Hvis jeg var en dans….

…så hadde jeg antagelig vært en lettlivet polka…

…der man kan danse alene…. eller to sammen, i en feiende fart, med morsomme snurr under armen..

…der man finner rytmen.. og beina og kroppene til slutt lever sitt eget liv, og man bare kommer etter med et smil om munnen..

… der lystigheten i melodien og enkelheten i trinnene gjør det hele til en dans på roser…

 

Hvis jeg var en dans..

..så hadde jeg neppe vært en flamenco…

…fyrrig og sensuell og full av lidenskap…

…strenge krav til kropp og ansikt, der føttene spretter som trommestikker bortover gulvet..

…begeistrende og forførende…JA…

…men ikke meg….

 

Hvis jeg var en dans..

…så hadde jeg helt sikkert vært en polka ja..

…Lystig og lett , med oppvekst på landet…

 

Hvilken dans hadde DU vært? 🙂

 

#dans #sammenlikning

 

 

 

30 kommentarer
    1. Nå er jeg ikke noen stor danser, men jeg tror det må bli en het og sexy tango… Helst da med en rålekker kar som fører meg sensuelt over dansegulvet….!

    2. Så fin Frodith er når hun danser da 🙂 Månestråle er nok ikke akkurat en flamencodanser, men heller nok mere mot pardans, og da helst salsa el. Neida jeg vil ikke påstå at jeg KAN danse salsa, men fy så gøy det ser ut 🙂 Ha en fin kveld med eller uten rytmer 🙂

    3. Oi sann, dette var ikke lett. Jeg vet sannelig ikke men den gangen jeg drev med dans var vals og cha cha cha favoritter. Ja også jive, men det begynner jo å bli noen år siden. Var litt kjappere i beina før, så kanskje en skikkelig vals hadde vært tingen? Må tygge mer på denne 🙂

    4. Jeg er svak for reinlenderen, for der kan man også danse litt sammen og litt hver for seg…… Ellers så liker jeg swing og bugg……. og litt heftige rytmer! 😉

    5. Nå vet jeg i alle fall hvor du står hen i dansen:-)) Du skriver bare så herlig skjønne frodith. Men hva jeg selv hadde vært,,tja da ville det nok vært noen Spanske rytmer og iført et flagrende flott skjørt på:-))

    6. Et artig innlegg:) Akkurat nå tror jeg at jeg måtte ha vært en veldig “slow” dans, men finnes det noen sirups danser da tro. Kan ikke komme på noen i farta jeg:) Du skriver herlig og tegner eventyrlig:) Jeg ønsker deg en flott dag:)

    7. Jeg er ingen danseløve, så det må bli noe enkelt og ikke er jeg så komplisert selv heller, hihi. Derfor faller valget mitt på vals, hvor man bare svever rundt og tar det som det kommer. Polka passer godt til deg, som er litt artig og livlig av deg.👍 Ha en super dag!😊

    8. Hmmmm….. jeg vil være en swing….. en som er glad og lystig….. men – fram til nå har livet vært en jenka – to fram og en tilbake…. hihi… tar swingen tilbake 🙂

    9. god morgen.Ja du spør no på rett tid av døgnet når ryggen ikke helt henger med )) så da måtte jeg vært en helt rolig vals,en som går riktig så rolig for seg hi hi

    10. Så herlig dikt. Blir glad av å lese bloggen din:-). Takk for tipset her om dagen, nå fungerer det som det skal håper jeg. Om jeg var en dans, hadde jeg vært en tarantella dans. Fra Ibsens “et dukkehjem” med Nora.

    11. Haha, du har så rett. En MÅ bare smile når en danser polka! Enda det liksom var noe min mor og de danset, ikke at jeg ikke KAN polka da, for det kan jeg. Hvis jeg hadde vært en dans hadde jeg vært en blandingsdans, en blanding av all verdens danser, untagen “headbang” hvis det gjelder som dans, for da får jeg så vondt i hode. Men litt av alt, mikset til et sammensurium av danser. Det er meg det tror jeg 🙂 Men at du er en polka, det kan jeg smilende gå med på 🙂 klemmer<3

    12. Ååh, du har så mye gøy Frodith! 🙂 Digger virkelig å innom bloggen din! Det MÅ jeg, hver dag! Blir så glad og munter! Og oppløftet! 😉 <3
      Hvilken dans jeg hadde vært... Jeg måtte nok vært noe latinamerikansk, salsa eller noe sånt!.. Danset i gatene i Mexico, med herlige skjørt, og rytmer, som hadde fått meg til å vrikke på hoftene, og shake på puppene.. :-p Hi hi..
      Ønske deg enn strålende fin dag, flotte deg! <3 Stor klem <3

    13. Ja du kan spørre du.. det har jeg aldri tenkt på.. og nå er det jo evigheter mellom hver gang det danses.. dessverre. Kanskje en samba,, eller vals.. eller,.. jaaa hvorfor ikke en Pols. Er litt fraværende for tiden. Men ser jo de har fått orden på kommentarfeltet her 🙂

    14. Siden jeg er norsk så ville jeg vært en folkedans eller en lokal utgave av rumba. Hverdagen er ingen dans på roser for mange, altfor mange har NAV som dansepartner og det er ingen lett dans. Men man kan lett sammenligne faser av livet med en dans. Frem til de 40 blir det gjerne tango og twist, etter 50 blir det gjerne gammeldans og litt swing og når man blir pensjonist går alt gjerne i valsetakt.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg