Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 20- kom inn, bli med :-)

Det var ganske stille i dag da jeg våknet faktisk…Ikke noe bråk fra stua…og det var ikke så rart…For inne i stua fant jeg ….

Pepper liggende som et slakt under pleddet…Syk…Sår….Vondt over hele kroppen….Ute av fasong…Og alt sammen skyldtes…

 

 

…at han kom i skviiiis i døra i går…Eller ikke bare der da, han ble i det store og hele litt SKVIIISET i hele går…På trikken, i votten osv… Så nå lå han altså der… Utmeldt….

 

Han hadde plaster på snuten, hadde garantert inntatt minst EN Ibux, og det kan være litt mye for en tøyrotte…

 

Han så i det store og hele ganske så stusslig ut der han lå….Og ganske så alene og ensom….

 

Men det varte jo ikke så lenge så klart….De andre kom fort på banen og la seg sympati-syke… Inge skal føle seg ensomme når de er syke….Så nå ligger de her hele gjengen..

 

Og Pepper ser faktisk ut til å ha kommet LITT i skviiiis igjen 😉 Men denne skvisen tåler han… I det store og hele ser det ut til at JEG kan få en rolig dag, om jeg stikker ut døra…. Får her ligger de hele gjengen….. Eller…?

 

…Ikke hele gjengen…..NOEN er visst klar for nye eventyr… Hrmf….Jeg vet hva som venter…

 

Vel, da er det jo tid for luke 20…, 20. desember, og det nærmer seg slutten her. Og trekking av kalendergave  blir det i dag også, men før vi kan trekke må vi jo ha noen med RIKTIG svar…Så da får du bare sette igang å gjøre jobben din:

 

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

38 kommentarer
    1. Hei hei 🙂 Da er jeg tilbake igjen etter 1 dag borte fra bloggen. Så nå skal jeg melde meg på 🙂 Skal ærlig innrømme å si at jeg tittet litt idag, men jeg viste ikke hva svar på nr 3 var 🙂
      1) Espen Eckbo
      2) Angelina Jolie
      3) Lithanna.blogg.no
      Men håper du har hatt en bra helg kjære frodith <3 Klemmer

    2. Hehe, så herlige. En fin påminner om å ta vare på hverandre, og ikke mist sette pris på at man er frisk! <3
      Jeg rekker jammen kalenderen i dag også- juhuuuuu!
      Her er svarene mine :
      1: Espen Eckbo
      2:Angelina Jolie
      3: Lithanna.blogg.no

    3. Enig 🙂 Jeg har shoppa julegaver til Englene 🙂 og nå skal jeg pakke dem inn, eller etterpå, legger en ryddeplan her skjønner du <3 goodklæmme 🙂

    4. ladyaugust: Ja, ikke sant 🙂 Syk i skvis, mellom gode venner, det er toppen vettu 😀 Så bra du kan 🙂 Klart man skal ha litt hjelp innimellom 🙂 Nå er jeg snart ferdig med alle gaver. Kun Hr frodith igjen 🙂 Hva har du shoppet da 🙂 ? Klemmer søsklemmegodklemmeflat <3

    5. Hei på deg søs 🙂 Det er jammen myyye bedre å være syk sammen med noen enn helt alene <3 I dag kan jeg alle med litt hjelp såklart : nummer 1 er Espen Eckbo nummer 2 er: Angelina Jolie og nummer : Lithanna.blogg.no
      Jeg rakk den akkurat for i dag har jeg vært og shoppa 😀 Goodklæmmesøsklæmmen <3

    6. Fru Stussli: Her er alt bra 🙂 Bare travelt som vanlig. Men snart blir det ferie, og bare kos. Turer og nye forsetter 🙂 Ting som skal på plass 🙂 Kos deg min venn <3 klemmer <3

    7. Eva: Hei, så koselig å se deg her da <3 Og med på kalenderen 🙂 KOSELIG <3 Ja, noen skvisinger er bedre enn andre 😀 Håper du koser deg denne søndagen, snart jul og bare ro 🙂 Klemmer <3

    8. 1. Espen Eckbo
      2. Angelina Jolie
      3. Lithanna.blogg.no
      p.s jeg BRENTE et halvt kilo mandler fordi jeg samtidig med å lage brente mandler, satt og funderte på oppgave 1 her…litt for lenge….sånn kan det gå….:)

    9. Nååh hahaha good bedring til lille snuppen som blir skvist litt hverdag ser det ut som. Men ja i dag er det kanskje en bedre skvis! haha
      Den første var faktisk vanskelig. Jeg måtte google meg frem til det ekte navne, for ENESTE navne som sto i hode på meg var Asbjørn Brekke.. MEN han heter jo Espen A.Eckbo som er hans virkelige navn.
      Angelina jolie er gift med Bratt pitt og avbildet på bildene..
      Den som vant med deg 1 desember var : lithanna.blogg.no

    10. Uff, god bedring til Pepper! Bra at de fleste av de andre holder han med selskap, – håper han blir bra igjen til jula ringes inn! Mine svar idag:
      1) Espen Eckbo
      2) Angelina Jolie
      3) Lithanna.blogg.no
      Håper du har en fin 4. søndag i advent.😊

    11. God 4 søndag i advent! Nå håper jeg at rottene blir friske og raske til jul, for det er ikke mange dagene igjen… Og at de ikke smitter noen andre i huset. Her har jeg bakt både grove rundstykker og mange brød, og nå står pyntingen før døren (må bare rydde litt først). Og i en sånn ryddepause passer det fint å besøke kalenderen din. Og svarene i dag er 1- Espen Eckbo, 2- Angelina Jolie og 3- Lithanna vant den første kalendergaven hos deg. Måtte inn og sjekke for jeg husket det ikke helt. Vet bare når jeg vant 🙂 Ha en fortsatt fi dag. Klem <3

    12. Juhuuuuu!! 🙂 Full av futt etter gårsdagens seier her på bloggen går jeg friskt i gang med dagens gjetting:
      Nissen i dag er Espen Eckbo (ikke sikker på hvordan han staver navnet sitt, men han har i alle fall en c et eller annet sted). Hun fra yngre dager er Angelina Jolie, tror jeg 🙂 Og nå har jeg sjekket: Lithanna vant her på kalenderen 1. desember.
      Da var svarene levert 🙂 Hils Pepper og ønsk ham god bedring! Kjenner jeg ham rett, så varer ikke vondten hans så lenge 🙂

    13. Stakkars:) Bli syk sånn helt oppe i jula da:) God bedring til dem alle:) Dagens svar: 1. Espen Ekcbo 2. Angelina Jolie 3. Litthanna.blogg.no Ha en herlig søndag videre, og kos deg med den siste søndagen før jul:)

    14. Hei, i dag er det skitnesøndag og vi har tent 4 lys på frokostbordet, så no nærmer det seg jul med stormskritt.
      Her er mine svar i dag:
      Espen Eckbo
      Angelina Jolie
      Lithanna.blogg.No

    15. God morgen. Så bra han fikk sympatisyke i sengen da, og ikke greit å være ute av fasong, haha. Nissen er vel Espen Echbo, Angelina Joly med sine fyldige lepper også som ung, og Lithanna vant 1 desember. Og jeg vandrer rundt i supermyke pulsvanter og lyser opp tilværelsen 🙂 klemmer<3

    16. God morgen 🙂
      Ikke noe greit å være så skvist, men å bli skvist blant dem som man er glad i, er jo en luksus man bare MÅ unne seg. God bedring til den skviste 🙂
      1. Espen Eckbo
      2. Angelina Jolie
      3. Lithanna.blogg.no vant første kalendergaven
      Ha en fin dag du også kjære Frodith, denne 4. søndagen i advent 🙂 God klem <3

    17. Nei og nei. Jeg sender over en godbedringsklem til Pepper, og håper dagen hans blir fin. Jeg ser jo at han får god omsorg da! Gjetteleken får jeg ta senere, for her var det noe jeg må lete etter på din blogg!!!! Klemsiklem til deg på fjerde advent!

    18. Så snille rotter som rotterseg sammen i sympati rundt Pepper <3 I dag skal forhåpentligvis vår lille Pepper flytte til sitt nye hjem sammen med broren Spicy 🙂 De er klare for sitt restenavlivethjem <3
      Her kommer svarene fra Fru Stussli
      1) Espen Eckbo
      2) Angelina Jolie
      3) Lithanna.blogg.no
      Håper alt er bra med deg frodithvenn
      Mange førjulsklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg