Peter Pan -utstillingen 2016, -KOM INN og STEM!!

 

*Flakse, flakse, flakse…. Flapp-flapp-flapp* 

Halloooo!! SE OPP!! Nå kommer jeg!!!...

 

 

*Svisj!! Svoosj*

En liten loooooop!!  Vise meg litt!!! Nå kommer jeg!! 

Skygge-mester, Miss Peter Pan, Frodith-Pan…whatever….Unna vei!! Jeg skal lande!!! Ser du meg ikke?? 

Akkurat der dere står…. Unna vei!!

 

Ja, jeg vet jeg er litt tidlig pån…men sånn er det bare… Skal det bli noen utstilling, så må man starte tidlig.. Og her er jeg altså.. Og du har nok vært spent på antrekket mitt, har du ikke?

VEL…. siden det ikke er VANLIG Galleri Frodith, så kjører jeg ikke galla-antrekk, men Peter Pan- antrekket.. Men i år er det NYTT!! Sydd selv så klart, men hvis noen mener det minner om Desigual-merket, så har jeg muligens latt meg inspirere..

 

Så bare ta en nærmere titt, fargerikt, lekent og Peter Pan-inspirert er det hvertfall

Som du vet har Peter Pan selv pensjonert seg, og det er jeg som er hans erstatning på de ÅRLIGE Peter Pan utstillingene i Galleri Frodith.. Og der HAN mistet sin skygge, og måtte sy den på for å sikre seg at den ble…så har JEG fremdeles min intakt som du vet..

Sånn….DER var den ja…Hold deg i ro nå!!

Men altså: 

PETER PAN-utstillingen er en hyllest til lekenheten i oss, den litt barnlige siden, som vi ikke bør glemme. Og i år som i fjor har det kommet inn mange fine bidrag, fra eminente kunstnere fra hele landet… Jammen er jeg glad for at SÅ mange er lekne, og vil være med på disse utstillingene…År etter år faktisk. For dette er FJERDE Peter Pan-utstilling som om litt er  i gang.Slå den da!! Her snakker vi tradisjoner!! 

Så hvis du FØRST blir med inn i FOAJEN her…Så skal vi først varme opp med en liten overraskelse, et annet  kunstverk som IKKE er med i i konkurransen, da det er en litt annen type kunst-verk. Tatt med Cartoon-kamera. Og dette har jeg gledet meg til å vise dere, for det er et “betillings-verk” , rett fra den godeste, min søs, og vår alles Lady August. Hun har en egen tolkning av dette med skygger, og jammen er jeg glad galleridirektøren fikk til en avtale med henne. Så : En liten pirring, før utstillingen begynner her inne i foajeen:



 

Og nå tenker jeg du er veldig spent på hva som befinner seg bak døren til utstillingsrommet?? 

Før vi starter vil jeg bare si:

Alle kunstnerene her inne er VINNERE! Fordi de har lekt i forkant, knipset bilder, lett i arkiver, TENKT på lekenhet og skygger.

Galleri-direktøren, er verdens lykkeligste Frodith i dag,  og jeg  vil før vi starter si TUSEN MILLIONER takk til alle de flotte kunstnerne som har stilt opp og gjort denne utstillingen til kanskje den beste så langt. Og vi har REKORD i år, når det gjelder antall kunstnere som er med 🙂 25  i år. (21 de to foregående årene, og 15 første året)

Jeg har, tradisjonen tro,  litt champagne til hver og en. Det er  Frodiths Champagne laget her i mitt eget Champagne-destilleri…., og den er alkoholfri… hvis noen skulle lure.. Jeg vil  ikke ha noe sjangling og uklare hoder  i mitt galleri nei…når det skal stemmes og greier..

Bare forsyn deg mens du rusler og ser på bildene...

 

 

Bildene er anonymisert, slik at kunstnerne stiller mer likt. Du stemmer på bildet og ikke på navn 🙂 Jeg avslører selvfølgelig kunstnernes navn når vinneren er kåret og avsløres på lørdag. OG jeg kommer da med hva som er premien 😉

 

SÅNN STEMMER DU: 

-Når du har sett gjennom bildene, noterer du deg NUMMERET og går til  kommentarfeltet og sier hvilket nummer bildet hadde, som du likte best 🙂

ELLER

-Man kan også stemme pr mail: [email protected], hvis man vil være anonym. 

Det er kun EEEN stemme per person, så stem på det bildet du liker best:-) Det er åpent for stemming fra NÅ og til i kveld (fredag)  kl 23.59 .

Og er det noe du lurer på, bare spør. Jeg står nå her og henger i foajeen jeg 😉

 

Ok! Da er vi framme ved utstillingsrommet, og her er de fantastiske  kunstverkene!!!!  Det er så variert og flott 🙂 Værsågod tre inn, NÅÅÅÅ begynner utstillingen:

 


1)


2)


3)


4)


5)


6)


7)


8)


9)


10)


11)


12)


13)


14)


15)


16)


17)


18)


19)


20)


21)


22)


23)

 


24)

 

 


25)

 

Sånn- det var hele utstillingen 🙂 Takk for at du kom og gjorde dagen så spesiell.

Da håper jeg du stemmer, slik at vi får kåret en vinner. Du tar altså tallet ved fotoet du likte best, og leverer til meg 😉

Ha en fin dag <3

 

 

 

#peterpanutstilling #gallerifrodith #skyggeutstilling #skyggefoto #foto

46 kommentarer
    1. Hei på deg 🙂 Jeg fikk dessverre ikke avlagt noen stemme denne gangen, men wow så mye morsomt som kom inn! Likte spesielt godt det bildet med Pokémonen xD Også synes jeg nummer 4 var veldig søt, tror kanskje stemmen min hadde gått til det bildet ^^

    2. Jeg har gått inn og ut av utstillinga flere ganger utover kvelden i kveld, nærmest umulig å velge ett foran ett annet. Massevis av flotte bidrag. Jeg stemmer her uten å la meg påvirke av noen, for i det jeg sender avgårde mitt svar her, så skal det sies at jeg ikke har lest kommentarer over her. Så til saken: Jeg går for bilde nummer 8. Begrunnelse: Flott komposisjon, “syklistskyggen” ligger flott i bildet, i tillegg er det en tydelig skygge. Supert!

    3. Flott utstilling. Likte godt tolkningen til Lady August! ; VELDIG vanskelig å bestemme seg for ETT her…..
      Det står mellom nr 1 , 10 , 15 og 17……… Det blir …….nr 1. 😀

    4. Masse, masse flotte her men sjekk nummer 4, den har jo dobbelt budskap og greier 😀 Jeg gir min stemme til nummer 4 <3 Ha en fiiin kveld akkurat fått beina høyt etter harrytur <3 god klæm 🙂

    5. Takk for en nydelig utstilling – folk har virkelig funnet frem kreativiteten og lagd mange herlige bilder. Digger Ladyens tegning 😀 Etter å ha gått igjennom alle, stemmer jeg på nr 12 🙂

    6. Elsker fantasien din 🙂
      Hadde jeg vært mer på nettet og fått besøkt bloggen din like ofte som før så hadde jeg slengt meg på!
      Var jo så mange flotte bilder. nesten litt for vanskelig med så mange, men min stemme går til nr !
      Men var svært vanskelig, var flere som var på nippet til å få min stemme.
      Takk for flott titting og god drikke 😉

    7. Oi oi oi- her var det mange flotte skygger og nesten umulig å velge! 🙂
      Men jeg må nok gå for nr. 4 – stilig hvordan vedkommende fikk frem en mann og Pacman! 😀

    8. Hoho, her er jeg, endelig. Nydelig champis som vanlig, elsker bobler!! I år har du virkelig truffet med antrekket! Smashing! Og kul velkomst med bilde fra Laydy`en. Så gøy at vi setter rekord i utstilling! Like gøy hvert år er det i hvert fall! Jeg har nytt alle skyggebildene, og min stemme går til nummer 6. Jeg likte kontrastene i bildet. Tusen hjertelig takk for en god opplevelse! klemmer min venn<3

    9. Wow! Mange fine 🙂 Litt vanskelig å velge ut én, men jeg landet på en til slutt 🙂 Jeg har sendt mail til frodithsol, så hun får finne en måte å formidle min stemme til deg på, Peter. Fly forsiktig!
      Oslopaddeklem

    10. Takk for en fargerik og spenstig velkomst …skikkelig fres over antrekket også :)) Gøy at det var så mange bidrag med..og alle var fine på sin måte..men det var noe med bilde nr 20 jeg likte godt, så det får min stemme :)) Takk for flott utstilling ..igjen :)) Klem <3<3

    11. Så mange gøyale og fiiine….
      Jeg må bare si nr. 1.
      Du var kjempestilig i Desigual-inspirert PP-drakt!
      Og tusen takk for champissen…:)

    12. Jeg har ikke vært innom blogg på 2 måneder, men er glad jeg var innom nå 🙂 For da fikk jeg se alt dette flotte <3
      Vanskelig å bestemme seg for bare en, men etter et par små gjennomganger, sto valget mellom 1 og 19. Til slutt fant jeg at nummer 1 var det jeg selv likte aller best. Fikk litt sånn glamour følelse av det bildet 😉
      Så da er min stemme til bilde nummer 1 <3

    13. Snakk om å gjøre det vanskelig, hehe! For noen flotte bidrag, her er virkelig alle vinnere ja. Dette var supert vrient, men jeg synes nr 1 var kjempe stilig og kreativ. Jeg vet ikke helt, men følte det skilte seg litt ut.

    14. Mange fine bilder, og flere som burde vært stemt frem.
      Min stemme går til nr. 10. Det ga meg umiddelbart en stemning av steinalder og helleristninger da jeg så det. 🙂

    15. Tenk at SÅ mange ble med da! 😉 Nydelige bilder, og flinke kunstnere! Og du er bare herlig som setter sammen dette, og engasjerer så mange! <3
      Min stemme går til Nr. 19
      Klem klem

    16. Så koselig! Tusen takk for champis og hyggelig velkomst. Bildet til Ladyen var da festlig og Peter Panantrekket lekkert! Jeg stemmer på 24 for det minnet meg om piken på broen. Masse fint, så det var ikke lett å velge. Lykke til for alle sammen!

    17. Hei og takk for nydelig champagne og flott åpning 🙂
      Ja det minte meg om et Desigual-antrekk 😀 FLOTTERS!!!!!
      Du er så dyktig frodith – som holder slik herlig utstilling.
      Og så mange flotte bidrag!!!!
      Min stemme går til 15. Den var spesiell og flott 🙂

    18. For ei herlig utstilling! Dette ble vanskelig gitt… det ble noen runder i galleriet før man omsider klarte å gi en stemme til nummer 20. Men det er nok sant det du sier, alle er vinnere, for alle var så flott! 😀

    19. Åh, så mange flotte bilder! Det er som vanlig supervanskelig å bestemme seg, men går for nr. 19, – synes den var så kreativt laget. Nydelig antrekk du har sydd deg, og takk for champagnen! Håper du får mange besøkende idag!😊

    20. Så mange generasjoner fine kunstverk i galleriet<3 mi. Stemme går til nr.15 siden også små ting kan se
      Kaste store skygger<3

    21. Ojjj…så flott utstilling! ja her var det mange flotte bilder! Jeg rakk ikke å pynte meg engang..for jeg var så spent at jeg løp inn i lokalet..og hodet dundrer etter å ha sittet oppe i natt..Så beklager antrekket..Ditt var jo suuuper kult!! Kjempe fin er du!! Ja så var det hvem jeg syns var best! MANGE flotte, og jeg falt veldig for nr 5! men også nr 4, og…nei, en ja..ja da blir det nr 5 som får min stemme! Ha en strålende god dag! og håper det kommer mange på utstilling! Takk for at du åpner et sånt flott galleri for mange flotte kunstnere!

    22. God morgen, Galleridirektør!
      Så mange fine bilder som er kommet inn – her er det vanskelig å velge. Og jammen hadde du sydd deg et fint åpningsantrekk. Du har vært effektiv i det siste. Jeg har tatt på sommerkjole i påvente av at solen skal komme i dag. Tusen takk for boblevann, bra den er uten alkohol sånn at jeg trygt kan gå på jobben om en liten stund. Min stemme går til bilde nr 5, etter mange runder rundt i lokalet. Ha en fantastisk fredag. Klemmer <3

    23. Du verden så mange fine skygger, noen mere kreative enn andre. Etter grundig vurdering gir jeg min stemme til nr 19. Ha en fin dag.

    24. Gratulerer med åpningen søs <3 Jammen har du fått mange fine bidrag. Er det altså bare lov å stemme på en? Jeg må i såfall tenke først. Ha en nydelig fredag søs og stor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg