Hvis jeg var et vær…

Hvis jeg var en type vær….

..så hadde jeg nok vært en lun liten solskinnsdag…

Ikke den varmeste, kanskje ikke HELT uten skyer..

..og sikkert ikke med den MEST spektakulære solnedgangen

 


 

Nei… jeg hadde nok vært en lun liten solskinnsdag…

En dag med små skydotter hist og pist,  hvor solen kunne leke gjemsel bak..

 

 Jeg hadde helt klart ikke vært en tordenværs-dag..

En dag med mye futt og fart og spenning..

..men også litt skummelt og hissig…

 

Heller ikke hadde jeg vært en regnværsdag,

med digre dammer i..

 og raske damer i Ilse Jacobsen -støvler og små nette-paraplyer..

 

 

Nei…

Jeg hadde nok vært en lun solskinnsdag..

Akkurat passe varm til å løpe rundt i små-sko og korte kjoler..

Akkurat passe varm til å finne roen… 

Kanskje ikke så himla spennende alltid…

Men akkurat passe lun og mild…

Hvordan vær hadde du vært?

 


 

#vær #sol #regn #tordenvær #humør

30 kommentarer
    1. Jeg kunne ikke vært ETT vær. Jeg måtte fyllt hele dagen med ulikt. Fra storm fordi noen var slem med de jeg er glad i, via sommerregn som plutselig gjør deg gjennomvåt på en varm dag og får deg til å smile og kanskje leke med meg, til strålende sol som tørker, varmer og gjør deg litt trygg og varm før dagen er over. Og så måtte jeg hatt litt vinter med masse snø. Bare fordi den er ren, hvit og vakker.

    2. Helge: Så kjedelig at du er sykmeldt da. Det var i Pisa vi landet. Pisa Gallileo eller noe sånt het den.. Ja, nå satser vi på litt varme HER til lands. Ha en fin kveld 🙂

    3. fruensvilje: Jeg måtte hatt noen skyer , som sola kunne lekt seg bak 😀 Det ligger liksom i meg 😀 Koselig at du fant ditt vær også 🙂

    4. natheless: Ja, ikke sant, moro å finne sånne sammenlikninger 🙂 Jeg har vært mye forskjellig nå, du vet jeg har en hel kategori ? 😀

    5. Vestfrøken: Skiftende er bra, man er bare forskjellige typer. Jeg liker kjempegodt at folk klarer å finne noen sammenlikninger og fortelle meg 🙂 Ha en fin kveld <3

    6. Eva: Jeg liker at alle finner SITT vær, man kan sammenlikne seg med mye, og jeg kjenner det PÅ
      meg, når jeg skriver sånne sammenlikninger. Han en varm syden-kveld <3 Klemmer <3

    7. Jeg hadde nok vært en varm solskinnsdag, sånn som i Syden. Ikke fordi jeg er glødende, men fordi jeg er varm og god av natur, og vil alle vel <3
      Det er fint å kunne sammenligne seg med været....beskrivende <3
      Ha en lun og fin kveld <3 Klemmer <3

    8. Så fint skrevet! og illustrert! hmm.. Jeg for tiden måtte vært som vestlandsværet- veldig skiftende.. haha! 🙂 Men tror kanskje at sola sjelden er langt unna 🙂 Ønsker deg en fin dag! 🙂

    9. Du hadde nok vært et herlig vær til glede for oss alle. Jeg tror jeg hadde vært litt variert. Ikke for varmt og ikke for kaldt. litt vind som svaler og litt vind som rusker litt, men slett ikke torden eller øsregn! Morsom tanke!

    10. Jeg hadde vært et høytrykk med masse sol og varme + endel medvind til alle jeg kjenner. Men så lett er det ikke, noen vil ha regn mens andre vil ha sol. Men i morgen er det meldt sol og varme og da gror det fort. Hva var navnet på den flyplassen dere reiste fra i Italia?
      Er enda sykemeldt, ferie for min del er en fjern tanke.
      Ha en fin dag.

    11. Så flotte tegninger og illustrasjoner.. ja jeg ville nok vært en skyfrihimmel uten bekymringer..det er det jeg VILLE ha vært..men vist det skal følge kropp og sitt..så hadde det nok vært et veldig skiftende vær..fra sol, skyet, regn, tåke, torden, ja, mye,mye VÆR,,..hihi Ha en god dag!

    12. Min matgale verden: Det hørtes deilig ut, med dag på sofaen. Men ikke med tåke i hodet og halsen 😮 god bedring 🙂 Jeg er i feriemodus, og teller ned dager 😀 klemmer <3

    13. God morgen. Jo, jeg hadde vel vært en lignende dag jeg og. Men akkurat i dag hadde jeg vært en dag med tykk tåke, en tung og stille dag. For i dag har jeg vondt i halsen og er tung i hodet. Heldigvis har jeg fri og skal hvile ut på sofa. klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg