙂

    3. Artig å bli presentert for nye folk. Skal innom en dag. Jeg er litt dårlig på å gå inn på nye blogger, jeg gjør et tappert forsøk på å følge og svare de jeg allerede har blittkjent med. Men har tenkt jeg bør kanskje bli kjent med nye….
      Jeg har nok ikke en eneste mannlig bloggevenn når jeg tenger etter :).

    4. Lurt, det er jo langt i mellom dem liksom så skjønner at det kan bli litt mye dametingogtang og slikt 🙂 Den sitter som et skudd :DS <3 Kooos deg på landet jeg er også på landet men det er jeg jo alltid liksom 😉 <3

    5. ladyaugust: Dette skrev jeg i mars, men en ny mannlig bloggvenn savnet flere menn, så da tok jeg en liten reprise 🙂 Håper lua sitter som et skudd 🙂 Jeg koser meg på landet 🙂

    6. fruensvilje: Jeg har 6-7 på min liste, men bare 4-5 jeg hører noe fra 😀 Dedicat, Geriatriks og rundtomkring har jeg snakket litt med her inne, og Atlelundhaug og Tubapappa er to nye som har dukket opp 🙂

    7. Så morsomt da. Jeg har gått glipp av dette innlegget før tror jeg. Det har blitt alt for lite koseblogglesing i det siste, tusen baller i lufta så blir det liksom for liten tid. Tuuusen takk foreste snilleste søs, nå skal jeg ikke fryse på øra mer 😀 <3 <3 <3 gooodklæmme 🙂

    8. atlelundhaug: Jeg skal lage sofaen større og oppdatere litt med alle. F eks kjenner jeg jo Dedicat mye bedre etter jeg skrev denne i mars, så har mer å føye til. Og plass til flere må vi ordne så klart 🙂

    9. birdbay: Det er han som savnet mannlige bloggvenner, det er derfor jeg la ut denne reprisen, jeg lovet han en anbefaling av de jeg kjente 🙂 Håper du har hatt en fin lørdag, jeg har dratt på landet. Til mamma 🙂

    10. Så koselig innlegg:) Fint gjort av deg:) Har bare en mannlig bloggvenn og det er atlelundhaug.blogg.no Han tar også masse fantastiske bilder, og også han savner flere mannlige bloggvenner:) Det er alltid koselig med nye bekjentskaper, enten man er mann eller dame:) Ønsker deg en strålende lørdag videre:)

    11. Jeg kjenner dedicat – han er den eneste bloggvennen jeg har av hankjønn. .. til gjengjeld skriver han flott og engasjert om så mangt…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg