Søtmonsens Wild-food -challenge- Dag 5- Gul

Siden jeg er et NEK på kjøkkenet, må jeg klø meg vel og lenge i hodet når det kommer til Søtmonsens sprell den siste uka. Å lage mat er tidskrevende nok som det, selv om man henter råvarene i frysedisken til Kiwi…;-) Og når man i tillegg blir bedt om å leke Lars Monsen for å få tak i noe å ha i gryta, får jeg et problem…

Men som Hellstrøm eller han i Hells Kitchen ville sagt det:

“Det blir ikke MAT om ikke råvarene er VILLE nok …eller om ikke kjøkkensjefen får hjelp”…Så når en med dårlige kjøkken-egenskaper skal til med VILL-mat-laging, så har man lov med assistanse…

Så jeg har fått litt hjelp av DENNE damen under her….Ikke med matlagingen, og ikke med bildene, men å finne ut HVA som kan spises..;-) (trykk på bildet så kan du se hennes bidrag også)

 

 

Så da klarte jeg gjennomføre dagens oppgave også, i Søtmonsens Wild-food -challenge, som hadde stikkord GUL, for hvilken farge maten skulle ha..


For av løvetann-blomsten kan du nemlig lage de deiligste supper, kun tilsatt litt løk, fløte, rømme osv…SÅ om ikke JEG er den som kokkelerer mest og skal prøve ut dette, så kan DU gjøre det 😀

 

#mat #matlaging #villmat #wildfoodchallenge #gul #søtmonsen #matogkakeoppskrifter #løvetann #supper

 

16 kommentarer

Siste innlegg