Trekning av kalendergave bak luke nr 1

 

 Jeg har avspasert i dag, og vært hjemme fra jobb. Så her i huset har det vært en  stille og fredelig 1. desember… Eller…fredelig og fredelig fru Blom… Så fredelig det kan være i et hus full av rotter og høner, som ni-gleder seg til jul…

Etter en lang og lat dag på sofaen, tok jeg veska og ruslet mot utgangsdøra…Trengte litt luft før kvelden… Og før jeg fikk sukk for meg…: DER satt de klare allerede, på matta ved utgangsdøra: Pepper , Vaniljeogpepper og Salt.. 

“Vææææme….væææme”, ropte de i kor….

 

Og selvfølgelig fikk de være med…. Når det nærmer seg jul, kan tur ut fort bety turer i butikken…Og de håper i det lengste på at jeg skal gå til innkjøp av marsipan, sjokolade og annet julegodt…og DET gjør jeg jo ikke…Jeg er jo så sunn at sånt har ikke JEG i hus… he-he..

Hvertfall ble ettermiddagsturen av den mer sunne arten…

En liten tur langs elva…

Pepper har fått beskjed om at han er den utvalgte til å trekke  vinneren av kalendergave bak luke nr 1. Så har har så klart oppført seg eksemplarisk i dag, livredd for å miste rettigheten 😉 Og han har gledet seg fælt, for det er MAAANGE som har svart, og maaaange som hadde riktige svar også. Så han får litt av en jobb nede i lua der…med å trekke med seg bare EN lapp …

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

Nissen var så klart: 

Statsminister Erna Solberg

 

Og dette var MEG, Frodithen selv… Ca 1 år kanskje…

 

 

Og denne skjønte jeg var litt vanskelig, men man skulle bare si hva som sto skrevet her. Og det som sto skrevet var: 

 

Og nå er Pepper klar som et egg her…til å trekke vinner-lappen.

I full fart farer han ned til alle lappene i lua…


Og jeg kan høre det romsterer der nede…. Og opp komme han drassende på en DIGER lapp, på hvem som skal vinne den første kalendergaven….Og på den lappen står det skrevet:

 

 

Hurra Lithanna!!!! Du vant den aller første kalendergaven, blant så mange som hadde riktig!! Gratulerer!! Jeg sender gaven i morgen. Litt usikker på om jeg har adressen din, kan du komme i meldingsboksen med den?? 🙂

  

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 2 i morgen tidlig, slik at alle får god tid til å kvesse, klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

 

 

#julekalender #kalendergaveutdeling #kalenderluke #premie

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg