Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 19- kom inn, bli med :-)

 Julen handler mye om tradisjoner. Og det kan være alle slags tradisjoner egentlig spør du meg… Og en slik tradisjon er håndball-VM  i adventen.


Og i går var det så spennende til tider….Semifiniale og greier… Norge -Romania….Det var mye hender over hodet, og skriking og hyling!!

 

Brytekamper…..OG omfavnelser hvis man klarte å score mål….

 

Når jeg våknet i dag, var NOEN i full gang med sitt eget EM… Jeg tror det var derfor jeg våknet…VEEELDIG mye skråling fra kjøkkenet… 

“Og så står du LISSOM i mål….Og så står jeg LISSOM sånn….Er du klar??”

 

Salt skulle helt tydelig være den store håndball-stjernen, og Pepper måtte stå i mål….

 


Og jeg vet ikke hvor KLAR Pepper egentlig var men…. 

“Nå kommer jeg!! Stå klar da!!”

 

Og så durte hun i vei, i full fart mot mål….. Og når sant skal sies, så så Pepper egentlig livredd ut…

 


Og han hadde så klart “kastet seg” lenge før ballen hadde forlatt Salt sine hender…..

 


….for å trille….

 


…over målstreken….

 


Salt triumferte så klart! “Frodith- se jeg skåååååret!! Yeah!! Jeg er den beste!!!”  Og så danset hun seiersdansen rundt målområdet, stirret på meg, hendene i været, ventet visst på omfavnelser både herfra og derfra:

“Whooop- whooop!!”

 

Hun fikk ikke med seg Pepper, som bak ryggen hennes, snek seg avgårde, ganske slukøret….

 


….før plutselig…så merket hun det…. “Pepper!! Kom tilbake!! Det var jo bare på moro!! Ikke bli sur da!!!”

 


Men Pepper var forsvunnet for lengst…Og det var bare å komme seg etter for å trøste…. “Pepper!!!”

 

Vel, – JEG skjønner hvertfall at her er det bare å komme seg ut dørene snart, for NOEN trengs visst å bli luftet litt.. Og det er IKKE meg.. 😉

Så mens vi er ute og handler litt…. så får du jobbe litt med dagens luke i julekalenderen. Luke nr 19.

 

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

25 kommentarer
    1. Skal si noen har blitt bitt av hånballfeber 🙂 De rottene de vet å underholde.
      I dag har jeg endelig klart å bli ferdig med julegavene, svineribben er i hus så nå blir det julemiddag, men all ryddingen og vaskingen jeg også hadde tenkt å få unnagjort får vente til i morgen. Jeg glemmer helt at det tar tid å komme seg til og fra butikker, og når jeg i tillegg kjører hjemom, sjekker hva jeg mangler og så ut igjen, ja da går timene. Men kalenderen har jeg ikke glemt, så her kommer mine svar på dagens gåter: nr 1 er Hugh Grant, nr 2 er Elvis Presley og nr 3 er julegaver. Og dem har jeg kjøpt i dag! Flinke meg som endelig ble ferdig 🙂 i morgen er det skittnesøndag, så da må det ryddes og vaskes litt (men ikke tak og vegger, det får bli en annen gang) Klem <3

    2. Hei!
      Ja julen er tradisjoner 🙂 Og for meg er Handball tradisjon i førjulstiden 🙂 Og hjelpe meg så spennende kampen var i går!!!!!! Og det blir spennende i morgen 😀 Heia heia!
      Hehe forstår godt at Pepper bare forsvant – slike seiersrop kan bli mye for noen og en hver…….. Men sporty er de disse rottisene 😀
      1. Hugh Grant
      2. Flotte Elvis Aron Presley
      3. Og i dag måtte dere sikkert kjøpe “Julegaver”

    3. Ja her her er de ennå full rulle også i feriemodus!!:) reiser videre frå greycayman i dag til jamaaica:)
      Men lovet og komme innom deg når jeg filk tid og nett, så de er i dag!:) kanskje jeg dukker opp senere også . Vært uten nett siden jeg reiste fra norge!:)

    4. Moving On: Ja, her er det full aktivitet, og noe mer julete enn annet, , men full rulle hvertfall 🙂 Ikke så rart du ikke er her inne, du er vel på ferie fremdeles 🙂 Men koselig du kom 🙂 Håper du koser deg 🙂

    5. Ja julen er mye om tradisjoner.
      Noe som ja inneholder håndball! Digger det:)
      Haha jamen bra desse småtrollene lagermliv og røre, holder julen magisk!:)
      Åå han der grant.. hugh something!:)
      Elvis the king!:)
      Julegaver
      Er ikke.innom så mye, men fikk med meg eeen dag til i julejalenderen din! Haha
      Må virkelig sie meg happy da! Haha

    6. Flotte Hugh Grant og veldig ung Elvis -leppen på plass,men håret er fremdeles babyblondt <3
      Julegaver er svaret
      Du har enda tid å svare inne hos meg om du har anledning på dagens luke 🙂
      klemmetingene <3<3

    7. Hmmm. I dag er jeg faktisk litt usikker på den i midten. Men prøver likevel. 1. Hugh Grant 2 Det kan se litt ut som Elvis Presley . 3. julegaver. Svaret er avgitt:) Ønsker deg en strålende og flott lørdag videre:)

    8. Håndball er en fin ting i disse dager men det er VM og ikke EM som du skrev. Jentene er flinke og det er bra at Nederland kom til finalen og Polen kan bli tøffe for Norge i fremtiden. Noe svar på dagens nøtter har jeg ikke så de må andre svare på. Ha en fin kveld.

    9. Haha, morro å se at de ble engasjert xD Vi hadde på kampen her også, og det var mye skriking og hender over hodet! Heldigvis ble ikke jeg vekket av at noen forsøkte å gjennskape gårsdagens kamp i stua vår da x)
      Kos dere på shopping <3
      Mine svar:
      1) Hugh Grant
      2) Elvis Presley
      3) Julegaver

    10. Først vil jeg si tusen takk for de flotte gryteklutene jeg var så heldig å vinne. 🙂
      Utrolig spennende den kampen i går. Så skjønner rottene ble inspirert til å spille håndball. 🙂
      Så vil jeg prøve meg igjen.
      1. Hugh Grant
      2. Elvis Presley
      3. Julegaver

    11. Litt av en kamp, både den med jentene og rottene. Her er svarene for dagen:
      1 Hugh Grant
      2 Elvis Presley
      3 Julegaver
      Ha en herlig dag i advent! Klemsiklem:)

    12. God formiddag fra sofaen 🙂 Gjettingen for i dag er at nissen er Hugh Grant, og at bildet fra yngre dager er Elvis Presley (IGJEN??). I hjertet står det julegaver, så det er vel det dere skal kjøpe i dag 🙂
      Ha en fin lørdag!
      Oslopaddelørdagsklem

    13. Ja, håndball er tradisjon i desember og igår var det spennende. Lykke til med julegaveinnkjøpet idag, håper du finner det du har tenkt. Mine svar idag:
      1) Hugh Grant. 2) Elvis Presley? 3) Julegaver

    14. I dag tar jeg en råsjans og tipper på Hugh Grant, ja den var grei, men så tipper jeg Kong Olav jeg 🙂
      Og så må vi kjøpe julegaver.
      Jeg holdt på å gikk amok i går kveld under håndballkampen ja, måtte reise meg de siste sekundene på den ordinære. Jeg gikk ut for så å spørre gubben hvordan det gikk, hehe

    15. Håndball er tradisjon ja….. 🙂 de herlige rotter….
      1. Helten og yndlingen min – Hugh Grant
      2. Elvis?????, hmmmm. ….
      3. Julegaver
      Klem <3

    16. Var en spennende kamp, så kan jo skjønne de ble engasjerte 🙂 Hugh Grant er nisse, kong Harald som ung og vi MÅ kjøpe julegaver. Helt sant, jeg er slett ikke ferdig, så her må man ut på handel 🙂 Og så bør jeg muligens lage huskeliste kjenner jeg. 🙂 Ha en strålende lørdag min venn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg