1,5-seters-helvete ;-)

Vel, de fleste har vel knapt hørt om dette helvete kanskje, så SÅ ille kan de da ikke være liksom… Vel, for oss som har vært borti  det… så er det ille nok…. Bussenes 1, 5-steres- helvete... 😉 Det ligger litt i gaten med 1,5-sengs problematikken eller 1, 5-seters-sofa-regime… hvis det gjør deg noe klokere 😉

En 1, 5-SENG  høres kanskje deilig ut når man er alene, singel, eller nettopp har blitt kjæreste.. Er man alene i en 1, 5-seng så kan man alltids rulle litt hit og dit uten å rulle ut… Har man nettopp skaffet seg kjæreste, har tatt med seg en One-night -stand og det rett og slett er litt tidlig på kvelden, så fungerer sånne senger…FØR man skal sove altså… Veldig koselig og intimt.. Når man vil SOVE, så er TO mennnesker for mye i de sengene uansett varigheten på forholdet….. Det er IKKE  godt å sove med albuer i siden eller en tå i øyet…  DA fungerer ikke sånne 1, 5-senger.. Og er man på hotel med sin mor, en  venninne eller liknende så funker det ABSOLUTT ikke..


 

Og hvem er det som har vært så idiot å finne opp 1, 5-sofaen? Den tar stor plass i stua, på en rar og lite praktisk måte,  og funker ikke for NOEN andre enn kjærester… Og knapt nok det… Som enslig er det IKKE en sofa, for kort til å ligge i…og BARE en litt for stor stol, hvor man blir fryktelig ensom oppi…


 

Men så kommer selve styggingen, og den lager virkelig problemer… og kan egle til slosskamper…:

 1, 5- SETENE PÅ BUSSENE I  OSLO

Et eller annet “lyst hode” har funnet ut at 1, 5 -seter er tingen på noen av bussene. for de ville skape bedre plass….. til å stå… Man kunne altså ikke ha to-setere, det ville kreve for mye plass. Og i stedet for å gi folket enkelt-seter, alminnelige størrelser, som hadde gitt sikkert ENDA bedre plass, STÅPLASSER…. så har de altså plassert en haug med 1, 5-seter på bussene i Oslo… Og HVEM om jeg tør spørre er ment å skulle sitte i dem..? De er jo akkurat for små til at to fremmede mennesker kan sitte ved siden av hverandre… Her kommer det eneste mulige svaret igjen: Kjærester. Eller muligens en mor med et bittelite barn..

 

Hvis man som enkelt-menneske skulle våge seg ned på et av disse setene, så kan du regne med å få stygge blikk… For selv om det IKKE er plass til en HEL person TIL på disse setene, så liker vi ikke at folk sitter EN og bare breier seg der  liksom heller…  Så er man ikke den som får sitte på disse setene, så står man og skuler stygt… Og ER man den som sitter, så sitter man litt smånervøs og biter seg i leppa… og lurer på når julingen kommer 😉

Hvordan forhold har du til 1,5 -variantene av ting?? 😀

Seng, sofa…. på bussen?

 

(dette er en lite reprise fra februar 2014 , problematikken lever i beste velgående..)

 

#buss #seter #plassmangel #trangt #rushtrafikk #irritasjon 

23 kommentarer
    1. For å si det sånn.. og det er helt ærlig.. så sover vi godt på en enkelt sofa..om vi tar ut ryggputene 🙂 det sov vi på så sent som i flere uker etter jul 🙂

    2. Husker godt du skrev dette innlegget sist! Opplever 1,5 setene akkurat på samme måte som deg xD Jeg har opplevd stygge blikk fordi at jeg breier meg ut, men jeg har også opplevd at det kommer en voksen mann (som var ganske stor) komme å sette seg ved siden av meg. Det blei så trangt og ubehagelig at jeg rett og slett reiste meg opp. Da beklaget han seg xD
      Matias og jeg hadde faktisk 1,5 seng de første årene vi var sammen, før vi flyttet til Oslo. Og hver gang vi var hjemme hos mamma i ferier og sånt måtte vi tilbake i den. Hver gang konkluderte vi med at vi ikke forsto hvordan vi holdt ut i flere år. Nå byr nemlig senga på dårlig søvn og vonde rygger x)

    3. Jeg husker at jeg har sett denne før, ja. Og 1,5 seng/sofa/bussete er helt tullete. Skjønner ikke hvem som kom på den ideen. For trangt for to og litt unødvendig plass for en. Når jeg skal skifte møbler skal jeg ikke ha dette i alle fall. Ha en fin kveld. Her plaskregner det…igjen. Klemmer <3

    4. Heldigvis har jeg en 180-seng helt for meg selv, og det er veldig deilig, men på ferier innstiller jeg meg på mindre plass, og deler gjerne seng med de jeg reiser med..
      Buss tar jeg aldri, er ikke sikker på hva jeg hadde tenkt, men hadde vel vært dum nok til å sette meg ned….:)

    5. Hadde en 1,5 seng de 2 første årene jeg og mannen bodde sammen.. det stemmer den er ALT FOR LITEN. har nå en 150×220 seng, men gjett hva, den er jaggu meg for liten den også. vi trenger minst en 180×200 seng, av den enkle grunna v at vi er aldri alene i sengen.. nei det er ikke noe grisete, vi har 2 siamesere som insisterer på å dele sengen sammen med oss, og selv om de er små, er det utrolig så mye plass de tar, hehe.

    6. Hehe, jeg liker armslag og god plass..så får jeg heller sette meg innat om jeg har lyst til det :)) Stilige og beskrivende tegninger :)) Tar så sjelden buss at jeg ikke har sett de setene..men høres tåpelig ut… Klem og fin dag videre <3

    7. Kan ikke huske å ha opplevd slike seter på bussen, men opplever ofte at mange står selv om det er masse ledige plasser. Grunnen til at mange ikke setter seg ned er at en person allerede sitter på seter hvor det kan sitte to, så man vil helst sitte alene. Her i Trondheim har de heldigvis mange dobbeltbusser, og noen busser som er litt ekstra lange slik at det skal gi god plass. Har fungert godt å ligge i ei 1,50 med samboeren min selv om det var deiligere når vi fikk 1,80 seng. Om man vi ha større sofaplass er hjørnesofa med sjeselong en fin mulig til å utnytte plassen i ett rom som ellers er lite 🙂

    8. Artige tegninger, men huff ja, sånt er slitsomt! Her på bygda er det ganske romslig med plass på bussene, så mine opplevelser med sånt er også i Oslo. Jeg har ikke tatt bybuss der, men både T-bane og trikk og begge deler er trange greier. Ikke noe gøy å sitte tett innpå fremmede mennesker!

    9. Haha, nå fikk du meg til å tenke på en ny ting 😀 Er vel mest 1.5 sengene som jeg har lagt mest merke til 🙂 Ha en strålende dag <3

    10. Har ikke tenkt på det der noen gang. Men det kan bli et problem skjønner jeg. Nei, enten får det være ett sete eller to seter på bussen, men en kjæresteseng kan være trivelig da!!!

    11. Jeg må i alle fall smile litt for meg selv her…
      Har prøvd alle disse tingen, og nei 1,5 passer kun til veldig små mennesker… Så enkelt er det bare.:)
      Har sittet i slike seter, og tro meg… Den største som kommer på bussen tok sikte på setet og satte seg… Du kan tro jeg satt godt i 15 minutter til da….

    12. dei setene på bussen hørtes merkelige ut,slike har vi ikke her hos oss,men vanlige enkeltseter ,to på hver side av bussen ) jeg har sovet på altfor små sovesofa,føttene har stikket ut av kanten og gitt en særs dårlig nattesøvn,og seng,vi hadde 150 seng da barna var små,men vi gikk over til 180 da dei vokste seg til,no virker 150 veldig smalt men ok som gjesteseng ))

    13. Hahah..ja, de er for de som er veldig gode venner! eller veldig små.. Små mennesker som i andre land, ikke Norge. Eller for ekstremt store folk, som ekstremt overvektig, som kan ligge/ sitte alene uten å måtte nær noen. Ja jeg ser problemet, og jeg og Bjørn lå i en sånn når vi var nyforelsket! og en enda mindre i den første lille bobilen vi kjøpte. Så jeg har prøvd det jeg også. En veldig fin ungdoms seng, de tynne små, vel og merke..:-)

    14. Good morgen søs 🙂 1.5 seteren er lagd til en person, det er jeg helt sikker på og de er til dem som er sånn veldig glad i sjokolade og som legger på seg lett. Spesielt er dette et problem i Usa har jeg skjønt for vanlige seter blir for små rett og slett. Jeg synes 1.5 setere er ok for en men nix for 2. Oh skuler folk altså om man setter seg der? Skal man stå da om det er ledig sete? Folk kan være rare spør du meg- Ha en 2 eller 3-seters dag søs og stor godklæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg