Hvis du måtte velge… (snill vaiant)..

Det er veldig populært med spørsmålsrunder her inne. Både at leserne kan spørre spørsmål til bloggeren, eller omvendt.. I min verden kan man få vite mye om folk, med å stille spørsmål LITT utenom det vanlige…

Så innimellom har jeg sånne: “Hvis du måtte velge”- leker.. Det betyr at du blir stilt overfor noen spørsmål, som av og til kan være HELT umulig å svare på..Men her hos meg så MÅ man svare altså…Som i barndommens leker…hvor det ikke var lov å se INGEN…og det var ikke lov å se BEGGE… Man måtte  velge en!….

Av og til har jeg en snill variant her, hvor det ikke nødvendigvis er EKLE valg du blir stilt overfor..men mer “helt trivielle ting”….He-he Så her kommer dagens vanskelige valg, som gjør at jeg lærer deg litt bedre å kjenne. Og jeg vil selvfølgelig gjerne ha begrunnelsene også, på hvorfor du velger som du gjør;-) 

 

1. Hvis du måtte velge EN…(og det må du)…ville du levd resten av livet ditt som elefant

 

ELLER

som en måke?

 

 

2. Hvis du måtte endre klesstil for resten av livet, ville du gått for en stil

med korsett, trange klær og høye hæler…?

 

ELLER

 

ville du gått for en litt mer løs stil…?

 

 

 

3.Hvis du måtte gjøre et annet yrkesvalg for resten av livet…ville du da vært

Tannlege 

 

ELLER

 

T-bane-kontrollør


Sånn da er det bare å ta sine valg, og det er altså ET svar på hvert punkt… Ikke mer;-)

Mine svar kommer senere også så klart…

 

 

 

#valg #lek #tegninger 

 

32 kommentarer
    1. Hm..
      1. Jeg ville nok vært en måke, for å kunne fly rundt dit jeg ønsket, når jeg ville.
      2Jeg ville nok valgt en løs stil, det er da mye mer behagelig enn å gå snørpet sammen!
      3. Jeg ville valgt tannlege, for det andre valget var ikke helt meg. Tannleger har jo gode lønninger også så det ville nok vært en flott jobb. 🙂

    2. 1: Måke, fordi hadde jeg valgt elefant kunne jeg endt opp på sirkus og jeg HATER sirkus og alt de står for. Sirkus med bare mennesker JA, sirkus med dyr NEI! Så måke, fri som fuglen.
      2: Hmm..litt mer løs stil, før tror høye hæler hadde ødelagt beina mine, og det er grusomt å ri i hahaha.
      3: TANNLEGE! Definitivt! God lønn og selv om jeg ikke takler spytt og sånn, så tror jeg at jeg hadde klart å roe ned noen redde barn 😉

    3. Hahaha!!!
      det gjorde ikke en elefant i reservat så en slipp og gjøre mer en nødvendig med pysj klær? hahahaog tannlegen som “kun” står bak en sto og slipper og gå frem og tilbake mer en nødvendig som en kontrollør? haha

    4. måke eller elefant? faktisk litt usikker..
      Jakta på eller turistbærer? eller hata av alle og en hver uansett hvor en fløy?
      tror kanskje jeg ville gått for en Elefant i et villreservat eller noe. stor sterk og i trygge omgivelser for snikskyttere? haha Er det innafor?
      Utentvil løsese stil, føler meg fanget i trang stil, selv om de blir den en gang i blandt.. Men ja litt løsere klær på denne kroppen hadde vært mest og best mottatt!! 😀
      TROR jeg ville valgt tannlege- det må da være en bedre lønn en banekontrollør – pluss kanskje heg hadde overkommet min egen storefrykr for tannleger?

    5. Nr. 1: jeg ville vært såm elefanten. Stor og sterk.
      Nr. 2: løs klesstil da jeg liker godt tunikaer og klær som ikke blir for tettsittende og trang.
      Nr. 3: tannlege 😉

    6. 1. Måke – fri til å fly omkring, selv om de fleste sikkert ville hate meg.
      2. Løse og ledige klær – Jeg er helt for komfort, og orker ikke å stramme meg inn.
      3. T-banekontrollør – Mest for at da ville jeg være ute på farten hele dagen.

    7. God kveld, endelig ble det litt tid til å sette meg ned for å svare. Fikk så vidt lest oppgaven før jobb, så jeg har kunnet tenke litt i løpet av dagen. Men nå skal jeg si at disse valgene egentlig var ganske enkle.
      Jeg ville vært en elefant. De holder sammen i flokken sin og passer på hverandre (kunne tenkt meg å fly, men ikke som måke).
      Jeg ville valgt løse og behagelige klær, men buksen må være på plass, ikke langt nede på rumpa. Ville nok helst vært elegant, men det bekvemme veier mer.
      Og så ville jeg vært t-bane kontrollør. Da får jeg beveget meg og ikke satt i ro med fokus inn i mange munner om dagen. Jeg blir trøtt av å sitte i ro lenge, trenger å kunne vandre litt. Ville nok ikke likt å få så mye kjeft av sure passasjerer eller snikere, men jeg ville forsvart jobben min.
      Artige spørsmål, hvordan kommer du på de ulike valgene? Kunne jo like gjerne vært løve eller spurv eller helt andre yrker. Skal du lage statistikk over svarene eller? Klemmer <3

    8. Haha, du er galen er du 🙂 men jeg vil nok være en elefant, en rolig og bedagelig elefant som bare spiser og koser seg. Snill og god! Og så må jeg gå med korsett og høye hæler, for jeg orker ikke gå som en sekk, enda så behagelig det måtte være, jeg får bare passe på å holde med mye i senga sånn at jeg kan puste og hvile bena mine 🙂
      Og så må jeg bli tannlege, jeg har en venninne som er tannlegeassistent, henne kan jeg jobbe med, og så skal vi tjene penger som gress! Hoho 🙂 klemmer<3

    9. 1. Definitivt måke,, jeg er liten og lett i skrotten og det vil jeg fortsette med og dessuten har jeg drømt flere ganger at jeg flyr.. så det så.
      2. Altså du altså, korsett og høye hæler, jeg hater når klærne slenger rundt meg. Og dessuten så har jeg aldri brukt et sånt antrekk.. kunne vært moro 🙂
      3. T.banekontrollør. Tenk å stirre andre folk i kjeften i helt liv, ,nehh. vil heller se de i øynene..
      Ferdiiiiii.. 😀

    10. Ikke enkelt det her…hehe… men det hadde blitt 1 Elefant 2 Løse klær 3 T-bane kontrollør…Digger tegningene også da :)) Klem <3<3

    11. Måtte selvsagt blitt elefant..de er kloke vakre og gamle.de lever i familier og passer sine barn..helt klart meg 🙂
      Løse ledige men stilige klær..hadde neppe kledd meg som tegningen hahaha 🙂
      T bane kontrollør….eg har jo tannlegen angst av dimensjoner så å tenke på å plage andre er ikkje mulig 😀
      ha en vakker dag og du når du har tid stikk innom hos meg og sjekk om du avslører mine fleip eller fakta 😀
      klemmeting <3

    12. Du er en fin en du Frodith! 😉 Hvis jeg MÅ velge, så blir det:
      1: ei måke
      2: en løs stil
      3: T-bane-kontrollør
      Spent på hva DU velger jeg… 🙂

    13. 1. Måke. ….. selvom alle ville mislikt meg……
      2. Løst og ledig….. uten bekymringer. …
      3. T-bane-kontrollør…. som alle elsket……
      <3

    14. Dette var en morsom vri på en spørsmålsrunde 🙂
      1. Jeg ville nok valgt måke. Fly rundt når man vil, ta seg et bad, og ikke minst slippe å være redd for snikskyttere.
      2. Absolutt den litt løse stilen. Kjoler og høye heler er fint inni mellom, men aller helst komfortabelt og løst 🙂
      3. Absolutt T-bane kontrollør! ingen fan av tannleger, så da vil jeg heller ikke ha jobbet som en 😉

    15. nr.1, måtte blitt Elefant. jeg liker nokk varmen 🙂
      Nr 2, Måtte blitt høye heler , så får heller korsettet følge med 🙂
      Nr 3, Måtte blitt T- Bane kontrollør. Ikke lett valg noen av de 🙂

    16. Det var jammen meg ikke de helt enkle spørsmålene her:
      1. Tror det må bli elefant
      2. Må bli løs og komfortabel stil, orker ikke at det klemmer og gjør vondt overalt
      3. Tannlege
      Blir spennende å høre dine valg 🙂
      Ha en flott dag din humørspreder 😀

    17. Jeg ville nok bli en måke med løse klær, for føler meg litt som en elefant for tiden 🙂 Hva som helst bare ikke tannlege. Jeg skjelver på hendene så det ville bli en dårlig løsning. Men jeg kan jo være en skjelven t-bane kontrollør for her oppe på landet har vi jo ikke t-bane 😀

    18. Jeg ville vært en måke, kunne fly og ha mulighet til å reise dit jeg vil 🙂
      Helt klart en løs stil, så vanskelig å fly rundt i skogen i korsett og høye hæler 🙂
      Tannleger tjener nok bedre enn t-bane kontrollører, så ja 🙂

    19. hmmmm…. ja dette var vanskelig..:) nr 1: tror jeg ville vært en måke….:)
      nr 2: den løse stilen så mer komfortabel ut, hihi, så lenge buksa ikke sklir ned da, kan eventuelt feste med et belte x-)
      nr 3: Yrke måtte bli tannlege… 🙂 Håper du får en flott dag <3

    20. 1: Så må det bli en måke 🙂 Fly over alt og holde folk våken 😀 Og drite på de som fortjener det xD
      2: Der får det bli en mer avslappet stil 🙂
      3: Der blir det tannlege 🙂
      Ha en super dag kjære Frodith 😀

    21. Ja dette var egentlig enkle valg )
      1 jeg ville vært en elefant,digger grøntfor,og når jeg ser måkene her hos oss om våren når dei går bananas staks bøndene har spredd møkk på jordene og makken kommer opp,usj nei det hadde jeg ikke villet spise )
      2 jeg ville gått for en litt løs og komfortabel klestil,liker å kunne puste fritt eg hi hi ,og det kan eg ikke skjønne dei kan dei som strammes inn i et korsett
      3 ,tbane kontrolør høres greit ut,selv om jeg egentlig ikke hvet hva det går ut på )
      men å grave inn i andres munn,nei det hadde jeg bare ikke klar ,til det har jeg sett litt for mange gufne tanngarder på bilder

    22. N1 i: Måke, alltid hatt lyst å fly og se verden fra himmelen. . . ( Og baise på kjipe folk) 😉
      N2: Korsett, men ikke høyhælte sko. . . :p
      N3: Jeg er vel nesten T bane kontrollør (Vekter), men ikke akkurat.
      Tror jeg velger tannlege. En liten del av meg er nysgjerrig på hvordan det er å være sadist. . . (not really) XD

    23. nr 1 ville ha levd som en måke! Tenk å kunne fly over land og strand og oppleve livet fra oven..En elefant virker så tung og har vansker med å bevege seg..ligner litt på meg nå…med stiv og vond kropp..Så det vil jeg ikke være..
      nr 2 Helt klart løs stil! Det er det jeg lever i nå. Jeg er ikke skapt til å gå i høye hæler, og trange klær? nei, det er heller ikke kroppen laget til! korsett? Er du gal!! går ikke med bh engang..hihihhi orker ikke ting som presser og er inntil kroppen!
      nr 3 Helt klart T-bane kontrollør! Jeg har tannlege skrekk! så det er utelukket! Som kontrollør, så holder man orden, og DET er meg! Men jeg kommer til å være en snill variant.. som ser litt mellom fingrene..også kan man heller snakke med folk og ha en koselig dag! 🙂
      Ha en god dag! 🙂

    24. Jeg er så glad i spørsmålsrundene dine altså!💕👍
      Nr. 1: Jeg ville vært måke og flydd høyt rundt omkring. Elefanter bor i altfor varme strøk for meg, og noen blir også jaktet ulovlig på + at noen også må gjøre hardt arbeid. Jeg trives forøvrig med hardt arbeid, men ikke under kommando.
      2. Jeg trives best i løse klær, og ihvertfall ikke i korsetter og høye hæler.
      3. Denne var den vanskeligste. Tannleger har mye ansvar og lang utdannels, men høy lønn.. T-banekontrollører kommer sikkert opp i mye ubehagelig, men jeg går nok for det sistnevnte.

    25. Nr 1 er litt vanskelig! Høres digg ut å fly men å spise søppel … Tror jeg ville vært en elefant:)ser jt som de koser seg når de er ute i det fri:)
      2. Ville valgt en løs stil tror jeg, men med stil da:) slappe bukser og fine tunikaer – korsettmog trange klær kan bli slitsomt i lengden og høye hæler er ikke noe for meg:)
      3. Som yrke måtte det blitt tannlege:)
      Ha en super dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg