Komisk sommer :-D

 

Sommeren har vært rar, på grensen til komisk.. 
Man har gått der fredelig og rolig i det ene øyeblikket.. i tynn sommerkjole.. med sola i øynene og svetten rennende på innsiden av kjoleserken… Øyeblikket har gått med til å drive dank, og lade opp batteriene til høsten..


I neste øyeblikk må den medbrakte paraplyen opp!! Fortere enn svint! For himmelen har åpnet seg og ned kommer fosser med vann, varmt…kaldt… alskens vann-varianter… Truer med å overta hele gata!! Sola brenner, og himmelen renner!! Og folk bein-flyr, med paraplyer , uten paraplyer…ALT for å prøve å komme i hus et sted tørre…Noe som allerede er MER enn for sent…
Men litt trim får man i hvertfall…Og det varer ikke lenge…

 

 

Så går man der igjen…helt tørr.. bare minutter etter regnskyllet… Skoene surkler fremdeles litt, men ellers er håret på vei til å bli tørt.. Man kan glemme rette-tang denne sommeren…For man ser ut som en sau igjen før man får sagt : KAKE.. Smilet på plass og paraplyen i hånda… Og man er klar for verden igjen, om enn med noen fukt-flekker i panna og på skoene…  FØR….det plutselig…..

…braker løs igjen!!… 😉

 

Har det regnet mye hos deg denne sommeren?

Blir du plaget av regnværet, eller finner du noe positivt i det?

 

#regn #vær #løping #sol #skiftende 

24 kommentarer
    1. Ja det må jeg si du virkelig er. Jeg tror jeg er vinterdeprimert så jeg må ha is he he nå er den hjemmelaget med hjemmelaget bringebærsyltetøy, men kua har jeg ikke dyrket frem hi hi

    2. morsmiddag: Jeg har droppet is i hele sommer, slå den da!! Prøver å skjerpe meg litt. Har gyflet innpå alt av is, sjokolade osv i ett år nå. Nå var det nok. OG nå er jeg flink 🙂

    3. Ja ja her i Bergen trenger vi ikke tenke på bikinisesongen en gang, så nå spiser jeg is og driter i at den legger seg der den ikke skal legge seg he he

    4. maiken: Din heldiggris 😀 VI har hatt sånn av og på -regn-sommer, og det har egentlig vært greit 🙂 Komisk å se ut vinduet på folk som løper omkring 😀 Jeg har noen turer på planen jeg også, men mest i Norge ja 🙂

    5. Et virkelig flott bilde på sommeren ja. Vi her i byen har vel fått det meste tenker jeg….
      Man slipper i hvertfall å male huset i år, og det er mye hygge inne.
      Ellers har jeg tre uker i utlandet i høst, så jeg ser ikke så mørkt på det….

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg har også klart å kose meg med denne variasjonen i været. Greit å bli litt våt, når man er tørr igjen rett etterpå -)

    7. annebe: Ja, sommeren er deilig, men jeg går for å prøve å få likestilt årstidene, inne i hjernen min 😀 He-he.. Vi får lage oss et høst -treff Annebe, ikke sant ? 🙂 klem <3

    8. ladyaugust: Ja, jeg er såre fornøyd med sommeren jeg også, men litt komiske situasjoner får man 😀 Ha en strålende dag søs, når regner det litt igjen 🙂 klemmer <3

    9. Jeeps’, her har det regna også, masse men det gjør ikke noe for da kan jeg kose meg inne dessuten slipper jeg å vanne ute 🙂 Jeg har ikke paraply engang for jeg liker regn, helst varmt for da kan jeg hoppe rundt i sølepytter 😀 godklæmme og der kom jammen sola <2

    10. jeg har ikke hatt mye regn i sommer,når det har regnet har det ofte regnet om natten og vært fint om dagen,men klart noen dager har det vært som du her beskriver,men da mest i Sverige når vi campa der.
      I dag derimot bøtter det ned hos oss,da nytter det ikke med paraply,vil jeg ut må full regnuniform på )

    11. 🙂 det har jo ikke akkurat vært den aller beste sommeren jeg kan huske.. Får håpe vi fortsatt får noen fine soldager før høsten slår inn for fullt:)

    12. Så fine tegninger :)) Veldig variabelt vær denne sommeren..men det har da blitt noen badeturer, og det er positivt :)) Takler det meste av vær…men veldig glad i sol og varme er jeg jo :)) Klem <3

    13. Ja det der er virkelig sommer – bare at her har vi ikke tørket opp helt mellom hver regnbyge. Jeg skal ikke klage egentlig, for jeg har jo vært bortreist og fått litt sol. Men det har regnet her siden St.Hans… Man kan liksom ikke bli så plaget av regnet her i Bergen, det er en del av byen og vi kan ikke gjøre noe med det. Så det er bare å kle seg etter været, finne frem regntøy, støvler og paraply i gla’ farger og gjøre det beste ut av det. Vi får kanskje billigere strøm, og vi slipper i alle fall og tenke på vannsparing 🙂 Klem <3

    14. Ja der fikk du illustrert det helt riktig!! hihih..men på camping er det helt ok..for da går man bare inn litt, også ut igjen…og sånn har sommeren vært..hihih.. Jeg finner jo noen gleder ETTER regnet..for da kommer dråpene!! Ha en god kveld!

    15. Ja, skiftende har det vært, mildt sagt! Ikke let å være meteorolog når det er slik. Herlige illustrasjoner av
      Frodith med både nedslått og oppslått regnbueparaply! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg