Lykken er å mimre litt <3

Ikke så  langt fra der jeg bor har det dukket opp en ny cafe.
Og cafeer i seg selv er jo rene lykken for meg… Sitte og sludre noen timer, med venner, over en kaffe latte en tirsdag ettermiddag eller en lørdag formiddag..? Ikke noe kan bli bedre..

 

Det må jo i så tilfelle være at man kan kan mimre litt i tillegg…Altså litt retro lykke, – hos Retro Lykke

Stoler og bord i 60-70-talls-stil, og herlige kasseroller (Cathrine Holm) som for NOEN er skikkelig retro… og for MEG er et kjærkomment minne og fremdeles et velkjent syn hver gang jeg besøker mamsen 🙂 

Her kan man handle litt: møbler, klær, smånips….

Eller man går RETT på kakene og kaffen. Mye bra utvalg av bakevarer, kaffe i alle slag, og jammen meg kan du få kjøpt litt vaskeekte hyllebær-saft eller annet snadder av en retro-inspirert ansatt også 🙂 

Glade farger og lav prat gjør kafeen til et koselig sted å slappe av midt i hverdagens jag og mas <3
 

 

Er du glad i å gå på cafe?
Har du noen favoritt-cafeer?

 

 

 

#cafe #retrolykke #mimring #kos #sosialt #shopping

35 kommentarer
    1. Å så koselig det er der! Ja, jeg liker å gå på kafe – også aleine! Her er det ikke så avansert mange koselige akkurat, men jeg har vel en som er best! 🙂

    2. Så herlig Café, moro med slike små unike steder 🙂 Ja, jeg liker å gå på Café, men gjør det ytterst sjelden. Syns det kan bli litt kjedelig alene, og de nærmeste rundt meg er ikke så glad i det.

    3. karidansen: Ja, denne var akkurat en sånn koselig en 🙂 Og gode kaker og kaffe og atmosfæren topp 🙂 Jeg har heller ikke sånn hjemme, men mamma har, og der er det kos 🙂

    4. Min matgale verden: Ja, det var virkelig en super kafe, den kan VI gå på når du er her igjen 🙂 Avslappende sted liksom 🙂 Klemmer <3

    5. Lisbeth: Ja, det var superkoselig der , moro med sånne ting, for det var liksom MIN tid 🙂 Når jeg vokste opp 🙂 Mamma har alle tingene hjemme 🙂 Koselig å se deg Lisbeth <3 klemmer

    6. Kjempekoselig plass! Skal jeg først gå på kafe, så vil jeg gjerne at det er en med særpreg, gjerne nostalgiske omgivelser. Denne ser ut til å kunne være midt i blinken etter min smak. Jeg ville ikke ha hatt det sånn hjemme, men jeg liker veldig godt kafeer med en sånn stil! 😀

    7. Ååååå, den der så kos ut altså. Gøy med cafeer hvor man til og med kan gå alene og bare sitte og kikke på alt interiør 🙂 Deilig på cafe. Jeg gjør det altfor sjelden…. klemmer<3

    8. Å for en skikkelig koselig kafé, blir litt sånn mimre-kafe der vi kjenner igjen pynt og inventar 🙂 Er koselig å gå på kafe. Jeg og noen venninner går på kafe og spiser lunsj sammen ca en til to ganger per måned.
      Ha en strålende kveld
      Klemmer

    9. Kult!
      Jeg har sett de har flyttet, men har ikke vært innom den nye kafeen 🙂
      Nå har jeg jo mye mindre jobb etter jul og da håper jeg å finne overskudd til både blogging og dating 😀

    10. fruensvilje: Ja, mamma har sånn hvit kasserolle med røde blader. Vi spiste pølser om lørdagene, og de lå i den da jeg vokste opp 😀 Mamma har mye sånne ting i huset, helt fra den gangen 🙂 Moro . Koselig cafe dette :-)Ha en fin ettermiddag Connie <3

    11. Helge: Ja, det er nok en trend det med salg og cafe på samme sted. Egentlig veldig ok 🙂 Jeg kjøpte ikke noe, men bare en Grovis og kaffe 😀 Altså en kjeks/kake 😀 Det var sånn passe rolig når vi var der 🙂

    12. Hanne Beate: Ja, veldig koselig. Mamma har mange av de tingene fra før. Pølsekjelen den hvite med røde blader, cathrine holm. Hi-hi, jeg spiste faktisk en Grovis, en litt grov kake, cookie, med tranebær og hvit sjokolade i 😀

    13. Fru Stussli: De har flyttet litt på seg, litt lenger ned. Gjør ikke meg noe for å si det sånn 🙂 Ja, jeg er klar NÅR som helst for date jeg, du må bare si når du har tid og er i byen. Jeg er KLAAAAR 🙂 Mange klemmer <3

    14. annebe: Denne har byttet sted og var komme litt nedover på løkka, moro 🙂 Fin og hyggelig kafe 🙂 Dit skal jeg igjen 🙂 Klemmer og kos deg med onsdagen <3

    15. En tur på cafe er kos ja, og noen steder er jeg mer glad i enn andre, mannen og jeg har noen steder vi bytter litt på..må jo ha litt variasjon i livet..hehe…
      Så skikkelig fint ut på denne cafeen du viser her…artig særpreg :)) Klem <3

    16. Åh jeg elsker Retro Lykke. Er innom der hver gang vi er på løkka.
      Jeg følger dem på instagram og får slik en sniktitt inn i kafeen med jevne mellomrom!
      Kanskje vår neste date kan være der? <3
      Mange klemmer!

    17. Åh, her var det mye kjent fra da vi var barn! Jeg er glad i å gå på bruktmarkeder og der er det også mye mimre-ting. Det er trivelig å gå på café, men det er så sjelden jeg tar meg tid til det. Koselig sted du har fått i nabolaget, men lurer veldig på hva Grovis er til kr 25,-?

    18. Alltid artig med en ny kafe. Da jeg så bildene her så tenkte jeg med en gang på Håndverkern kaffebrenneri i Sandefjord. Det var en blogg i Sandefjord som hadde et eget innlegg om det spisestedet. Trist at damen bak blogg er så sjelden på, du veit hvem jeg mener tror jeg. Innimellom går jeg på slike nye kafeer. Tror det er en trend med utsalg og kafe under samme tak. Det var fine bilder og det er sikkert mye folk der, trolig sjekker jeg stedet når jeg er i Oslo engang.
      Ha en fin dag.

    19. Det så ut som en koselig kafe! Jeg går nok sjeldent på kafe ja..må nok innrømme det..men sånn er det når man bor på landet. Vi har to kafer, men med hunder, så er det ikke det jeg prioriterer… Men koselig de få gangene jeg er på kafe..se på livet, se på folk, og på din kafe, er det jo mye annet fint å se på også… Ha en god dag!

    20. dette var en koselig kafe og der var det mange kjente gjenstander ) noe som jeg kan se her i heimen også hi hi og noe fra min barndomstid.
      Det er hyggelig å gå på kafe ja,no trives eg best med det om jeg er i følge med noen,men det hender jeg går alene også.Skal bortover i dag men hvet ikke om jeg rekker en kafetur men sånn er det ikke hver gang det er tid til det i såfall ) ha en fin dag da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg