De hersens bh-ene… ;-)

Du har kanskje lest innlegget mitt om de hersens trusene?

Vel…her er på en måte oppfølgeren..


For det er jo sånn med bh-er også, som med truser.. Det finnes jo INGEN som passer.. Og jo eldre man blir, jo verre og vanskeligere blir det… FØR kunne jeg frekk og freidig gå inn i en hvilken som helst butikk å kjøpe en bh som passet… Alt satt liksom SCHMACK!! Uansett!! Kjøpe bh- til 100 kr på REMA… eller kjøpe noe fjongere…Spilte ingen rolle..Satt som et limt på, hvor enn man kjøpte den…  
Poenget var vel egentlig at man trengte jo strengt tatt ikke den bh-er på den tida… Kroppen “satt” som den skulle uansett den..

Men NÅ,  når man har rundet 50, og muligens LITT før det også…så er det en helt annen sak dette med kropp…
Jeg er nemlig STADIG inne i de “vanlige” butikkene…med et lønnlig håp om at det er bare å kjøpe som før i tida…Hva som helst… Det SITTER så klart… Jeg drar med meg den ene bh-en etter den andre hjem, til 125-130,- men SÅ feil kan man ta altså, av egen kropp….

Enten er de for løse, og halve puppen tyter ut på ned-siden, samtidig som INGENTING ser fint ut på oppsiden. Så er det å dra seg avgårde til H&M og levere den igjen da…eller gjøre som med de fleste andre bh-ene…Legge den i skuffen hvor den bare blir liggende å ta opp plass..

Eller jeg får tak i stikk motsatt type bh… Samme størrelse som den forrige, men den oppfører seg som den var noe HELT annet… Alt for trang…lager dype søkk, og noen “bilringer ” jeg ikke visste jeg hadde har dukket opp både her og der, og gjør bh-en HELT ubrukelig. For ikke å snakke om VOND..

Så i går gikk jeg til anskaffelse av noen bh-er så dyre at man skulle tro det var GULL de beskyttet…Og det ER det vel for så vidt også 😉
Makan til valuta for pengene skal man hvertfall lete lenge etter!


Bedre med 2 bh-er som er gode på, som man kan bruke i hvertfall 5 år, og som gjør “jobben” sin….enn 10 bh-er kjøpt på H&M, som INGEN bruker her i huset i alle fall..

Har du problemer med å få tak i BRA bh-er..? 
Er du villig til å betale mye for bh-ene dine?

 

 

#bh #truser #dyrt #billig #passform #klær 

 

64 kommentarer
    1. Hei alke suzammen 😊😊😊😊 Et lite tips; vask bh’en din for hånd, bruk Milo- og la den tørke på en håndduk. Da holder du strech og form myyyyye lengre. Hvis hverdagstresset tar deg og vaskemaskinen lokker, bruk vaskepose, ull/silkeprogram eller annet skånsomt program, og bruk Milo. ( nei, jeg er ikke sponset ev vaskemiddelprodusent- grunn er at produktet vil være mer skånsomt for stretch i bh’en, ettersom Milo egentlig er ment for naturmaterialer som ull/silke/lin.) Hilsen ei som jobber med bh’er til dagen😊😊😊😊😊

    2. Fant en ny favoritt for litt siden og kjøpte 4 stykk med en gang. Lenge mellom at jeg finner slike jeg liker. Stort sett er de grisedyre men ikke denne siste, den ligger på sånn i underkant av 300 pr stykk 🙂 Ha en fiiin kveld søs og good klæm <3

    3. Elin Slåen: Jeg synes nesten alt av klær stikker og klør så sant det ikke er pysj…så her rives det av så fort jeg er innadørs 😀 He-he

    4. Noen bh er forferdelige ubehagelige selv om de egentlig sitter greit på. De liksom gnager på et vis, eller har litt for tynne/smale stropper. Det er skikkelig teit for man merker det gjerne ikke før man har hatt den på en stund 😛

    5. The struggle is real! Det er vel omtrent det jeg også har;D De fleste er det noe såpass gale med at de burde vært skiftet ut, men da må jeg ut igjen på den hersens shoppingen, så jeg tviholder på dem, haha

    6. Haha, I feel you, sister! STØRSTE herket i verden er å shoppe bh-er og det er det jeg aller minst vil bruke tiden på i butikker;D Ikke all shopping er gøy, nei!

    7. Man skal ikke undervurdere en god BH altså. Noen ganger må man rett og slett bare betale dyrt for det.
      Jeg kan som regel gå innom en hvilken som helt butikk og finne en som passer godt til en grei pris, men jaggu hender det jeg får en overraskelse likevel 😛

    8. Ja jeg forstår hva du mener. jeg har nesten ikke noe pupp (dessvere) selv etter at jeg fikk barn hehe, så når jeg bruker så er det for at det skal se ut som jeg har. Prøver å bruke i offentlig da man skal være sivilisert hahaha

    9. asantesteinkjer: Nei, å gå uten, ute blant folk er helt uaktuelt nå 😀 Men hjemme, jeg river av meg bh-en nesten på dørmatta på utsiden 😀 he-he skal fort av 🙂 Men disse to nye er fine og gode og er supre. Gir meg fin form og klemmer ikke mer enn nødvendig 😀

    10. Hahaha 2 som ikke trenger å svare (genialt) må væra godt å væra gubbe ja…jeg for min del har sluttet nesten med bh…jeg blir nesten dårlig…huff , men jeg ser jo ikke ut hhahahaha

    11. Anne: Nei, ikke lett. Og jeg gikk i mange år med feil størrelse også. Jeg trodde jeg var 85 rundt og B i cup. Det viser seg å være helt feil. Man skal gå ned i cm og opp i cup. Og de fleste gjør visst feil der. Mange tror de er 85 B. 😀 Jeg gikk ned til 75 i cm og opp til D i cup. Da blir de dekkende hele, og det er best når man skal ha t-skjorte etc. Jeg har IKKE store bryst. Nei, å få litt hjelp av de som kan dette er det beste 🙂 Nå ser jeg fin ut, og ingenting verken fett eller pupp tyter 😀

    12. Det er enda 20 år igjenn før jeg treffer 50, men å finne rett BH er en utfordring. Nå skal sant sies at å finne noe som helst i str 80DD eller 85D er en utfordring i de fleste butikker. Spesiellt når de ikke er helt 100% gjevne (dvs den høyre en 1/2 cup større enn den venstre);-P er ikke lett å være dame. Hehe.

    13. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg gikk uten til jeg var nesten 30, men når man står og underviser elever hver dag er det helt umulig 😛 Det blir bare for avslørende, og de mister fokus 😀 Men skrelles av så fort jeg er inne døra her også 😀

    14. Et kjent problem…ja jeg går uten til hverdags, og piner på meg en når jeg skal ut på vift..og det første som blir skrellet av når jeg kommer hjem! En helt forferdelig ting man liksom må bruke..grrrr…Men sikkert riktig som du skriver..lønner seg nok å legge litt mer penger i dem, og få noen få gode.. 🙂 Men jeg syns liksom det er bortkastet å bruke penger på noe som ikke syns…

    15. Rriittaa: Skjønner ikke at du får som sitter fint i butikkene 😀 De har størrelsen min i de butikkene, men de sitter bare FEIL 😛 klemmer 🙂

    16. Ja, det er utrolig viktig med god bh. som sitter godt. Svigerinnen min har hatt mange feilkjøp på bh, men til slutt måtte hun bare gå til undertøysbutikk for å få riktig str. og kvalitet på bh. Jeg kjøper mine bh.på Lindex, Cubus eller h.m som passer meg kjempebra. 😀
      Klem ♥♥

    17. fruensvilje: Ja, for de holder mange år vet du , de gode , i fin kvalitet. De jeg kjøpte i går, var brede nok i siden, stramme NOK så de sitter fint, men ikke FOR stramme så det tyter. Store nok i cupen, så de legger seg fint og ikke noe kommer UT over. JEg er SÅ fornøyd 🙂 Betaler gjerne, selv om man skvetter litt av 850 kr sånn med en gang… 😀

    18. Den Rutete Skjorta: Jeg har jo ikke så store akkurat, men det spiller ingen rolle…alt blir FEIL i vanlige butikker, og kjøttet på kroppen tyter ut og lager bulker og annet, både her og der. Når man får hjelp i skikkelige butikker, som Marinka, change osv, så finner de riktig størrelse på cm, og cup, og tjukkelsen på remmene og alt 🙂 Jeg ble så fin etterpå atte .-) Og genseren sitter fint på etterpå. Jeg skal aldri prøve på en vanlig bh mer, blir bare tull. Hun prøvde å selge meg truse der inne også, og den hadde garantert gjort “jobben” sin den også. Men den kostet 400 kr. Jeg gidder ikke å betale så mye for truser, for de skifter jeg hver dag, har ikke råd til 10-15 truser i den prisklassen liksom, eller vaske hver dag. Bh-ene skifter jeg sjeldnere, JEG hvertfall 🙂

    19. tepausen.blogg.no: Nei, ikke sant, det er det som er min erfaring nå, jeg MÅ i skikkelig bh-butikk, de har folk som hjelper og de er flinke 🙂

    20. Min matgale verden: Neida, det har ikke noe med stor og liten å gjøre. Jeg har heller ikke store vet du jo, men de vil UNDER spilen, og blir FEIL, og det TYTER ut her og der (og da mener jeg kjøttet og ikke puppene 😀 ) , ikke brede nok osv. Nei, Marinka, change og andre bh-butikker er nå min beste venn 😀

    21. Gode bher i vår alder er ikke noe som koster slikk og ingenting. Hmm jeg kan ta feil da men jeg har opplevd at de koster litt men så er de verd sin vekt i gull. Gode å ha på og fine er de men de selges ikke hvor som helst. Ja for en god bh blar jeg opp. Det er tross alt det jeg bærer nærmest hjertet <3

    22. I feel your pain! Jeg er så heldig(tolk det hvordan du vil) at jeg har et ganske stort brystparti, så jeg får ikke tak i bh’er i butikker som H&M, Kappahl, Lindex og Cubus. Selv ikke om de skal ha bh’er som går opp i større størrelser. Jeg er lykkelig for butikker som Change, hvor jeg, selv om jeg må betale litt for de, kjøper bh’er. Der får jeg riktig størrelse, og masse hjelp til å finne ut hva som passer meg og kroppen min best!

    23. Ja, men da synes jeg du bare skal unne deg perfekte Bh’er, og egentlig har du vel råd å prioritere det også kanskje? Her har jeg gutter som vokser ut av flere joggesko i løpet av en sommer, dyre fritidsaktiviteter og klær til ungene. Så ønsker man å dra på fine ferier og kanskje en weekend tur, så har man hus og noe går i stykker i blant på det eller bilen. Men jeg kunne sikkert også hatt råd til kvalitetsbher hvis jeg droppet strikkebøker, blader, garn og stoff som var unødvendig jeg også. Er jo ikke så ofte man kjøper nytt kanskje..

    24. en må nok betale for en god bh ja,kjenner til problemet.Har 3 supergode til rundt 500 stk,men butikken har sluttet å føre dem nå,hvorfor ? ja ikke hvet jeg,dei holdt vel i altfor mange år skal du se )) men uff nei bh er ingen enkel sak

    25. fjellgeitbundingen: Så heldig du kan det 🙂 Kjøpe der. Jeg gjør det jo jeg også, men de er helt ubrukelig på meg , så da er det dyrere å kjøpe der på en måte 😀

    26. Søtmonsen ): Hun var ikke inni prøverommet før jeg hadde tatt på, ikke påtrengende. Ba bare om å måle meg, for å være sikker på størrelsen 🙂 Flink selger 🙂

    27. Mia: Det er akkurat som du sier, behagelig på alle kanter!! Viktig 🙂 Ikke klø og stikke og være for stram eller for løs osv…Nå er de perfekte, men dyre 🙂 Greit nok 🙂 Ha en super kveld <3

    28. spisogspar: Trusene kommer fra Cubus, det går fin, etter de fikk inn en truse-type som GÅR an …t 😀 Men bh-, nei det er nå KUN fra bh-butikk 😀

    29. Margrethe: Så bra du fikk deg en latter da 😀 Det er jo SÅNN det er, er det ikke 😀 Strever mer og mer med å holde stilen, som mamma sier 😀 Jeg har kjøpt så mange FEIL på Lindex, cubus, h&m osv… Nå er det NOK 😀 ha-ha

    30. Du hellige jul….. god latter her…. og de tegningane dine er bare helt konge! Jeg prøver å snike meg til noen til ca 300 på Lindex….. men klart TRIUMPH til 850 er best! Klemmer <3

    31. Haha, husker det problemet der ja! Får stort sett bare kjøpt dyre nå siden jeg må ha til protesene, men de er desidert de beste jeg noen sinne har eid! Behagelig på alle kanter <3 Fant noen rimelige, men der var proteselomma sydd for liten, så får nesten ikke protesen oppi, også blir den knødd 😛 Så noen ting er nok bedre om man investerer litt. Ja, om man ikke vet om et rimelig men godt merke, det finnes nok, men hvor?
      Kos deg med BH som kunne vært belagt med gull <3 Ha ei kjempefin helg

    32. Ja, sånn er det! Her blir det brukt litt penger på dem, for HM eller andre rimlige alternativer går slett ikke til min kropp heller. Vi får tenke at vi er så vakkert skulptert at vi trenger å beskytte gullet vårt!!!! 🙂 Fint når de har salg på Triumph (nei ikke Trump) for da handler jeg 🙂

    33. Huff, ja det er et sant strev det der! Tror jeg må ha meg til sånn butikk som finner rett str. for meg ;o Men så er det dette med å måtte vise de frem for fremmede da.. xD

    34. Nope, plages jeg ikke med. Pleier å kjøpe mine på 70 % salg på Lindex eller Cubus og da tar jeg alle jeg liker på i prøverommet. De skal jo ikke bare sitte pent på, men også få puppene til å se fine ut utenpå klærene.. Alle som passer tar jeg med meg hjem. Så går det noen år til neste gang jeg dumper borti salget..Føler ikke jeg har råd til å betale 1000 kr for en BH, men senere får jeg sikkert mer til meg selv. Når ungene flytter ut..

    35. passion4therapy: Ja, gå i ordentlig butikk, det er eneste som fungerer. Marinka på Storo. Hun var flink å hjelpe, og det har jeg opplevd der før også. Så, får heller betale 800 kr for en bh da, for nå har jeg i årevis framover 🙂 Og den satt der den skulle og ikke ANDRE steder 😀 Klem og fin kveld til deg <3

    36. Så herlig innlegg som jeg så absolutt kunne kjenne meg igjen i :), satt og smilte hele veien mens jeg leste, selv om jeg burde kanskje gråte <3. Før satt alt smack, men nå....ikke lett å finne noe som sitter pent, heldige deg som fant flotte bh'er, og selvsagt betaler vi for det, jeg har ikke funnet en god bh på lenge, så tror jeg må dra til hun bh damen din og den butikken <3. Ha en kjempekos lørdagskveld <3.

    37. margarites: Takk, ja det er virkelig verdt det altså 🙂 Hun i butikken, en sånn skikkelig bh-butikk, prøvde å lure på meg noen truser til 400 kr også. Og de var sikkert fine de også, men 400 kr for noe som jeg skifter HVER dag, det gidder jeg ikke. Må innrømme jeg skifter bh-en litt sjeldnere ja 😀 Klemmer <3

    38. En del ting er det faktisk verdt å betale litt ekstra for, og bh’ er er en av de tingene. For ubehagelige bh’er er ikke kjekt å gå med. Kjøpte noen litt dyre bh’er på Victorias Secret når jeg bodde i Texas, og servicen der var fantastisk. Så jeg skulle gjerne hatt den butikken her hjemme også. Det finnes andre undertøyspesialister her også selvfølgelig, men utvalget der borte var enormt. Slit’an med nye bh’er nå da 🙂 Klemmer <3

    39. Moving On: Ikke sant 😀 Har nok noe med alderen å gjøre også 🙂 Men jeg fikk skikkelig god hjelp, og nå ser jeg ut som en stjerne altså 🙂 To kjempefine, som sitter SMACK og jeg er superfornøyd..selv om de kostet flesk 😀

    40. Haha jeg er nok mer der du var.. 3pak på Hm sitter som støpt og utgjør inne noe problemer i det hele tatt..!
      Dyreste bhn min er vell 200kr..:p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg