Når “intimsoner” flyttes…

Har du en “intimsone”?

Hva jeg mener med det??

Jo…jeg snakker om den sonen vi har rundt oss, som vi ikke liker at folk kommer innenfor… Et slags usynlig “rom” rundt kroppen som man føler er SIN sone, og ingen andres…

Kommer noen innenfor min intimsone…så tråkker jeg bakover… og enda mer bakover…Og folk som ikke har samme oppfatning av slike soner som meg…vel…de tråkker etter meg, til vi driver med en slags DANS… Noen mennesker går HELT opp i ansiktet mitt, uten at det ser ut for at det gjør noe for dem…Mens jeg flykter…

 

MEN… Er det ikke rart hvordan denne “intimsonen” faktisk kan flyttes….og man må bare leve med det…når man f eks står på trikken?

Man blir stående så nær og tett med ukjente folk som man ellers BARE gjør med kjæresten…og man kan ikke gjøre en TING for å komme unna… Om man vil hjem den dagen hvertfall…

Har du en intimsone du vil “ha i fred”? 😉

 

Minner også om at du har et par timer igjen om du vil være med i konkurransen min. Gå inn HER, og svar.

 

 

#intimsone 

14 kommentarer
    1. Det er løye hvor forskjell dette er fra person til person. Mine intimsoner kommer faktisk helt an på menneskene rundt meg. Til venner og familie og kjæreste har jeg ingenting i mot å gi en klem, det er bare kjekt 🙂 Men så kommer det til jobb og ukjente mennesker, da liker jeg helst at du står en meter i fra og ikke helt oppi ansiktet, da føler jeg meg uvel. Men så føler jeg ikke heller at jeg kan rygge tilbake, fordi jeg vil ikke være avisende eller frekk He he. Har vært borti flere ulike typer mennesker i jobbsammenheng, og hadde en litt eldre kvinnelig kollega en tid tilbake som var veldig intim og innvaderte intimsonen vårs, skulle alltid ta på andre eller stryke en på ryggen når en sa noe. Det er litt annerledes når du gir en klapp på skulderen hvis du har gjort en god jobb. Nei det med intimsoner varierer nok veldig fra person til person 🙂

    2. Ja, jeg har virkelig en intimsone. Jeg er superglad i klemmer.. MEN, jeg liker ikke når folk jeg ikke helt kjenner står rett i ansiktet mitt å snakker. I og med at jeg har spilt teater og jobber med barn, så må man fortrenge noen av intimsonene sine i den settingen, er ikke alltid jeg har vært like komfortabel med å være helt oppi et menneske på scenen, men har måtte tenke at det er ikke Veronica som er det..der er rollen. Også må jeg kjenne menneskene..eller føle jeg kjenner menneskene.
      Men i stallen hadde vi en fyr som absolutt ikke hadde respekt for intimsoner..spesielt ikke når det kom til oss jentene. Å være alene i stallen mens han var der…da kjente jeg at jeg overhode ikke følte meg komfortabel..fordi han kunne plutselig komme å gi en klem eller stryke på en osv…. Så da var jeg ofte kjapt ute med hest..og gjorde arbeid senere sånn at jeg nesten var sikker på at han var borte når jeg kom tilbake.

    3. Å ja, absolutt. Jeg er nok en av dem som helst rygger unna. Jeg liker ikke å få folk for tett opp til meg. Er nok heller ikke så raus med klemmer. Det er svært få som får klem av meg. Det virker nok både kjølig og “Sært”, men vi må bare akseptere at vi er ulike! 🙂

    4. Ja, det er kanskje derfor jeg har litt angst mot å ta bussen. Jeg vet ikke jeg altså. Men å ta rutebuss det er ikke min greie. Går helt fint å ta toget. Men ikke bussen.
      Men ja, noen ganger, i forskjellige situasjoner, så kan det bli veldig tett og sammenstimlet. Jeg opplevde det selv da jeg var på konsert i sommer. Og sto helt fremst. Og hadde 3-4 armer over skuldrene mine, med mobiler i hendene. Som filmet superstjernen mens han sang. For å si det sånn, jeg fikk ikke selv se noe, for synsfeltet mitt var dekket av mobiltelefoner som hørte til dem som sto BAK meg. Da følte jeg meg en smule innvadert. Men det var heldigvis kun under den ene sangen at det var sånn….:) Ellers en flott konsert, selv om det var trangt 🙂

    5. Og for all del ikke begynn på slike overfylte steder å ta inn andres signaler. Da blir man svært sliten.Men så lenge man ikke forholder seg til dem distansert kan man jo leve med rushtidtrafikk. Når jeg er sliten må jeg ha mer space.

    6. En intimsone kan være så mangt. Hva man gjør hjemme og når man er blant folk bør være to forskjellige ting. Jo desto mere kjent man blir med folk desto mere intimsone åpner du for andre. Men det er et ordtak saom sier at Min hjem er min borg – så det er noe der.

    7. Som du er jeg ikke så glad når folk står helt inntil meg når vi har en samtale… Jeg har vært med om intimdansen flere ganger, og jeg er sikker på at det ser ganske festlig ut for andre. Noen personer har man kanskje bedre kjemi med enn andre, og da må de gjerne stå litt nærmere 😉
      På t-banen prøver jeg alltid så godt det lar seg gjøre å parkere kroppen min inntil en vegg, eller en dør. Da går reisen så mye bedre 😄

    8. dette har jeg faktisk ikke tenkt på,men om vi hadde hatt trikk som dere,hadde jeg nok følt litt på det med å ha en person nermest helt opp i fanget ja hi hi.
      Ellers har vi rikelig med boltreplass her ute på bygda )

    9. Jeg har veldig tydelig intimsone! hihi Tror folk ser det på meg..for de fleste holder avstand vist jeg ikke vil ha de innpå meg..Mens andre kan komme nærmere..:-) Har nok et tydelig kroppspråk..hihi.

    10. Ja, huff- det er ikke alltid like lett når andre ikke veit hva intimsoner er i det hele tatt :O Jeg takler ikke så godt å ha folk oppe på meg- spesielt ikke når de skal “sitte på fanget mitt” hele tiden. Men likevel greier man jo å se litt bort i fra det, som du sier, på trikk og buss og sånt. Merkelig 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg