Synsvinkler..

I min verden har dette med hvordan jeg SER ting mye å si … Synsvinklene kan ha mye å si for hvordan man TAR en situasjon. Fokuserer man på de rette tingene i livet? Ser man hele bildet, eller lar man små detaljer få for mye å si, uten å se sammenhengen? Klarer man å se en sak fra NYE sider, for om mulig å finne løsninger? Eller velger man å se det slik man alltid har gjort, fordi det er enklest og minst smertefullt?

En og samme sak kan sees på så mange forskjellige måter. Vi er alle farget av vårt miljø, vår oppvekst, og dette gjør at synsvinklene selvfølgelig vil bli forskjellige. Det handler om å gi seg tid til å kommunisere, forklare, åpne opp, for å finne FORSTÅ andres synsvinkler, slik at vi om mulig kan komme til en enighet eller en slags felles forståelse…

Det handler også om å gi sitt eget liv flere muligheter…se sitt eget liv fra forskjellige vinkler, slik at man kan få det best mulig <3

 

Har du lett for å sette deg inn i andres situasjon?

Klarer du å gå ut av din egen komfortsone, for å endre noe i ditt liv?

 

 

 

#synsvinkler #følelser #livet #kommunikasjon

 

25 kommentarer
    1. Så fint skrevet! Det kommer an på situasjonen, men jeg prøve jo å se ting fra andres ståsted selvfølgelig. Det er ikke alltid like lett da.
      Og når det kommer til det å trå ut av komfortsonen er jeg nok enda dårligere. Spesielt i sosiale sammenhenger synes jeg det er vanskelig å tørre å trå utenfor, det er frykte trygt og godt innenfor sine egne rammer.

    2. dedicat: Så bra at du klarer å gå utenfor komfortsonen. Jeg gjør det HELST ikke, liker meg for godt i trygge omgivelser, men pusher emg litt for vil lære nytt og få nye erfaringer. Kommer godt med når man skal kommunisere og se ting fra andres side 🙂

    3. Mona: Ja, jeg liker meg best der jeg også…men prøver å pushe meg litt. Og noen ganger bør man, for å lære mer, få nye erfaringer, og noen nye synsvinkler 🙂

    4. annebe: Det var en fin blomst jeg fant, og som ga meg mange fine vinkler. Det ble noen tanker rundt dette 🙂 Fin kveld til deg min venn <3 klemmer <3

    5. En sak har som regel flere sider ja..og man må noen ganger revurdere litt underveis..:)) Jeg er ganske flink til det..men kan helt sikker bli bedre :)) Nydelige blomster fra alle sider :)) Klem <3

    6. Som en person med masse følelser, så har jeg ingen problemer med å sette meg inn i andres situasjon. Jeg kan mange ganger føle det like ille som den personen som har det vondt, sukk!!
      Jeg er ikke like god på å bryte ut av min egen komfortsone dessverre. Skulle ønske jeg var det!!

    7. Så utrolig bra skrevet! Selv er jeg så heldig å eie den egenskapen å kunne sette meg inn i andres situasjon og også kunne reflektere å se en sak i fra forskjellige vinkler (Y) :-))

    8. Flotte bilder, og så godt du beskrev det å se en sak fra flere sider! Jeg prøver å gjøre det, men jeg elsker å være i komfortsonen min! Hver gang jeg endelig kommer meg ut av den sonen (ikke så ofte…) så er jeg som regel kjempefornøyd og stolt, og forbanner meg selv for at jeg ikke gjør det oftere…

    9. Jeg er kanskje litt merkelig. Men synes det er enklere å sette seg selv inn i andres situasjon og gi trøstende råd, enn det er å følge de samme rådene selv.
      Søk etter Eggum’s Head – Skulpturlandskap – Lofoten Islands på youtube! Den viser virkelig hvordan man kan se ting fra forskjellige vinkler. Den kan sees på 16 forskjellige måter 🙂

    10. Jeg er absolutt ikke god på å gå utenfor komfortsonen min, den er så fin og trygg! Men jeg vet også at det at noen ganger må man, for at ting kanskje skal bli bedre eller lignende.
      Det er viktig å huske at en sak ofte har flere sider, selv om man har hørt en ting.
      Jeg prøver så godt jeg kan, men det er absolutt ikke lett å sette seg inn i andres situasjoner, ofte fordi man kanskje ikke har vært i den situasjonen selv. Men da er det heller viktig å la de vite at man er der for de 🙂
      Herlige synsvinkler av blomsten 🙂

    11. Flott skrevet. Jeg mener det er en bra egenskap å kunne sette seg inn i andres situasjon <3 Synsvinkler er viktige, på mange mange måter i livet. Klem

    12. Det er vel vanskelig å være bastant på dette området, men jeg har jo jobbet med mennesker i store organisasjoner i hele mitt liv, uten å ha blitt kaldkvelt 😀 Så noen evner til å se ting og forhold fra flere sider har jeg kanskje. Og ut av konfortsonen har jeg vandret mange ganger.. gudbedre 😛

    13. Veldig fint skrevet! Og flotte bilder! Dy er ikke alltid så lett, men man prøver sø godt man kan å sette seg inn i andres situasjoner<3 men det å gå ut av egen komfortsone er jeg vel ikke veldig god på- men mulig at man noen ganger har gjort det uten at man helt vet det selv:)

    14. Supre bilder! Liker godt det nest siste….. har blitt flinkere til å torde å komme meg ut av komfortsonen, men har fortsatt langt igjen! Får tilbakemeldinger på at jeg er flink til å sette meg inn i andres situasjon! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg