Bloggvenner, bloggløse bloggvenner og HEMMELIGE bloggvenner… ;-)

Jeg står her og undrer igjen…Hvem er dere? Mine hemmelige bloggvenner

Jeg har bloggvenner, som følger meg, som jeg kjenner ganske godt etter hvert, som jeg har daglig kontakt med og som kjennes som de bor i “blogg-leiligheten” ved siden av meg.

Noen av dem har jeg også truffet. Som f eks : 


Kjerstisandnes.blogg.no OG…..

 


Vanja (Inneuteferdig.blogg.no) og Grete (Margarites.blogg.no)

 

Jeg har “bloggløse” bloggvenner. De leser og kommenterer og er ofte på besøk hos meg, selv om de IKKE har egen blogg. Riktig så koselig er det med slike blogglesere og bloggvenner. Disse bor også i min “blokk”, det er bare sånn at DE kommer mest til min leilighet på besøk, for jeg vet ikke hvor de bor 😉

To av mine bloggløse bloggvenner er :


Helge (her som deltaker i Froggekonkurransen min)

 

OG 


Hanne Beate (også som deltaker i Froggekonkurransen min)

 

Men så….. har vi de HEMMELIGE bloggvennene….Eller om du vil: de anonyme -bloggvennene. Og nå prøver jeg meg igjen… For jeg undrer meg så veldig på HVEM ER DERE???? 🙂

 

 

Jeg har den siste uka hatt ca 130- 140 lesere av bloggen min pr dag, og ca 50 av de er “utenlandske/utenlandsfarere”. På følger -listen min så vet jeg om kanskje 2 norske som bor i utlandet. Og de er nok 2 av disse. Men hvem er de ca 40-50 andre? 🙂

Er det noen som tør stå fram fra sin anonymitet, og fortelle litt hvem de er, hvor de bor og hva deg gjør? For jeg setter STOR pris på alle leserne mine, og skulle gjerne kjent litt bedre de “utenlandske” leserne også. Siden dette er lesere som kommer igjen og igjen mange av dem, så regner jeg med de kan norsk. Og tar derfor ikke dette på engelsk…

Så altså , skal jeg fortsette å stå å klø meg i hodet, eller er  det noen av dere som tør gi et lite PIP, på at dere er de UTENLANDSKE leserne? 😉

 

#lesere #utenlandske #bloggvenner 

 

43 kommentarer
    1. Dette har jeg også lurt på, og nå skrollet jeg gjennom alle kommentarene, og ser at ikke en eneste har tilkjennegitt seg som utenlandsleser! Mystisk. Jeg har fått flere og flere utenlandske, men likevel flest norske. Har en sånn dings på bloggen min som gjør at jeg stort sett kan se hvor de kommer fra, og hvordan de fant siden min.

    2. Jeg går ut fra at de utenlandske er nordmenn som bor i utlandet for det meste, men ellers vet jeg at jeg har en del svenske og danske 🙂 Jeg tror jeg har flest av de som er anonyme for de som ikke blogger selv, bruker sjelden å legge igjen kommentarer og for meg er det helt ok. Mange kommenterer jo også på Lillasjelsiden min på facebook og mange kjenner jeg igjen fra der når de legger igjen fornavn 🙂

    3. Hanne Beate: Hi-hi, jeg synes det er litt moro at det første bildet jeg har sett av både deg og Helge sånn skikkelig er når dere frogger 😀

    4. Jeg skjønner godt at du lurer på hvem de anonyme er, og vi bloggløse vet du jo heller ikke allverden om. Godt du har ett bilde av meg da, men jeg burde kanskje sendt deg et bedre et, hvor jeg ikke ligner på en frosk, hihi.🐸 Vera Lynn sin blogg har jeg nylig begynt å lese, og den kan anbefales!😊👍

    5. Unni: De står på statistikken, den blå streken på statistikken. Og de gule er norske. altså tallet mellom den gule og den blå blir de utenlandske. Eller om du trykker deg inn på de tallene som står under der, 7d, 30, d, osv…altså dagene.. Der står også LESERE og NOrske lesere. De utenlandske er differensen mellom. Det du sier om IP -adresser etc er det som står i et felt på siden når du skrever svar på kommentarer du får. Og det stemmer at det er fra hvilken datamaskin/husnett du får kommentaren fra. Så du kan se ved stemming i konkurranser om noen sender mange fra samme adresse/hus f eks.

    6. Tattavkvinnene: Ja, og det som er rart er at aldri noen av de utenlandske svarer 😛 Gidder ikke styre så mye med det, bare lurer innimellom 🙂

    7. Dette var moro Frodith 😀 jeg har ofte tenkt akkurat det samme som deg. Hvem er de som klikker seg innom. Jeg har forstått det slik, at det går an å opprette en sånn link der du ser lesere som er innom, hvor lenge de er inne osv. Ønsker deg en herlig torsdag 🙂 ❤

    8. Jeg er ikke en av de anonyme, men en ny leser av bloggen din.. Har jo sett andre som jeg følger har vært med på forskjellig konkurranser du har hatt på bloggen din, og da ble jeg veldig nysgjerrig :o)) Det var gøy å se bilde av Helge og Hanne Beate, for de kommenterer ofte på min blogg, og jeg har lurt på hvem de er…. Nå vet jeg det :o))

    9. Utenlandske lesere? Er det de som kommer opp undere “lesere” det? Er de utenlandske? Jeg trodde det var når, f.eks flere i samme hus, med flere forskjellige telefoner/pc`er, men samme Wifi leser bloggen min!? Flere lesere på samme wifi, har samme IP -adresse, eller? Har jeg misforstått det hele?

    10. Smart med en etterlysning, og håper noen av de anonyme leserne kontakter deg <3 Selv har jeg alltid veldig mange flere utenlandske lesere enn norske, men jeg har jo bodd en del steder rundt i verden, og reiser mye, og treffer mye nye mennesker som jeg har kontakt via facebook og blogg, så en del av dem vet jeg hvem er :).

    11. …. Ein annan ting som EG lurer på av og til, er når det dukkar opp på “live”-infoen at nokon er inne og les gamle ting eg har skrive… då lurer eg iallfall VELDIG på kven det er! 🙂

    12. Det er alltid veldig spennende å tenke på hvem som sitter på andre siden av skjermen å leser bloggen din. Med Google Analytics kan du finne ut hvilke land og hvor i Norge leserne dine kommer fra 🙂 Du kan også se om de kommer gjennom for eksempel et google-søk, om de bruker data eller nettbrett osv. Ganske gøy å sjekke ut av og til 🙂

    13. Får håpe du får napp da:) Er jo litt artig å vite hvem som leser bloggen ens også:) Spennende å se:) Ønsker dg en fortsatt flott kveld:)

    14. I desember var sikkert jeg en av de utenlandske leserne dine kanskje? Haha
      lurt med slike etterlysninger da 🙂
      da får du kanskje litt svar på hvem folk er 😀

    15. ganske ustabilt hos meg..noen gang har eg jo 4 lesere på ett innlegg andre dager kan eg ha 300
      men gjevnt over har eg relativt likt på dagene om ikkje på innlegget 😀
      vi får se hva de svarer 😀

    16. natheless: Jeg har prøvd før, og ingen “meldte” seg, men nå var det MANGE ekstra på utenlands-kvoten og måtte prøve igjen 😀 Klemmer <3

    17. cuskima: Ja, for noen ganger er det så MAAANGE. Som regel er det sånn 70-80 lesere, og 10 utenlandske i tillegg. Men i advent og nå er det liksom 50 ekstra som er utenlandske, og jeg skulle så gjerne hørt fra NOEN av dem 😀 hi-hi…må prøve meg igjen på å finne ut noen av dem 😀

    18. eg har mer utelandske lesere enn deg,men eg tror ikkje sidevisere alltid betyr ay de faktisk leser…noen ganger er det surfing og leting etter ord og så kommer våre innlegg opp….
      eg har 2/3 mer utelandske leser enn norske og alle de leser neppe…..
      men er jo spennende å se om du får noen svar 😀
      klemmerier <3

    19. Hihi så gøy 🙂 jeg har også utenlandske lesere men jeg tror nok det er alle mine fb venner fra vietnam og tundt omkring som har klikket seg inn for å se bilder 🙂

    20. Så lurt med en etterlysning. Det samme har jeg lurt på, Jeg har noen som skriver hyggelige hilsner, men som er anonyme, og så de utenlandske da? Men det er jo koselig at vi blir lest! Ha en vakker kveld. Meg vet du jo hvem er. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg