Gåsehud-faktor av ulikt slag…


Siden du nå vet hva jeg mener med magi, så er dette med gåsehud-faktoren og klump-i-halsen -opplevelsen det jeg vil trekke fram når det gjelder film. Jeg har ikke opplevd så mye av dette ennå når det gjelder serier, selv om det er mange FINE der også..

Men innen film, er det et par som har gjort et ekstra inntrykk på meg….Som jeg faktisk ser igjen og igjen.. Og de er utrolig ulike, så det er helt klart forskjellige ting som trigger gåsehuden..

Den ene er “AVATAR”:

En ren visuell nytelse fra start til slutt… Og når du vet hvor visuell jeg er, at det er øynene og synet som er den sterkeste kanalen hos meg….ja da skjønne du nok at dette er MIN film. En magisk opplevelse <3
 

(google)

Motorcycle Details

(google)

 

Den andre er “Bienes hemmelige liv”

En film om kjærlighet mellom forskjellige mennesker. Vakker historie, vakkert spilt, vakre karakterer… En film hvor HISTORIEN er det som rører meg… som får fram tårene i øyekroken…klumpen i halsen…  Som får Frodithen til å tenke i laaaange tider etterpå..


(google)
 


(google)

Lenge siden jeg har hatt en slik opplevelse… Jeg burde kanskje komme meg på kino igjen…? For på BOKSEN ser jeg nok filmer og serier… 😉

Ja… dette var altså mine magiske øyeblikk innen film…Hvis du vil være med på Magiskliv sin flotte challenge, så finner du den HER.

 

Hvilke film/filmer har gjort ekstra inntrykk på deg?

 

#film #bieneshemmeligeliv #avatar #gåshudfaktor #magi

26 kommentarer
    1. Har aldri sett avatar, men vil gjerne se bienes hemmelige liv:) det er så mage filmer jeg elsker! Jeg synes “The intern” var fantastisk! ” a little piece of heaven”, “ps i love you “.. Og mange mange flere 🙂

    2. Så fine filmer du har her! 🙂 Avatar er en kjempe vakker og magisk film, den liker jeg kjempe godt! 🙂 Ellers må jeg nok velge den grønne mil og gutten i den stripete pysjamas. De har satt sine spor hos meg, å jeg elsker begge historiene bak filmene! 🙂

    3. Avatar filmen har jeg ikke sett og boken bienes liv ligger og venter på meg 🙂
      Jeg har sett så mange filmer som har gjort inntrykk og det blir ikke riktig å trekke frem en film som skal gjelde for alle kategorier. Hver påske så ser jeg filmen om Jesus, det hører med påske vel som julefilmer til jul. Lorenzoz olje tror jeg det er en film somheter og som er sann og den gjorde veldig inntrykk på meg. Jeg så en film igår som berører det å få et barn for å bruke noe fra barnet til et eldre barn som er sykt. Den fikk frem etisk refleksjon. Saras nøkkel og gutten i stripete piamas, drageløperen,,,, ja jeg må stoppe nå
      Ha en fin søndag

    4. Du burde definitivt se “The Help” tror den heter “Barnepiken” på norsk. Absolutt verdt en titt! 🙂 <3
      Min favoritt er "What A Girl Wants" skikkelig klissete familie/romantisk film <3

    5. Det som går på kino i dag er jo så voldsomt! Enten veldig action preget, eller historier om forferdelig ondskap. Jeg orker ikke se slikt. Filmene du nevner har jeg dessverre ikke sett. Jeg ser aldri på fjernsyn. De virket imidlertid fine.
      Jeg ser dessverre at jeg har hatt en utdatert link til bloggen min i de forrige kommentarene mine. Det skal være rettet på nå. Jeg blogger på Blogger.

    6. Nå fikk jeg lyst til å se avatar igjen, har ikke sett den på flere år, men den var jo så bra 😀 Den andre filmen der har jeg faktisk ikke sett, får sjekke om den ligger på Netflix 🙂
      Det er så typisk at når man får det spørsmålet står det helt stille, kommer ikke på noen film i farta. Men serien Breaking Bad har gjort ekstra inntrykk på meg. Den er utrolig bra spilt, har en knallbra historie og en visuell stil som jeg digger 🙂 Min absolutte favorittserie 🙂

    7. Så veldig enig med deg i disse filmene Frodith! Jeg har sett de begge, og de er virkelig MAGISKE!! Avatar har jeg sikkert sett 10 ganger, om ikke flere! Elsker den filmen!! <3 Bienes hemmelige liv er også nydelig fin, har sett den bare èn gang.. Mhm, tror jeg må se den igjen, veldig snart! 🙂
      <3 Søndagsklem til flotte deg! <3

    8. Avatar er helt fantastisk!
      En film som har gjort ekstra inntrykk på meg er “Fried Green Tomatoes”. Så sterk historie. Sett den? Hvis ikke, se! 🙂

    9. Mornings søs 🙂 Bare gjett dette er en superfin dag eller 😀 Du er vel kanskje ute alt og knipser bilder? Sola skinner og life is great Jeg ser ikke så mye film og kinoer synes jeg har alt for mye lyd men jeg husker at den der stekte grønne tomater likte jeg godt 🙂 Må sjekke ut den nederste du la her. Ha en smashing flott dag og stor goood klæm <3

    10. Etter råd fra deg, så jeg Bienes hemmelige liv, og jeg kan ikke være mere enig. Den er fantastisk, og satt under huden lenge! En annen film som virkelig gjør noe med meg, og viser kjærlighetens magi, er Dagboken. Åååhh for noen herlige filmer <3

    11. Tenk jeg har ikke sett Avatar, jeg bør vel gjøre det sikkert 🙂 Bienes hemmelige liv elsker jeg, både boken og filmen. Anbefaler også Så som i himmelen, den er nydelig. Ellers er Vann til elefantene og Saras nøkkel filmer jeg anbefaler.

    12. Avatar har jeg enda ikke sett, og har egentlig ingen hast med å se den heller :p Bienes hemmelige liv tror jeg faktisk at jeg har i dvd-hylla et sted, kanskje jeg skal sett meg ned å se den en dag 🙂 Det er fint å ha slike filmer, som gir en så god følelse, som varer og varer. Ha en fin søndag 🙂

    13. Kommer ikke på noen i farta, jo forresten, så jo “Bølgen” på kino og det var en tankevekker, ellers var “Snåsamannen” en film som fikk meg til og tenke litt. Serier som er på TV ser jeg mindre av så der må jeg melde pass. Ha en fin dag.

    14. Ja der har du funnet filmer /serier som er magiske for deg..Jeg er fortsatt i tenkeboksen ang.dette..hmm… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg