Moro med påfyll, av alle slag

I går var det tid for påfyll. Litt mer Kjersti-påfyll, for det er viktige greier når hun er i byen. Det gjelder å utnytte dagene, og få det sårt tiltrengte dosen Kjersti-vibber, før hun vips er borte blant  paraplyer og andre støvelbekledde Bergensere igjen.. (for deg som ikke vet: Kjersti er en annen blogger og skriver rpå Minmatgaleverden.no)

Det fine med å være så like som oss Kjersti og jeg er, er at vi liker litt av samme typen “påfyll” også. Kunst og kultur kan være morsomme greier, når man går med andre som liker den slags. Og i går var vi på Astrup Fearnley- museet. Vi tittet litt for oss selv, og laget noen fjase-bilder som seg hør og bør for kunst-interesserte på VÅRT nivå.. MEN: vi fikk også to “omvisninger” , dvs 10 minutters kunstprat med folk som kan om kunstverkene.  Dette var veldig ok faktisk!! Vi fikk en slik prat i den faste utstillingen som er ved museet, og en kunstprat ved Alex Israel- utstillingen. 

Kjersti ved et av bildene i fast-utstillingen.

Noen bilder fant vi ut trengte en dæsj med farger…. 😉 Så da så..

Mye forskjellig i fastutstillingen..

Denne skulpturen av Michael Jackson og Bubbles av Jeff Koons,  har man jo hørt så mye om , og nå har også JEG sett den altså.

 

Så var det klart for Alex Israel, og dette var en spennende utstilling som jeg ikke hadde fått halvparten så mye ut av en gang, om vi ikke hadde fått den lille “forelesningen” fra museums-verten. Utrolig tøft med slik ordning, som gir så stort utbytte.

Legg merke til hvordan Kjersti og jeg “blender inn” med bildene…fargemessig…og ellers? 😉

 

Noen mangler bare armer…andre mangler hodet OGSÅ…

Apropos hoder… Her er Alex Israel sitt! 

 

Det var virkelig en fantastisk flott kunstopplevelse, og Kjersti var så klart en av grunnene til at den ble så bra <3

 

Har du vært på Astrup Fearnley -museet?

Hvordan kunst liker du å se på?

 

 

#kunst #museum #astrupfearnley #alexisrael 

22 kommentarer
    1. Så flotte bilder, og det ser ut som dere storkoser dere på kunstutstilling. Ikke rart at dere koser dere sammen, for dere matcher hverandre til og med. Så utrolig kjekt at dere får møtes igjen. Klemmer <3

    2. Så flotte bilder! og dere matcher jo mange av bildene!! herlig! Ser ut som en fin,fin dag!

    3. For en spennende utstilling dette var, og mye der jeg likte. Masse fine farger, som damene matchet veldig godt :o))
      Jeg har bare vært utenfor Astrup Fearnly museet, men gikk ikke inn. Da hadde jeg gått ganske mye og var veldig sliten at det ble bestemt at vi skulle komme tilbake igjen senere en gang.

    4. Er det tilfeldig at kjoler og tunikaer matcher kunstverkene dere står ved, he-he ? Ellers kunst og kultur digger jeg også og må ha min dose. Sist var jeg på Pushwagnerutstilling i hjembyen og før det en vakker fotoutstilling i en kommune i nærheten, så så jeg “spelet på Stiklestad” og fikk med meg Bruce Springsteenkonsert i Granåsen i Tronheim. Det er mine utkeielser på kunst- og kulturfronten i sommer + Villvinmared i Risør og nå har vi Levangermartna her, som begynte i dag. Toppers! Her var mange flotte verki blogginnlegget ! Så hyggelig at dere fikk litt guiding ved “kunstkjennere” og ikke minst hyggelig å ha full match med et annet menneske, både i hårfarge og ellers, he-he 🙂

    5. Så mye fint/spennende dere så på..og dere passet jo fint inn i miljøet der ..herlige bilder :)) Bra dere koste dere.. :)) Jeg har bare vært på utsiden der. Liker å se på det meste av kunst,men hjemme har jeg en ganske “vanlig” stil.. Klem <3

    6. For noen stilige bilder av dere!
      Det første bildet som Kjersti står ved , og som forøvrig var et nydelig bilde av henne- , det bilde skulle jeg gjerne hatt på veggen min!

    7. Haha! Tviler ikke et ØYEBLIKK på at dere hadde det fortreffelig på museet, jeg har fulgt Kjerstibloggen rundtom på ferie nå med alle hennes krumspring, og dere to sammen er jo dynamitt:-) Kjempeartig innlegg, turistene trodde sikkert dere var to kjendiser som løp fargerike rundt og poserte og fotograferte, og det er jo dere også:-) I allefall her i bBogglandia!

    8. Så kos med en dag sammen med Kjersti igjen, dere må passe på når hun er der. Jeg har ikke vært på Astrup Fearnley-museet. Jeg er egentlig ikke så interessert i kunst, men på Kistefos-museet på Jevnaker har de noen kjempestore kunstverk ute i naturen som jeg synes er flotte: http://www.kistefos.museum.no/index.php. Der finnes jo Hadeland Glassverk også, så vel verdt en tur. Ønsker deg en fin dag!🌞

    9. Heisann:) jeg har ikke vært på Astrup fearnly museet, men det er på tide 🙂 flott utstilling dere var på, og fine bilder av både dere og kunsten:) hodene var litt spesielle:) hihi! Og der var Michael Jackson også, mitt store idol:) ha en varm og strålende dag:)

    10. To fargerike damer på en fargerik utstilling! 🖒har ikke vært der….. liker å gå på fotoutstillinger av alle slag – er også innom normalt gallerier i Stavern innimellom! ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg