Frodiths mange ansikter (reprise)

Vi har alle mange ansikter…

Man kan tenke seg i litt overført betydning: Hvilke “sider” man velger å vise av seg selv til folk. Altså: man oppfører seg kanskje litt forskjellige utifra ulike sammenhenger…..Man viser et “ansikt” som passer med situasjonen… Man oppfører seg som det forventes utifra sted, tid og sammenheng… 

Men vi har også mange ansikter sånn rent bokstavelig ;-D

Nå i disse “selfie -tider” er det jo mye fokus på dette ANSIKTET da… Hvordan man ser ut DEN dagen i forhold til DEN dagen osv… Akkurat som DET skulle være så himla forskjellig…. Spesielt når vi nå har lært at ALLE selfier, eller ansiktsbilder blir best..om man tar de litt ovenifra… Så vi har jo alle fått et noenlunde LIKT utseende etterhvert… Store øyne, glatt hud (hvertfall litt) og smale ansikter….For det får man når ansiktet vendes oppover, tyngderkraften spiller inn, og drar huden ned så den sletter rynkene… (nesten….)

 

 

Og ingen vil vel vise seg fra sin verste side, eller hva…? Men nå er jeg ikke så redd for det, så her er den grusomme sannheten…  For faktisk er DETTE også meg:

Dette er når man er snart 50 år og tyngdekraften har begynt å virke alle veier….. og da må man faktisk begynne å passe seg for hvor huden blir av ;-D (bildet tatt med ansiktet nedover mot bakken…)

Blir man avfotografert fra de rette vinkler…kan man ta seg riktig så godt ut i sosiale medier…

 Men er man uoppmerksom et sekund, kan man lett bli et offer for noen med onde foto-fingre…Og det kan man komme til angre bittert på senere…

Det beste er nok å bare være seg selv, ikke være så nøye på det, for tross alt har jeg mange forskjellige ansikter…og alle er meg ..

 

 Har du mange forskjellige ansikter? 😉

 

(etter en litt hektisk dag i går, med MAAANGE blogginnlegg, fant jeg ut at det var best med en reprise. Og siden dette med selfier, grimaser, og YTRE har vært snakket om en del på bloggen min siste ukene… så passer dette innlegget godt 🙂 )

 

#foto #ansikter #selfier

20 kommentarer
    1. hihi så morsomme ansikter! Man viser seg jo stort sett fra sin beste side – og det er som regel når man er seg selv, som du skrev her. Håper du får en fin dag 🙂

    2. Jeg ler høyt av “Frodithen” ;)))) Akkurat nå tok jeg fram det store latterfjeset, om du ønsker å vite det 🙂 Alderen tynger noe, men det finnes da sminke, gudskjelov ! Jeg må innrømme at jeg er “fisefin” og ønsker i media og ta meg best mulig ut. Derfor tar jeg selfies fra ovenfra og ned. Faktisk er profilbildet mitt her på bloggen en selfies. Min sønn trodde jeg hadde retusjert noe, men faktisk, ærlig talt det er meg uten triksing, men med sminke på 🙂
      Du er herlig ærlig ! Skal aldri beskylde deg for å være selvhøytidelig 🙂

    3. Det er morsomt å se bilder av deg fra ulike vinkler. Alle har vi vel litt forskjellige ansikter, selv om vi ikke har avbildet ossselv med alle. Det hender jeg leker meg med kamera og tar selfier fra ulike vinkler – men langt fra alle egner seg på trykk. Klem <3

    4. Jeg ligner veldig på deg på bilde NR to… Utrolig spennende innlegg! Om man tenker litt over det. Vi vil jo gjerne være bilde NR en… Men uansett, er vi vakre på innsiden, ja da blir vi vakre på utsiden også. Sånn er det bare 🙂

    5. Ja man har mange sider og alle sidene klarer en selv ikke alltid å se det ser de andre men sånn ellers så velger man jo helst å vise de beste sidene. Tøft av deg å vise deg fra flere sider. Søt er du uansett

    6. Ja det var et nytt tips for meg..og ta bilder ovenfra så ansiktet ser oppover..Det må prøves..Da skal vi se om ansiktet får mindre rynker! hihih Du er flott uansett! Ha en god dag!

    7. Ja vi har nok mange ansikter………….. Og jeg har de også hehehe man må av og til løfte haken bittelitt……..
      Av og til får jeg sjokk og lurer virkelig på hvem sitt morratryne som ser mot meg i speilet…. men det er jo bare meg 😀 hehehe sånn er det.
      Ønsker deg en flott mandag!

    8. God morgen.Jeg har nok mange ansikter jeg også ja,det har vi nok alle.Tenk bare på alle dei prominente )) dei ser jo glamorøse og feiende flotte ut,men uten den påtatte masken som en dyktig sminkør har lagt i forkant av fotografering ,ser nok dei også ut som hvermansen hi hi ,ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg