Skulle du ønske livet var sånn….?

Skulle du ønske du alltid visste hva som var i enden av en vei?…..

 


Når det ser litt svingete ut, og du ikke vet hva som kommer rundt neste sving…liker du deg dårlig da?….

 

Eller synes du det å skulle dukke hodet opp i noe HELT ukjent og overraskende er det som gjør det hele litt spennende…?

 


Når veien virker uendelig, og du ikke ser målet helt klart….. gir du opp da? Virker det skremmende?….

 

Eller tar du fatt på trinnene mot det ukjente, langt der framme…. på strak arm og med støe bein?…

Jeg liker for min del å ikke vite alt som ligger der framme… samtidig som jeg liker at veien ikke blir FOR svingete og uoversiktlig heller 😉

 

#vei #mål #usikkerhet #ukjent #forventninger #utfordringer 

43 kommentarer
    1. Lydia: Uff, ja da skjønner jeg. Jeg synes også rammene og ting er tydeligere i skolen. Og det er nok det for barna også. I barnehagen hadde ikke JEG klart meg heller.. Men jeg har vært innom det jeg også. Jeg hadde noen år med å prøve mye forskjellig , og fant ut hva jeg IKKE ville hvertfall da, og fant også ut at skole var riktig for meg 🙂 Hva blir du når du er ferdig med lærlingetiden. Sosialfagarbeider eller hva? Jeg er så lite inni de nye retningene 😮

    2. Roen og gleden i meg selv.. Jeg fant den, jeg var så glad. Jeg sa det i talen til kollegaene mine på sommerfesten. -Men nå har jeg liksom mistet meg selv igjen, fordi jeg må bytte lærlingplass. Går fra et sted der jeg føler meg trygg, endelig funnet min greie, funnet det jeg er flink til og vil. -Så rives jeg bort fra det, og må til barnehage der jeg er usikker på alt. Jeg har jobbet i barnehage før, og det er bare ikke meg.. Jeg får vndt i hodet, jeg føler jeg ikke har oversikt fordi alt er så mye mer “fritt” iforhold til på en skole. Det er mer stressende, og jeg synes det er vanskelig å være med så små barn. Jeg kan tørke snørr og spy, jeg kan skifte bleier osv. Ikke no problem. Men barnehage er bare ikke no for meg, og jeg gruer meg sykt. Prøver å se det positive, finne motivasjon. Det er jo bare for et år, etter et år er jeg ferdig utdannet. Men det er vanskelig, for jeg gruer meg virkelig.

    3. Lydia: Ikke sant, det er litt sånn det er .. Uoversiktlig…av og til: HELDIGVIS, og av og til: HUFF… Viktig å leve her og nå og i øyeblikkene, fordi man ikke kjenner morgendagen. Og fordi at det er lettere å finne glede da tror jeg , HER og NÅ 🙂 I bekker og vann og småfuglene <3 Enn å lete etter det STORE. Håper du finner roen og gleden i deg selv <3 God klem <3

    4. Likte dette innlegget veldig godt, så måtte legge igjen en kommentar her også… <3
      Livet er sånn, og man får ikke gjort noe med det. Veien er svingete, den er bratt, den er uoversiktelig, kan føles uendelig, mørk, tung, det går over fjell og daler. Jeg har vært mye i mørket, av og til i en trang hulegang langt nedi bakken. Det har liksom vært helt mørkt. Men det har alltid gått bra. "Det er bedre å gå med små skritt i riktig retning, enn å gå med faste skritt feil vei." Det mottoet lever jeg etter hvis jeg har det tungt. -Og livet er veldig fint om man finner glede i de små tingene, man må leve hver dag. -For man vet ikke hva som er rundt neste sving, og det er godt.. 😉

    5. Ville hatt en blanding av alt jeg 😀
      Litt oversiktlig, men for all del ikke helt, det hadde blitt for kjedelig det også! 🙂
      Kan ikke vite alt som skjer, må jo ha noe å strekke seg etter og jobbe mot 😀
      litt utfordringer og noen tøffere en andre, men det har en bare godt av til tider 😀
      så litt blanding av alt- er det lov? haha

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Her kommer et til svar, for traff feil 😀 Jeg er enig med deg i det med for mye svinger og uoversiktlig. Liker best kontroll jeg også 🙂 Ha en super dag <3

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Denne her ER søsteren min , den ekte 🙂 Søsters, er den ekte 😀 og SØS som jeg kaller den andre er LAdy August, blogger, og hun er bloggsøster og venn blitt 🙂 SÅ er det oppklart 😀 Så det er ikke så rart at jeg og søsters likner, for vi ER søstre 😀 Hi-hi

    8. Så flott illustrert! jeg liker å vite hva som er fremfor meg..men man vet jo aldri alltid det!! Svingete skulle jeg ønske det ikke var..og jeg liker ikke å dukke ned i fremmede ting! liker og ha kontroll, og vite..hihih. Ha en god dag!

    9. Min matgale verden: Ja, vil ikke vite HELT…men litt kanskje…LITT trygghet og LITT spenning…det er bra 🙂 Ha en nydelig søndag du også <3 klemmer <3

    10. Nei tenke så kjedelig om vi visste hvor veien gikk! Da kunne vi jo bare lagt inn årene og gitt opp da 🙂 Deilig med litt svinger og, men kanskje ikke FOR uoversiktlige nei, hehe 🙂 God søndag min venn <3

    11. Heldigvis byr livet på litt av hvert ja. Det gjelder og få det med seg å huske å puste og å leve når det er der. 🙂 God helg til deg 🙂
      Flotte bilder du viser 🙂

    12. Det kommer nok helt an på situasjonen – noen ganger er det godt å vite hva som er i enden av veien, men stort sett tror jeg det er greit å ikke vite… Det kan være skummelt og lærerikt. Tror vi møter mye glede om vi ikke vet hva dagen bringer, og så må vi prøve å gjøre det beste vi kan. Men som sagt så er det kjekt å vite hva som venter en også. Flotte bilder du har brukt. Klemmer <3

    13. Ukjente veier er bare spennende når det virkelig er snakk om veier eller turer. Er veier symbol for noe annet, så må det være noen elementer av trygghet og forutsigbarhet der, ellers blir det slitsomt i lengden..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg