STAAAAKAR Frodith!!

Ja, i dag var dagen for å sjekke den brukne tannen…

Og etter 1, 5 time i stolen!!!!!!…kom jeg ut som dette……….


Ikke så ulike en hamster nei…. på ene siden… 

Hvertfall føltes det sånn… at det var sånn jeg så ut…

 

For selv om tannlegen er snill og grei, og bare vil hjelpe meg… Så blir jeg altså seende sånn ut etter masse bedøvelse, og filing for å tilpasse til ny tann… Null svelging, null følelse i tunge, kinn, leppe eller hele høyre siden av hodet 😉 Jeg snøvlet som en fyllefant, og siklet rant som på en vilter bekk, hver gang jeg skulle spytte.. Og spytte og svelge vil man jo HELE tida når man ikke kan….Ikke sant?

Når jeg kom ut av stolen synes jeg VELDIG synd på meg selv….Staaakar Frodith…

Men nå er jeg ferdig med det meste, skal bare innom å få på en KRONE til 5000 kr om en fjorten dagers tid… 

Staaaakar Frodith!! 

 

Er det lenge siden DU var hos tannlegen?

 

#tannlegen #tegninger 

 

 

 

64 kommentarer
    1. margarites: I dag ser jeg ikke ut som en hamster 😀 Men koser meg med sjokolade på hotellrommet 🙂 Nettopp kommet fra middag 🙂 Nattaklem <3

    2. Å, stakkar deg (og lommeboka) Det passer aldri med tannlege liksom, ingen fornøyelse men heldigvis ikke ofte slike plutselige ubehagelige overraskelser da.
      Jeg får innkalling to ganger i året for å holde tannkjøtt og tannstein under kontroll, alderen gjør dessverre sitt der også. Var der i dag, siste av 3 gangers skikkelig opprensking. Ikke behagelig men heller ikke vondt. Men godt det er over for denne gang.

    3. Stakkars deg. Ikke godt det der sikkert. Men jeg MÅ ha bedøvelse om det skal bores. Jeg var hos tannlegen for 1 måned siden. Heldigvis null hull. Men det koster jammen litt likevel. Tannleger burde vært “sponset” sånn som legene er. For jammen er det stive priser på tannbehandling! Og de pengene er liksom så unødvendige, samtidig som det er helt nødvendig å få tennene fikset. Håper du har mistet hamsterlooken i morgen. God natt klem herfra <3

    4. Ja…staaaakar Frodith…..Ja, det er en stund siden. Sist måtte jeg akutt fordi jeg bet skall av en jeksel. Det var ganske mye som falt av , men jeg slapp krone! 🙂

    5. ~Lin: Hun tannlegen forklarte meg at når de holder på nede, litt bakover, så må de sette et bestemt sted og da blir halve hodet bedøvet kjennes det som.. 😛 jeg kjøpte meg to kosegensere som belønning 😀

    6. stakkars deg -eg så slik ut for noen år siden da eg trakk en tann som ikkje ville falle ut,men at en annen tann vokste nedi….
      som min flotte mor så trenger eg sykt mye bedøvelse….og var så dradd i fjeset at de trodde eg var på dop da eg gikk i butikken og kjøpte meg en bukse som plaster på såret for den jævlige opplevelsen hos tannlegen 🙁
      god bedring min venn klemmetingene <3<3

    7. tujanka: Jeg har heldigvis ingen bro ennå…Men den ene kronen etter den andre… Rart vi har så skjøre tenner liksom…Føler meg skikkelig gammel med munnen full av kroner, og INGEN i lommeboka 😉 Jeg holder ut så godt jeg kan 😀 Og verste jobben er hvertfall gjort nå, og jeg rakk ikke grue meg særlig heller, for jeg visste ikke hva som var skjedd. Og så var hun bare PLUTSELIG i gang…Heldigvis…

    8. Elin Slåen: Jeg hadde en dame som er sånn halvveis pensjonert. Men hun har to hyggelige kolleger, og jeg har fått en av dem, men er like mye hos hun nr 2. Greit det, og veksle litt 🙂 Og greie er de begge to 🙂

    9. Dakar… Du har min fulle sympati, jeg holder på med et lignende prosjekt, men med en BRO – og prisen orker jeg ikke nevne en gang. Derfor er det veldig bra at jeg har fått mail fra snille mennesker i dag, som vil dele mye penger med meg. Men hold ut Frodith, snart er det over!

    10. Det kjipe var jo at han var den snilleste og beste 😛 Nå har jeg jo ikke peil på noen, for jeg kjenner jo ingen tannleger- men jeg skal finne meg en tysk en 😛

    11. Sist jeg var der fikk jeg kjeft fordi det var 6 år siden sist gang og den gangen hadde jeg null hull, masse emalje og sterke tenner- nå kommer de jo helt sikkert til å kvele meg med tanntråd liksom :O ha ha

    12. Men så har du kanskje vært litt jevnt over ofte hos tannlegen- jeg har jo ikke vært der på over et tiår og da kommer de til å kjefte uansett 😛 ha ha

    13. fruensvilje: Jeg hadde heller ingen hull sist. Men når tannen ble ødelagt helt plutselig her for to dager siden, så var det ingen veil tilbake… Men nå er jeg ferdig med det verste, og bedøvelsen og alt er gått over nå 🙂

    14. Veronica S: Hvis det er småtterier som skal gjøres så prøver jeg uten bedøvelse også. Men rotfylling og sliping av tenner for å lage krone, DET gjør man ikke uten bedøvelse 😉 Lover deg !! 😀

    15. Elin Slåen: Du burde å dra 🙂 Det blir så fælt om det er MYE feil inni der, og jeg har også tatt emaljen…og de kjefter ikke særlig for det… 😉

    16. dette hørtes ut som en skikkelig fæl time hos tannlegen,uff og så dyrt også da.Nei jeg er glad jeg bare måtte pusse tennene da jeg var hos tannlegen 🙂

    17. Jeg har ikke vært hos tannlegen siden 10. klasse. Det er typ over 10 år tiden :O Jeg har liksom aldri hatt problemer med tennene, så jeg har ikke følt noe behov. Men nå tuller visdomstennene innimellom så jeg bør i grunn dra dit snart. Men, jeg har pusset vekk all emaljen, så da kommer de garantert til å kjefte på meg og da veit jeg ikke om jeg vil :O ha ha

    18. Hanne Beate: Når de skal gjøre noe langt bak i munnen, i jeksel nede, så må de sette en spesiell bedøvelse for at det skal funke, og den bedøver halve siden av hodet 😀 Og tunga…Men nå er det ute snart 🙂 Håper du har en fin dag 🙂 klem <3

    19. Ja, uff! Håper bedøvelsen er ute nå da, for så mye som du fikk tar det litt tid! Jeg var hos tannlegen den 12. til vanlig sjekk og han fant ett hull som han fiksa med en gang. Jeg fikk også bedøvelse, men den satt ikke i så lenge, men kjenner igjen det med siklinga og vanskeligheter med å drikke. Problemer nok med å treffe spytteskåla til tannlegen, haha. Kostbare greier, – rart ikke tenner er en del av kroppen iflg. de som bestemmer her i landet (vi slipper jo med egenandel ellers).

    20. annebe: Jeg er skikkelig gåen i munnen, men nå har bedøvelsen NESTEN gått ut…Så nå er det i gang med Ibux, Snart blir det ny krone, og da er meste av jobben gjort i dag heldigvis 🙂 Åå, godt med klem i dag ja 🙂 <3

    21. Var jo for ei drøy uke siden jeg…men slapp heldigvis billigere unna en deg 🙂 Men bra du får orden på det nå da ….Helt klart ikke behagelig å sitte å gape så lenge 🙂 En ekstra god klem i dag <3

    22. natheless: Ja, jeg skal om 14 dager igjen da, og sette på kronen, men det var i dag som var hovedjobben 🙂 Og slapp grue meg, for visste ikke hva jeg gikk til 😀

    23. fjellgeitbundingen: Ja, man må jo det. Og jeg MÅ ha bedøvelse, for dette hadde ikke gått uten..Men HELE høyresiden av hodet var liksom bedøvd 😀 Men kjenner det blir bedre og bedre nå 🙂

    24. Føler med deg vennen.Blåser på jeg! Håper du allikevel får en fin kveld.Stor trøsteklem kommer din vei. Jeg skal dit snart og jeg gleder meg ikke, men det må til bare.

    25. Lisbeth Pedersen: Ja, det er litt stakkars på meg nå altså 😮 Men blir bra når jeg får på krone da. Nå har jeg midlertidig sak… 🙂 KLemmer <3

    26. etdiktomdagen: Jeg har blitt flink å gå litt fast en gang i året. Men denne kom HELT utenom…pga en gammel tann som brakk…Og ingenting igjen nesten av den…Må krone på :-/ Men snill og grei tannlege 🙂 TAkk 🙂 fineste <3

    27. flybusspadde: Ja, nå har jeg hvertfall fått spist litt. Spiste nå og ikke gjort siden kl 11… Sulten :-/ Snill og flink tannlege i det minste 🙂 Sees i morgen <3 sov godt 🙂 Klem <3

    28. Åååå.. au!! Gjør vondt i både munn og lommebok!! Himmel, så mye vondt man må hos tannlegen. … jeg må snart en tur dit selv. Det begynner å bli en stund siden jeg var på tannsjekk. Må få bestilt time. God natt i kveld,sov godt! Håper du ikke har vondt. Paddeklem 🙂

    29. Stakkars skjønne frodith:) Jeg føler med deg fra dypet av hjertet:) Tannlegen er det absolutt verste jeg vet:) Og jeg hadde verdens snilleste tannlege, han var snill mot både meg og lommeboka:) Men han har gått av med pensjon, dvs. at jeg må på tannlegejakt og det har jeg absolutt ikke lyst til, så jeg håper jo at det skal bare dale en ned i hodet på meg da:) Evig opptimist:)

    30. Å huff og huff!!!! Stakkar du <3 Men, godt å få gjort det iallfall. Jeg er til sjekk en gang i året. Jeg har tannlegeskrekk - så da jeg bodde i Oslo var jeg ikke til tannlegen på 10 år!!!! Men nå har jeg skjerpet meg 🙂 Bedre å holde ved like 🙂
      Men, jeg har en tendens til å flytte den timen jeg har fått, litt lengre fremover. Jeg prøver å bestemme meg for at jeg IKKE skal flytte den neste gang.... men når dagen nærmer seg.... så har jeg flyttet timen........ jeg forstår liksom ikke det.... for jeg utsetter det bare..... 🙂 Men sånn er det.
      God bedring til deg, kjekke Frodith!!!!!

    31. Å stakker Frodith….og stakker Frodiths lommebok. Jeg har nok hvert gjennom det samme for noen år siden. Heldigvis at tannlegen kan fikse det, da slepper vi å mose maten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg