Frodiths palass :-)

Her er jeg og Herr  Frodith..


Og som du vet bor jo vi i et palass….Frodiths Palass…Vel , for oss er det palass nok hvertfall, og vi flyttet hit i juni. Etter måneder med en gal nabo over hodet på oss, på gamle stedet,  så jeg ut som “hun med hårrullene”, som sikkert mange husker…


 

Vel, her i nye leiligheten er vi så fornøyde , og “hårrullene” ligger nedpakket på innsiden av skallen og truer IKKE med å komme ut igjen. 😉 

Nå tenkte jeg bare å vise deg noen av bildene vi har på veggene. Mange har nok sett bildene før, i gamle leiligheten,  men de tar seg liksom annerledes ut på disse nye veggene føler jeg. Vi har en liten leilighet, og små leiligheter er fine med SMÅ bilder, synes jeg. Så her er hvordan det ser ut i stua:

 


Glassbildene er laget av Åshild Karevoll og er egentlig nesten som små fat, med oppheng.

 


Disse bildene fikk jeg av Marianne Gudem, som så at jeg hadde skrevet så pent om kunsten hennes etter et besøk på et galleri. Og siden jeg hadde gjort det , så GA hun meg faktisk to bilder, etter å ha kontaktet meg i kommentarfeltet 🙂 

 


I denne leiligheten har vi en liten “utstikker” mellom vinduene i stua, og den er ypperlig til små fine bilder 🙂 Vi har mange i keramikk hengende her. Og ser du sommerfuglen oppe på gardinen der? DEN fikk jeg av Inneuteferdig.blogg.no. 🙂

 

Og til sist, bildene som henger litt mer i kjøkkenavdelingen av stua. Vi har stue og kjøkken i ett.


Bilder  laget av  bloggsøs: Lady August <3 

Det neste som skal opp på mine vegger nå, er en tegning fra Natheless.blogg.no, og noen av mine egne fotografier. 

 

Har du mye på veggene?

 

#bilder #kunst #

 

 

33 kommentarer
    1. Så mye fint du har hengende oppe! Og veldig gøy at du har flere av tingene er fra av folk her inne ^^
      Det gjør seg veldig med litt pynt på veggene, nå har vi ikke én ting oppe så det blir veldig sterilt. Må nok gå til innkjøp av litt pynt 😀

    2. Jeg har en del , men har plass til mer…
      Var veldig fint på dine vegger, slik ingen andre har….
      jeg har mye veggplass, og trenger litt størrelse på det jeg henger opp.
      Takk for titten…

    3. Jeg har veldig sansen for den “Utstikkeren” med de små bildene på! Og bildene til Lady August : HERLIGE!! Jeg har ikke så veldig mye veggpynt. Fire ganske store bilder i stua og noen vegglysestaker er i grunnen hovedessensen. Blir spennende å se hvor jeg havner….da må jeg finne ut av ting på nytt…også på dekorfronten! 🙂

    4. Godt hårrullene er godt nedpakket fortsatt 😀 Mye fint dere har på veggene! Ble kjempefint med alle små bildene på utstikkeren :))Vi har ikke så mye på veggene ennå, men det kommer opp snart (har mange bilder liggende i esker fortsatt 🙂 )

    5. Så mange spennende og flotte bilder dere har på veggen. Som den store kattepersonen jeg er like jeg dem aller best, men de andre var også fine :o))
      Veggene mine er dessverre overfylt med alt for mange familiebilder, og ikke så veldig mye kvalitetsbilder. Dette er noe jeg har tenkt å endre på når stuen omsider blir pusset opp :o))

    6. Hei du.. Ja jeg har litt på veggene men det er ikke så mye som før… Det har bare blitt slik liksom, og jeg har helst lit større bilder enn hva du har. Sommerfugler har jeg også oppe. De er flotte.
      Ser ut som palasset deres er flott, og det er jo akkurat slik dere vil ha det..:) Masse lekkert uten tvil.:)

    7. Wow 🙂 Mange fine bilder! 🙂 Her er det ikke så mye på veggene, men det er ikke så mange vegger å henge ting på, heller 🙂
      God mandagskveld til deg 🙂

    8. Så koselige vegger. Jeg likte godt raden med keramikkbilder og de to glassbildene. Her hjemme har vi ikke veldig mye på veggene, men litt blir det jo. Familiebilde over sofaen, Et Hetland bilde over tv’n (alle Bergensere med respekt for seg selv har et Hetlandbilde i huset!). Og så har vi tre (3) veggklokker i stuen! En treskjært klokke svigerfar laget, et skikkelig tysk gjøkur og en gammel arveklokke med spir og utskjæringer. De passer overhodet ikke sammen eller inn her, men de betyr noe og jeg har sansen for sånne klokker så da er de her. Burde kanskje flyttet en eller to av dem til et annet rom. Klemmer <3

    9. Du verden så mange søte små bilder, kjempefine alle sammen. Jeg så en gitar også, spiller du gitar? Så endel katter som var på bildene så det blir vel kattemusikk på gitaren kanskje? Har litt på veggene i mitt hjem, brudebilde av søster og av våre foreldre samt et bilde av mor og far tatt i Roma + konfirmantbilde mitt tatt i 1978. Det pynter opp med bilder. Ha en fin kveld.

    10. Her var det mye fint. Bilder som har historie eller at en kjenner kunstneren syns jeg er kjekke å henge på mine vegger. Vi har en del av det, også ting som barna laget da de var små

    11. Vakkert og gjennomført. Jeg burde vel ikke si det.. men det blir mindre og mindre på veggene her for hver gang vi pusser litt opp. Det er jo det som faktisk tar tid enten maling eller rundvask,,, å pelle ned alt og sette opp 😀

    12. Herlige bilder! Så personlige og fine.. Jeg har mest hjemmemalte bilder på veggene nå. Jeg jobbet sammen med en hobbykunstner, hun lagde flere malekvelder med rødvin og staffeli..så hjalp hun oss litt i gang..Jeg prøvde på egenhånd også..Men det var ikke så lett..Bedre når noen kunne sette fingeren på hva man skulle gjøre osv..hihi.. også stoppet skuldrene meg i å male mer.. Så ja, jeg har 4 malereier jeg er stolt av! også bilder av barn og div.plakater.

    13. Så masse morsomt du har på veggene dine. Her er det også litt av hvert, men jeg har aldri tenkt at jeg kunne blogge om det???? Men det kan jo være morsomt å se hva vi har framme. Jeg liker å ha variasjon, og jeg bytter om, tar vekk og henger opp nytt også innimellom. Hos meg er det jo Lady på kontoret og flere av mine egne her og der i huset, pluss ting vi har kjøpt og fått. Gøy med pynt på veggene! Klem fra meg 🙂

    14. omtrent ingenting -klarer aldri bestemme meg for hvor eg skal ha ting…..så derfor tar det hundre år før eg forplikter meg til å banke noe inn i murveggen
      men Buffy tegningen eg fikk av datteren min til jul henger selvsagt på veggen og ser på oss <3<3<3<3
      mye fint og spennende og artig du har på veggene dine.....nydelige krusedullene.....fantastisk flott sommerfugl
      ha en megasuperduper dag nå skal eg til legen
      klemmetingene <3

    15. Så mange fine bilder du har, – gøy med de du har fått fra kjente. Hos oss henger det noen reproduksjoner og ekte malerier på veggene. Av de ekte er det to jeg har arvet etter mormor/morfar og fire ei venninne har malt. Ellers er det noen familiebilder og juleplattene fra P.P. Ønsker deg en flott dag!💕

    16. Så fint <3 Herlige bilder og pynt.
      Har ikke sånn veldig mye på veggen egentlig. Vi har et stort Klovnebilde av Marianne Aulie over sofaen, noe kunst bilder over TV også har vi et stort Hetland Bergensbilde i gangen og et bidle av meg og min bror når vi var små.

    17. Hvor mange fine bilder du har på veggene dine! Virkelig hjemmekoselig!
      Jeg har ikke så mye på veggene enda.. Har ikke funnet de rette tingene til å henge opp, så det er enda work in progress..
      Kose dere i palasset deres og ha en herlig uke videre!

    18. Du har mange fine bilder Frodith!! <3 Vanskelig å finne bare èn favoritt her ja! 😉
      Og så utrolig heldig du er som har fått SÅ mye fint fra bloggvenner!
      Jeg bor i et nytt hus, vi bygget det selv. Men etter å ha bodd her i 7 år, har vi enda ikke greid å bestemme oss for hva vi skal henge på veggene.. :-p
      Ønsker deg en super mandag! 😉

    19. Så koslig og hjemmekoselig du har det!
      Her har jeg noen bilder opp ja!
      Har arvet to malerier av bestemor, alle kommentere de og at de ikke har noe på en vegg og gjøre, men jeg ELSKER de to bildene! Haha så de skal få henge:)
      Ned speil og bilder så har jeg 10ting hengende på veggen av bilder og speil i stua/kjøkkenet:)

    20. Så fin pynt du har på veggene. Avtonet og behagelig 🙂 Jeg likte uttrykket hos deg <3
      Selv har jeg nyoppusset stue, og kun hengt opp to ting på veggene. De to tingene er begge nye. Et maleri laget av meg selv, og et laget av min datter. Tidligere har jeg hatt masse personlige bilder, med ungene på, osv. Men nå har jeg lyst på en forandring. Så driver og spekulerer i hva jeg skal henge opp. Har ikke råd til å kjøpe nye ting, så kanskje jeg maler litt mer 🙂 Tiden vil vise 🙂
      Veggene er ikke oppusset hos meg da, men likevel er det kjekt med en forandring akkurat der 🙂
      Ha en flott dag 🙂 Klemmer <3

    21. her hadde du mange fine bilder og kunstverk ) glad i både sommerfugler og pusekatter dere )
      jeg har veldig masse på mine vegger både malerier ,fotografier og familieportretter )) kanskje jeg også skal vise litt av det vi har )

    22. Er så koselig hos deg atte. Fin kunst på veggene 🙂 Her henger mest hjemmelaget kunst, er ikke så flink å henge opp. Fine palasset ditt. God mandag, jeg har fri og det er godt. Skal rundt og hente litt attester, samt møte en jeg jobbet med før i byen. klemmer<3

    23. Så koselig med masse bilder på veggene 😉 nydelig den sommerfuglen og alle de fine kattebildene;) vi har også en del hengende på veggene – det blir hjemmekoselig av det synes jeg;) ha en super mandag gode Frodith! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg