Med nesa i været finner du gull ;-)

Som oftest liker vi ikke folk som går “med nesa i været”…De er overlegne , og ser en grunn til å heve seg over folk flest… Men det er de som går med den mentalt i været.. Så du kan trygt like meg …For jeg snakker om å gå med hodet og nesen rett opp, rent fysisk, for å lete etter foto-motiver så klart…

Er man blitt foto-frelst så får man både “linse-øyne” og “virre-hode”… Øynene ser som OM de skulle være linser…Stadig på jakt etter fotomotiv… Og hodet dreier til alle kanter; venstre- høyre- ned- opp… Og så starter de igjen…forfra…

Og av og til resulterer det i GULL. Og dette høres kanskje rart ut…at jeg med nesen OPP fant gull?? For gull er da som regel på bakken?? Men da jeg var på landet på fredag…så gikk jeg der med “virrehodet” og nesa rett opp, og plutselig så jeg noe som “SNEK” seg rundt på en lyktestolpe….HØYT der oppe..

 

“Kunne det være et ekorn?”….”Eller en rotte…?”

Jeg skjønte hvertfall at det var noe levende… Og gjorde klar kamera… og dro ned hetta…. For langt bak i hodet kom jeg på at det var andre skapninger som brukte sitte på lyktestolper…Jeg måtte HØRE!!

 “Kunne det virkelig være en….?”

Og da jeg fikk av hetta, så hørte jeg det… en svak hakking på baksiden av lyktestolpen… Det VAR Hakke Hakkespett!!!


ÅÅÅåå, så glad jeg ble!! Det var lykke det!! Jeg zoomet i vei, og bildet er nok ikke teknisk av de beste…Litt uklart pga all zoomingen. Men JAMMEN meg var det moro likevel! Den er jo så flott i farger og mønster. For meg var dette GULL!!

 

Har du funnet gull i det siste?

Har du knipset en hakkespett noen gang?

Har du “virrehode” og “linseøyne”?

 

 

 #foto #tegninger #hakkespett #gull #dyr #fugler

38 kommentarer
    1. Det rare er at jeg har gått i fra å være nærsynt til langsynt og det passer seg dårlig i jobben min 😛 ha ha.. Men har kontrolltime i morgen så da finner vi sikkert på noe lurt 😀

    2. åh, jeg kunne nok vært flinkere til å gå med nesa litt i været.. Jeg ser nok litt for mye ned.. Du er flink å se verden rundt deg. Herlige bilder tar du, som gjør at man selv lukker øynene litt mer opp for verden rundt seg..

    3. Åhh, fantastisk 😀 Det er så sjeldent man kommer over denne gullklumpen syns jeg- heldige deg 😀
      Jeg gleder meg til jeg har fått tilpasset meg linsene skikkelig og skal ut på min første fototur med godt syn- åhh, tenkt alt jeg kommer til å se om jeg ikke har sett tidligere 😀

    4. Så moror å få knipset Hakke Hakkespett i aksjon… Fin i fargene er han også. Jeg synes jeg fant mye “Gull” da jeg var i Sandnes, men jeg så ikke så mye opp! 😉

    5. skikkelig flott bilde,og bare det å få en fugl på bilde er jo et kunstykke )) ja hakke hakkespett er jo ikke den en ser mest av,så det var digg bilde hi hi

    6. Så herlig bilde:) Koselig med hakkespetter så sant de ikke bor i lyktestolpen utenfor soveromsvinduet:) Jeg har sett hakkespetter mange ganger, men jeg tror aldri jeg har tenkt på å ta bilde av den. Og det ser jeg jo her at er ganske dumt, for det er jo en vakker liten pip pip dette da:) Ønsker deg en nydelig søndag og kos deg masse i Operaen i dag:) Klem:)

    7. Så fin hakkespett! Jeg har sett den noen ganger, men ikke husket på å ta bilde av den. Igår så jeg faktisk en gråsisik som kom og spiste frø, men den så ikke helt bra ut. Idag fant vi den død, og ikke kunne jeg tatt den inn igår heller for da hadde katten spist den. Trist sånt, men man må tenke på alle som overlever fordi vi fôrer dem.
      Jeg er ikke så god til å ta bilder, men burde ha blitt flinkere for det er jo så mye fint å ta bilde av.

    8. Jeg har helt klart virrehode og linseøyne..Men jeg må følge med litt også, for hunden går som regel løse, og da må jeg passe på at det ikke kommer andre turgåere.. 😉 Syns jeg finner gull hver dag jeg! Ser noe nydelig i masse rart! Så morro å få hakkespetten i sikte!! Ha en god dag!

    9. Så fin Hakke Hakkespett! Jeg vet ikke helt om jeg har sett en ordentlig noen gang, men at jeg har virrehode og linseøyne, det tror jeg at jeg har fått med årene. Går ofte og ser etter motiv som kan bli fine. Man ser på en annen måte med linseøyne, men det er veldig gøy!
      Det har blitt lite foto på meg i det siste, dagslyset er jo fremme kun når jeg er på jobb – ja og så i helgene så klart. Vi har hatt en uke med vinter, men nå har nesten all snøen regnet bort og i dag er det yr ute, men det skal bli mer regn utover ettermiddagen. Jeg gleder meg til lengre dager hvor lyset er fremme litt etter arbeidstid også. Da skal kamera brukes flittig. Ha en fin søndag. Klemmer <3

    10. hører de i Hardanger,men hakkje sett på mange år
      ikkje så mye gull eg ser her for eg må passe meg så eg ikkje flyr på trynet siden eg ser litt elendig…..og ellers blir det mest mobilkamera og gjerne hjemme…
      men liker å se på andres gullfunn
      ha en vakker søndag <3

    11. Har du funnet gull i det siste?
      Nei, det har vært dårlig med det, og årsaken er vel at jeg ikke har vært ute å gått i naturen på en stund. De gangene jeg har vært det, så har gull-motivet kommet for så å forsvinne inne jeg fikke tatt bilde…Sånn er det noen ganger!
      Har du knipset en hakkespett noen gang?
      Ja, men det er veldig mange år siden. Før balkongen min ble innglasset, pleide jeg å henge ut meiseballer og fleskebiter. En solrikt vinterdag kom Hakke Hakkspett å hang seg på fleskebiten, og jeg var heldig å knipset flere bilder. Dette var med det gamle speilreflekskamera, som ikke var digitalt men med filmrull.
      Har du “virrehode” og “linseøyne”?
      Hehe, vet du jeg føler meg noen ganger som disse hundene man hadde i bilen på 60 og 70 tallet. Vet ikke om du husker dem, hvor hodet snurret 360 grader rundt? Derfor har jeg flere ganger nesten og helt ramlet så lang jeg er. Ser mer på det som er oppe i luften og rundt meg enn det som er rett foran bena mine :o))

    12. Ja, det er jo slik de overlever der ute 🙂 Slik som ekorn, de er noen røvere de også ;o Men de spiser eggene da 🙂 Synes det er spennende med dyrelivet 🙂 Jeg er oppvokst i skogen og fjellet. Det er så mye vakkert 😀

    13. Min matgale verden: Ja, nesen opp Kjersti 🙂 Og kameraet i hånden …KLART 😀 I dag skal jeg i Operaen 🙂 Moro, gleder meg 🙂 klemmer <3

    14. natheless: Jeg er skikkelig misunnelig på det fuglebrettet ditt altså 😀 Ja her skal nesen både hit og dit, og på Opera 😀 Ellers vasker jeg litt her…LITT. Orker ikke hele leiligheten…

    15. missmommy.blogg.no: Jeg har ikke noe bra kamera, men et lite digitalt, og da er det plass i veska, og det er ALLTID med…for man vet aldri når det dukker opp noe flott 🙂 Gull!! 🙂 Ha en fin dag <3

    16. Søtmonsen ): Ja, det var kjempegøy å se denne 🙂 Uff, spiser de opp ungene til andre fugler 🙁 Ja, ja, sånn er vel naturen.. Men flott ser den ut 🙂

    17. De er bra fin ja 🙂 Har en hjemme som har ett fint lite hull i høyspentstolpen ved siden av huset vårt 😛 Men den har også hakket sund hullet på fuglekassen på garasjen ;s Den spiser andre sine fugleonger ;/ Vi lurte på hvem det var som gjorde det.. Men så så vi på ute i naturen, der noen hadde et kamera i fuglekassen. Der fikk vi se hvem det var ja ;s

    18. Ja, en hakkespett var virkelig gull! 😉 Så moro at du “kom over” den! 😉
      Ønsker deg en fin søndag! Kanskje blir det gull i dag også!?

    19. Så morsomt å fange hakkespett på foto da 🙂 Det er morsomt å se hva man kan få fotografert 🙂 Jeg er nok som deg. Et virrehode og linseøyne. Og det merker jeg veldig når jeg går tur sammen med andre som ikke er slik…… da må jeg rett som det er unnskylde meg og forklare at ……. for motiv er der overalt 🙂

    20. Vakker fugl som jeg ofte ser her hos meg, og fotograferer. Ofte sitter den jo så høyt at det er umulig å få klart bilde. Men når den sitter i fuglematen kan jeg studere den. Ha en vakker dag med nesa i sky!

    21. Så FIN den var! Rød og frisk! Nei, har aldri knipset en hakkespett. Og jeg er litt for flink til å gå med hode ned, stirrende på bakken, for at jeg ikke skal snuble, fordi jeg har det med å alltid gå litt fort når jeg går på tur. Burde ta det litt mer med ro, kikke litt opp ja…. Skal tenke på det i dag. Klemmer<3

    22. Jeg har absolutt ikke funnet gull som i gull 😉 og jeg har ikke heller fått sett hakkespett in real life 🙂 heldige deg som fikk knipset selveste hakkespett 🙂

    23. ja jeg har funnet gull. Men mer på måter ting kan gjøres. nå tenkte jeg på alternativ innlæring. nydelig Hakkespett. favotitt fuglen min ernok alikavell Linærle, når du hører den synge, kan man løpe barbeint, lærte jeg som barn . ha en strålende dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg