Lyden av magi…. <3


Så hva er LYDEN av magi da?
For meg som ikke er spesielt auditiv, som er VELDIG visuell, og som ikke hører mye på musikk, så må det av og til tung skyts til for å bli “svept away” liksom..
 
Lyden av magi er for meg melodiene i musikalen Les Miserables. 
Jeg så musikalen første gang i London, for over 20 år siden. Ingen musikk kan LØFTE meg opp, så høyt over skyene som denne pompøse og voldsomme musikken. Såre toner fra en solo, kor som bygger seg opp, digre orkestre, og et klimaks med voldsomme klanger. Jeg blir ALDRI lei. Har sett musikalen, to ganger i Norge også. 
 
Musikken gir meg mange assosiasjoner, og er IKKE knyttet til musikalen etter jeg har sett ferdig musikalen… JEG har mine egne tanker knyttet til denne musikken, og jeg kunne garantert skrevet en novelle rundt denne musikken, som SLETT IKKE handlet om den franske revolusjonen 😉
 
 
 

Kos deg, og det ligger flere fra musikalen der denne ligger. Hvis du får lyst til å høre mer:-)

 

 

Hva er magisk musikk for deg? 🙂

 

#magi #musikk #lesmiserables #pompøst #musikal

13 kommentarer
    1. Herlig… <3 Den sangen der er helt magisk den!! Jeg hører ofte på musikk, og alt er nesten magisk. Er jeg glad setter jeg på skikkelig gladmusikk eller partymusikk og danser og synger med. Er jeg trist setter jeg på trist musikk, og tårene kan bare renne. Da føler jeg meg så mye bedre etterpå. Musikk er en helt magisk ting, og jeg hadde ikke klart meg uten.. 😛

    2. All musikk for meg er magisk! Musikk er en såpass en stor del av livet mitt, så der må nok alt være magisk for min del! 🙂 Les Miserables er en fantastisk musikal, elsker musikken derfra! 🙂

    3. Jeg har ikke sett Les Miserables.. Jeg har hørt denne sange da, men mulig en annen versjon av den! Og jeg skjønner godt at dette er magisk for deg! <3 Kos deg med mandagen! Har du fri? <3 Klem

    4. Husker jeg så den på kino da den kom ut for tre år siden, en vanvittig fin, men dog litt for lang film 😛 Men når du nevner det, musikken – wow! Selvfølgelig sikkert helt annerledes som musikal enn på film, men musikken der er virkelig bra! Hadde helt glemt det, til du nevnte det nå.
      Håper du har en fin mandag 🙂

    5. Så herlig! ja da er det magi i dine ører! Jeg har en type musikk jeg hørte mye på før! Nå hører jeg sjeldent på musikk..men kommer tilbake til dette i innlegget om magi fra meg!

    6. På sirkus er det musikk under hvert nummer, det samme er det under store trylleshow men ikke alltid. Hva er magisk musikk? Noe fasit på det finns ikke. Ha en fin dag.

    7. Så flott! Aldri sett!
      Lyden av magi for meg nå følger guttas musikksmak, hehe! Kygo er det nye store, altså tropical house, men denne kygo er også en Gud på piano. Han har noen låter med piano og da er jeg solgt! :). Ha en god dag gode du:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg