Trekning av kalendergave bak luke nr 7

I dag startet kvelden ganske så stille og rolig… Det er ofte sånn det BEGYNNER….stille og rolig… Snuter og nebb, poter og klør var opptatt med noe veldig hyggelig etter middag..


Salt, Vaniljeogpepper, Hønepøne Von Bentasil og Pepper var ivrig opptatt med Yatzi…

 


Godt gammeldags terningspill ja… Og det så riktig så greit og vanlig ut i starten…

 


Inntil NOEN begynte å få veldig mange 6-ere…

 


I et ubevoktet øyeblikk, hvor Vaniljeogpepper og Pepper var litt opptatt, i heftige diskusjoner om hva som var best: 5-ere eller 6-ere…

 


…og hvor Hønepøne var litt VEL opptatt med klementin-spising i stedet for Yatzy -spill…..

 


…fikk jeg se, i sideblikket… at Salt drev med noe lurendreier-fakter…Hun hadde på mystisk vis fått tak i en masse ekstra små terninger… Og så ut til å tro at hun kunne vinne ved å lasse på MENGDER med 6-ere…At ingen skulle MERKE det liksom….

 


MEN…. Vaniljeogpepper og Pepper hadde HELT klart merket det:

“Du JUUUUKSER!!! FY!!! Vi så deg nok!! Kom nå TAR VI HENNE!”

 


Og så kastet de seg over henne og bet….

 

 

Og Hønepøne så ut til å ha sovnet midt i klementin-spisingen….  

Vel….de holdt på helt til jeg ga STRENG beskjed om at utdelingen av kalendergave startet snart… Og den som laget leven fikk IKKE trekke vinneren hvertfall!!!…

DAAA ble det stille da….

Men da hadde jeg allerede bestemt meg… Ingen av de tre hadde fortjent å få lov å trekke… Juks og slåssing fortjener ingen premie… Men litt uskyldig klementinspising og en høneblund her og der…. vel DET går fint sammen med vinner-trekkingen… 

Så i dag er det Hønepøne sin tur… Men før vi trekker vinneren av dagens kalendergave: 

 

Her er svarene på oppgavene :

Dette var så klart: 

Prins Charles , fra England

 

Og dette var….

 

Sylvester Stallone..

 

Og juleheftene var….:

 

Men nå er Hønepøne Von Bentasil klar som et egg her… Og jeg sender henne bare stille og pent ned i lua.. Hun har kvesset nebbet etter all klemmentinspisisingen og sovingen.. Og gleder seg… Ned mot bunnen av lua farer hun…

 

 

 Kaklende tilbake kommer hun…slepende på en DIGER lapp i nebbet… Og hun hakker og kakler..og nikker med hodet, som høner ofte gjør på denne tiden av døgnet… Og så gir hun meg til slutt lappen…for LESE kan hun IKKE…

Og der stor det: 

 

 Huurrraaaa, i dag ble det deg 🙂 Gratulerer så mye, en overraskelse på vei i posten i morgen. Da håper jeg du blir glad 🙂 Jeg tror jeg har adressen din fra før 🙂

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro at så mange er med fremdeles! Og i dag hadde mange RIKTIG også 🙂

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 8 i morgen tidlig, Og nå er det åpent til vanlig tid, kl 07:00 , for da starter JEG dagen. Da har likevel god tid til å kvesse klør, hjerne, penner og annet du måtte trenge for å gjøre deg klar 😉  Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise så det er bare å melde seg på i morgen   😉

God natt så lenge <3

 

#kalendergaver #trekning #julekalender #adventskalender

20 kommentarer

Siste innlegg