Trekning av kalendergave bak luke nr 15

Det er litt sånn nå om dagen at selv om det blåser frostrøyk  ut av rotte-snutene, selv inne nesten…. så virker det som de faktisk får ut en del STEAM…og svetten spruter av dem pga aktivitetsnivået de har, når de er med meg på jobb……

Og godt er det…for på kveldstid bedriver de bare koselige sysler…. 

I dag var det “vri åtter”, og “gris” som sto på programmet.. Og de er ikke så nøye på hvem som vinner i dette spillet faktisk…for de viser hverandre kortene og samarbeider litt… 😀

Så når den ene har vunnet en gang… så passer de på neste runde… 

 

Sånn at den andre vinner da… Og sånne fakter kan jo lærer- Frodith like 😉

 

Og når Frodithen liker ting, så blir det gjerne litt belønninger, som julekaker, klementiner…eller ganske enkelt å få lov å være den som trekker vinneren av kalender-gave. I dag ble det klementiner… For jeg har nemlig lovet Høne-Pøne å få trekke vinneren i dag…Men før vi trekker vinneren:

Her er løsningen på dagens jule-nøtter: 

 

Dette var så klart:

 

 

Og dette var :

 

 


Og her sto det skrevet: DU GRØNNE GLITRENDE TRE_GOD DAG

 

Og NÅ er det en som er super-gira for å få trekke vinneren av dagens luker. Det kakles uavbrutt, og jeg tror hun er mugg-sur for at hun har fått deltatt så lite i år… Så hun får hvertfall gjøre sitt nå i kveld. Så da slipper jeg henne bare nedi i lua, med fjær og nebb og to sparkende hønseføtter…

 

 Og opp kommer hun, fortere enn Bippe Stankelbein… spoler rundt, flakser og bakser…og leverer meg en lapp som er helt vått av svette… Og på den står det ingen andre enn:

 

 

 

Hurra!!! I dag ble det deg!! Og du som har levert dem jule-gave til og med 🙂 Tv-kanne og kake -kurv. Det var koselig det ble deg,  og det ble Høne-Pøne som trakk deg!! Og du får en god og varm lue i posten en av de nærmeste dagene 🙂 Håper du blir glad! 🙂

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro at så mange er med fremdeles!   Jeg legger ut luke 16 i morgen tidlig, til hverdagstid kl 07:00  😉  Jeg har 7 kalender-gaver igjen som vil ut å reise så det er bare å melde seg på i morgen, om du har vært med før eller ikke. 

God natt så lenge og tusen takk for at du er med i kalendere min, enten ved å lese og kose deg, eller ved å gjette på rebuser ELLER begge deler <3 Jeg blir veldig glad av all interessen dere har vist for historiene og kalenderen min <3

 

#kalendergaver #trekning #julekalender #adventskalender

 

 

13 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Suss overlevert og så bra du ble glad 🙂 Da blir det lue på deg ja 🙂 Kommer snart 🙂 Det er bare å være med videre også, om du vil 🙂 Ha en fin dag <3

    2. Reise bort like før jul, ja da slipper du i hvert fall å se på ting hjemme som burde vært gjort. Men det kan jo være litt greit også, og fri etterpå blir uansett bra 🙂

    3. margarites: He-he, mange som var og handlet i dag tror jeg 😀 Godt å få unna litt 🙂 Nå skal jeg tre dager bort på jobb igjen.. Og så bare 3 dager jobb før fri 🙂

    4. Gratulerer til Lillasjel! I dag rakk jeg rett og slett ikke å svare før fristen. Var så vidt innom mens jeg laget middag, men så skulle jeg hente yngste jenten for hun skulle på motsatt side av byen fra oss ( og trengte en med bil for å komme dit). Hun skulle ha noen julegaver, og jeg fikk også kjøpt noen. Så tenkte jeg å komme innom når jeg kom hjem, men da var klokken blitt 22, så det var litt seint. Sånn går det når butikkene har åpent til 22 nå i desember. Men jeg prøver igjen i morgen. Ha en fin onsdag. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg