Utrolig .. eller sant??

Noe man ser, kan man bare ikke tro…Og når jeg ikke tror det jeg ser, så må jeg finne ut hvordan ting henger sammen… I går ruslet jeg og Kjersti gjennom Karl Johan. Da dukket plutselig disse to opp, som troll-i-eske… Og vi ble forfjamset stående der, med åpen munn og kule-runde øyne…: “Hvordan er DETTE mulig da??

Vi gikk rundt dem på alle kanter, og det var ingen gjennomsiktige SPEIL, eller noe synlig som kunne være “løsningen” på dette. For den underste mannen klarer garantert ikke å holde den øverste mannen bare ved hjelp av en stokk…Og enda mindre tror jeg at den øverste klarer å holde seg oppe..

Vi gikk rundt hele… men klødde meg GANSKE mye i hodet da vi forlot dem også….

 

Hva tror DU er løsningen på dette?

Hvordan får de det til?

Noen forslag?

Tror du på ting du ikke forstår?

 

 

#utrolig #trylleri #karljohan #blogg. #sanser #visuelt #lureri

36 kommentarer
    1. ladyaugust: Neida, hun vil ikke flytte, hvertfall ikke mannen…Men KANSKJE Kjersti kan overtales 😀 etter litt mer bearbeiding 😉 He-he..Neida.. Kos deg. her striregner det 😮

    2. Hahaha ja det er et stativ men det ser jo merkelig magisk ut likevel 🙂 Oh så deilig. Overtaler du henne til å flytte? Gooodklæmme, på vei ut nå <3

    3. ladyaugust: Ja, jeg ser at det er NOE der, men det er jammen ikke lett å se HELT godt hva det er 😀 Og han øverste trakk en forheng over dem og listet seg ned, ganske så usynlig, men da kunne jeg LITT se at det var et stativ 😀 Jeg har vært på kafe med Kjersti i dag, men nå reiser hun, men vi fikk 3 treff denne uka, herlig. Jeg har sagt hun skal flytte hit 😉 Men spørs om det blir..He-he.. God klem søs <3

    4. Så tøft! Jeg så to slike i Hamburg en gang, men kan ikke forstå hvordan de får det til. Det er selvsagt litt juks og lureri, men det er så bra gjort. De to ser jo så uanstrengte ut. Jeg var på David Copperfield show i Las Vegas for noen år siden – magisk og helt utrolig fantastisk. Ting skjedde rett foran øynene på oss! Skjønner ikke hvordan man kan bli så lurt. Klem <3

    5. Den Rutete Skjorta: Ja, de mediterer liksom da…:-D Men det er slags plattform under der tror jeg, gjennom skjorteermene. Vi synes det var litt sånn spisst der..

    6. Det er virkelig fascinerende saker! Så det selv i Oslo for et par år siden, og har enda ikke funnet ut hvordan de gjør det. Jeg syns han på toppen ser altfor avslappet ut til å bli holdt oppe av han under med pinnen, men det er meg da :p

    7. Det var utrolig kreativt laget! Jeg tror han nederste sitter på noe veldig tungt, og så går det ei jernstang fra det og gjennom genserermet hans. Videre gjennom stokken og inn i genserermet på han øverste. Der er det festet til ei plate han sitter på. Godt gjort å få alt til å balansere!

    8. Så noe lignende når jeg var i London, og jeg skjønte like lite den gangen også. Når jeg tenker meg om, så kan det jo hende at det går en stang fra boksen ned nederste sitter på og opp igjennom jakken å ut armen til stoken. Så går det sikkert en stang fra stokken inn igjennom armen til den øverste og til et sete som han sitter på… Kanskje!!
      Tror jeg på ting jeg ikke kan forklare eller forstår: JA.

    9. Skikkelig stilig ! Heller nok i retning stativordning jeg også, skjult av klær og underlag de sitter på 🙂 De fikk vel inn noe penger på dette, tenker jeg 🙂

    10. Karina Larsen: Nei, vi fant heller ikke ut.. Første gang jeg har sett det faktisk 🙂 Jeg prøvde å se etter løse tråder, tau i gjennomsiktig stoff, osv… Men nei…fant ikke ut 😀

    11. Det er så utrolig fascinerende det der. Jeg så noe lignende da jeg var i Tyrkia for et par år siden. Utrolig stilig 🙂 Jeg prøvde også å finne ut hvordan de klarte det, men jeg fant det virkelig ikke ut. Hehe

    12. Mulig det er ei jernstang festa til den plata som går inn i armen på jakkene, og er festa i den “stubben”han nederste sitter på..mener det var noe sånt…

    13. På det nederste bildet kan man se på han som sitter øverst at det er en bøyle under joggebuksa frem mot kneet så det er nok en form for stativ der. Jeg er jo svært åndelig av meg men tror ikke han sitter i luften 🙂 Du får lure i buskene når de går for kvelden. Han kan nok ikke slippe taket i stokken så det er nok litt lureri fra den 🙂

    14. annebe: Ja, ikke sant, stilig.. Vi gikk helt innpå.. Det kunne se ut som han satt på et platå /et brett.. Men hva som holdt DET oppe er jo umulig å si, vi så jo ingenting som kunne holde han oppe 😀 klemmer <3

    15. Skikkelig stilig..og du fikk bra bilder av det :)) Jeg har sett det på tv en gang, og da mener jeg yngste sønn hadde en forklaring på det..men den husker jeg ikke nå :))..uansett imponerende å få det til å se slik ut :)) Ser ut som folka som ser på er imponert også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg