Noe er i gjære…

Du huske jeg viste deg i går,  noen underlige ting som blir solgt i butikkene nå om dagen?? Som jeg ikke var sikker på om var ment for kostyme eller for å gå med til hverdags?? Se HER om du lurer mer, men DETTE er en del av klærne som de nå selger i butikkene…MED hale og ører og alt…Og til og med sommerfuglvinger får du nå i vanlige motebutikker…H&M..

 


Jeg følte meg litt gammel, fordi jeg ikke har hengt med på at vi faktisk kan gå kledd som små dyr på jobben i banken eller where-ever…For det er jo MODERNE… 😉 

Mange mente i kommentarfeltet i går, at jeg kunne nok regne med at det bare var ment som kostyme, selv om det ble solgt i en vanlig klesbutikk… Men jeg er jammen ikke så sikker…For da jeg var på vei ut på landet i går, gikk det massevis av HELT alminnelige folk rundt i gatene med haler og ører og alskens rare greier… 😉


Sikkert på vei på jobb i banker og på legekontorer…. ELLER ….

Så kan det jo være at det var noe Spill-events eller annet på gang…., som slike gamliser som meg ikke har blitt opplyst om…Det KAN jo være det også 😀

 

Ville du gått i kanindrakt på jobben?

Eller sjiraffdrakt? 😉

 

#kostymer #klær #outfit 

 

 

 

55 kommentarer
    1. Hi hi Frodith, å besøke deg i kveld er jammen en skattekiste. Så fint å komme innom. Nei, tror ikke jeg ville blitt tatt mye alvorlig på jobb om jeg var utkledd. Hvem tar en sjiraff eller en kanin alvorlig? Ikke så lett å gjette hva du skal i morgen. På jobb? Det skal iallefall jeg 😉 Så flotte høstbilder du har tatt også. Virkelig deilig å se 🙂

    2. ladyaugust: Hi-hi, jeg synes jeg ser deg både i strømpebukser og i dragedrakt på butikken 😀 Moro 🙂 Jada, jeg liker jo også sminke av og til, men jeg KAN gå uten, og føler at det er MITT ansikt like mye uten sminke liksom… Eller faktisk MER, for jeg er født med det 😀 He-he, rumpa på tur ut ja 😀 Bare ladyen som kan gjøre sånt 😀 Jeg liker jo å være i sjiraffdrakt både her og der jeg, og også ute blant folk….på tøys..Men ikke på jobb 😀 Kan ikke det 😉 Klemmersøsklemmen <3

    3. Fru Stussli: Jeg trodde frosken hennes ble med ned når dere dro 😀 ikke helt skjønt dette jeg 😀 Blir jo spennende å høre etterhvert 🙂 Her har det vært reise-dag til annen plass, så er det to dager hjemme, og SÅ skal jeg til Trondheim på jobb 😉 Her er det full fres. Og nå knakk jeg en tann 🙁 Må til tannlegen FØR torsdag.. KLemmer til deg <3

    4. Det er en ganske rar verden vi lever i. Mange er for hysteriske synes jeg…og noen er litt daffe haha det kom jeg til å tenke på i butikken heromdagen, det må være minst 4-5 gangen jeg plutselig i køen der oppdager at jeg står der i strømpebukasa og det er ikke kødd engang. Jeg tror jeg er for impulsiv på noen områder bare. Jeg har ennå ikke sminka meg for å dra i butikken liksom men jeg liker det en gang innimellom. Jeg synes rektor hadde hatt godt av litt sjiraffdrakt hahahaha Jeg hadde min drakt på på butikken og så oppdaga jeg ikke at glidelåsen i rumpa var gått i stykker og hele rumpa liksom hang ut hahahaha gooodklæmme <3

    5. Vi har to reisevenner ute i verden. Emma sin frosk har enda ikke reist noe sted. Den ligger enda her i en boks. Det er litt trist så vi vurderer å hente den og flytte den til en annen boks mer sentralt. Så la vi igjen en i frankrike da vi var der og den har nå reist noen hundre kilometer opp fra Nice og mot Lyon 🙂 Der ligger den og venter på at noen skal ta den med seg videre. De som tok den med seg har sendt oss bilder og de har latt den få en ny vinkork på lenken. Det er moro 🙂
      Ha en finfin mandag!

    6. Helge: Ja noen steder må jo klesregler følges pga sikkerhet, men andre steder er det bare for å se FIN ut… Men i hverdagen burde det meste gå..Men vi gjør det ikke likevel.. Ha en fin dag 🙂

    7. margarites: Samme her, kan gå sånn i noen sammenhenger, men ikke i alle 🙂 Ja, sjiraffdrakten er super, og bruker den gjerne mange steder jeg 🙂 klemmer <3 og velkommen hjem <3

    8. ladyaugust: Jeg er veldig enig med deg søs 🙂 Det burde være viktigst å være varm og sånt. Jeg tenker egentlig mye sånn i forhold til utseende generelt jeg. At det er så mye regler for hvordan et ansikt skal se ut også. Og noen ganger tenker jeg at noen faktisk endrer nesten ALT i ansiktet, hver morgen, for å føle seg BRA…Og egentlig er de jo ikke født SÅNN… Det synes jeg er veldig synd også. Huden dekkes, brynene fjernes og tegnes opp et helt annet sted, lepper pumpes fulle av et eller annet, og noen tør ikke gå noe sted uten å gjøre masse med seg selv… Det er også synd. Det er for mye press utenfra på sånt, som gjør at man til slutt setter kravene sånn selv. Man bør kunne kose seg uten for mye “regler”.. Men samtidig så skjønner jeg liksom at det ikke blir HELT greit for meg å gå i sjiraffkostyme på møte med rektorer rundt omkring 😀 Hi-hi KLemmer på vei ut i verden. <3

    9. Fru Stussli: Ja, det var skikkelig deilig 🙂 Mamma har det fint 🙂 Jøss, så koselig med både geocache og kaffe 🙂 Hvordan gikk det med den tingen dere tok med nedover til Paris var det ikke? 😀 Den geo-saken 😀 klemmer <3

    10. Det er mangt av klær folk går i. Man kan aldri gå i kanindrakt på jobben så sant man ikke har kaninfar. På mange arbeidsplasser er verneutstyr pålagt og det er alt fra hårnett til jakker og bukser, så der er det ikke noe plass til noen kanindrakt.

    11. Jeg hadde ikke gått kledd sånn på jobb – ikke til jobb i hvert fall. For meg er det der kostymer, og ikke vanlige “hverdagsklær”. Jeg så det forrige innlegget ditt før jeg dro fra Gran Canaria i går, og tenkte “Hjelp, er det sånn H&M vil folk skal se ut på gaten?” Jeg så over at det er en grunn til at folk gikk utkledd, og det var egentlig bra. Sjiraffdrakten din er bare herlig! den kunne jeg brukt på jobb, men som sagt ikke til og fra. Da hadde folk begynt å lure 🙂
      Ha en super uke. Klemmer <3<3

    12. Hihi, nå kom jeg til å tenke på en av de ansatte i barnehagen junior gikk i. De hadde hatt karneval og hun var utkledd som katt med både ører, hale og sminket med rosa nese og værhår. Hun tenkte ikke noe mer på det og gikk sånn i butikken, – oppdaget det ikke før noen sa det til henne der. 😹

    13. Det er jo litt rart når man tenker litt på det synes jeg….Vi har på klær for at vi ikke skal fryse og for å dekke til det vi ikke vil vise. Så kommer det normer for hvor lange eller korte klærne kan være + hvilken farge og nye regler for hva kvinner og menn kan gå i… Jeg synes det er synd at de store mengdene(samfunnet) skal få bestemme hva den enkelte bør ta på seg, det er den største feilen av alt. Jeg elsker fargerike mennesker som bestemmer selv hva som gjør dem glade og lykkelige <3 goodklæmme 🙂

    14. Mamma og søster på landet høres koselig ut 🙂 Dere må være det fineste trekløveret.
      Håper alt er bra med mammaen din 🙂
      Her har vi vært mer sosiale i dag enn på hele sommeren nesten. Det har vært geocachetur med vennefamilie på dagen og kaffeslabberas hos naboene i kveld 🙂

    15. Jeg så en jente på tidlig skolealder idag som gikk i en heksehatt og jeg ble bare så glad av å se det:D Jeg fikk ikke følelsen av at hun hadde vært i eller på vei til et besøk, fikk bare så inntrykk av at hun kun gikk med den fordi hun likte hvordan det så ut – og slikt digger jeg bare ekstra mye når så unge mennesker følger det de liker fordi de selv liker det, uten tanke på hva andre må synes og mene:D

    16. Fru Stussli: Ja, mine også, men det passer ikke like bra om jeg er i møter med rektorer tror jeg 😀 He-he. Håper du har hatt en strålende helg 🙂 Jeg har vært hos mamma en tur og på tur med søsters i dag 🙂 Klemmer godt <3

    17. birdbay: He-he, det var visst noe spesielt i helga fikk jeg høre 🙂 De som du ser på bildene der. Men det på H&M er noe underlige greier 😀 Og neste gang jeg har møte med noen rektorer, så er det rett i en sånn med hale 😀 He-he

    18. Haha det hadde jeg gjerne gått i og mine kunder (barn) ville elsket det. Det er bare fryktelig upraktisk i vann… Sikkert ikke så lett å svømme med en slik drakt, men det hadde helt klart vært moro og ungene hadde digget det 😀
      Stor søndagsklem

    19. hahaha… jeg vet jammen ikke:) Da måtte det være for å muntre opp noen hvertfall:) Men jeg ser jo at ungdommene her i huset har noen rare klesvaner av og til:) De synes det er litt kult med pokemon onepice å sånn:) Herlighet snart går vi vel rundt i julenissekostymer hele gjengen:) Du får lissom sagt det også du da fantastisk fine frodith:)

    20. Nei hadde nok ikke kledd meg opp å gått sånn på en hverdag!
      KUN om det var karneval og den slsgs, men ikke utenom det nei! hahaha
      Men folk skal få gjøre hva de vil for min del =)

    21. Har nok vært kledd i mye rart selv og gått rundt i Oslo, men det var før jeg fikk barn. Var en del av den gjengen du har tatt bilder av. Grunnen for alle de rare folkene i Oslo i dag er en event som heter Desucon. En stor event for de som driver med Cosplay (utkledning som favoritt figurer fra filmer, spill, bøker, spill osv.).

    22. tujanka: He-he, ja sikkert 🙂 Jeg kunne nok i noen sammenhenger hatt den drakten på skolen, MED hale… Men ikke når jeg er i foreldresammenhenger, eller møter med andre skoleledere 😀 eller hva tror du 😀

    23. Ritamarita: Uff, så dumt at du er dårlig igjen. :-/ Nei, ikke gi deg 🙂 Det finnes sikkert en løsning <3 Og du finner den til slutt <3 God klemmer <3

    24. Før jeg møtte opp på jobben med kaninører eller hale, så må jeg ha miste hodet først tror jeg. Men da hadde jeg jo ikke noe å sette ørene på heller!!!! 🙂

    25. karidansen: Ja, på spesielle dager kunne jeg også ha hatt ører og hale på jobb. Men ikke når jeg reiser rundt og besøker andre skoler og treffer rektorer og sånt 😀 Ikke første gangen i det minste 😀

    26. annebe: Jeg lurte også på dette med halloween, men flere som mente det ikke var noe halloween-antrekk det på H&M, så da er det nok ment for bank og legekontorer 😀 he-he… Men på skoler og barnehager går det jo NESTEN an… På spesielle dager hvertfall 😀 Klemmer <3

    27. Hvis det var karneval på jobben så! Eller hvis det var et bestemt formål med det. Ellers hadde jeg vel blitt kalt inn på teppet i den jobben jeg er i nå….hvis jeg hadde kommet med hale…. Jobber jo som assistent i helsevesenet! Jeg har vært flaggermus på jobb – i den siste lærerjobben min! (Har bilde av det i headeren min her på bloggen!)

    28. Min matgale verden: Joda, alle kan gå i sånt på jobb nå 😀 Ser du vel 😀 Hi-hi… Merkelig greier, tenk deg med hale i skranken på banken da 😀

    29. ..hehe..er vel en ny trend ..eller så har det kanskje noe med at det nærmer seg Halloween eller noe slikt 🙂 Jeg ville ikke gått utkledd til jobben..men på jobb i barnehagen er det jo greit da :))
      Den leoparddrakta var stilig på utstillingsdukka…men ikke noe for meg :)) Klem <3

    30. Kunne tenkt meg og troppet opp på jobben som blekksprut. I alle fall hadde jeg fått bruk for alle åtte armer. Det er sikkert ! Ellers upraktisk med den lange halen om en skal få godt utbytte av lunsjpausen. Kan ikke tenke meg at den kan være særlig god å sitte på, he-he :))) Har da noen plagg her hjemme med dyrepelsmotiver i mønstret, men å ta den helt ut, i fullt kostyme, ikke på jobb 😉

    31. svaret er nok nei -eg ville ikkje gjort det
      eg har en leopardbukse og en jakke og en fakefurjakke…..men det er så langt eg hadde strukket meg…..hale neitakk :D:D:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg