Trekning av kalendergave bak luke nr 3

I dag snørte vi sekken, og satte kursen for landet…
Eller det vil si…Jeg kan ikke ha snørt den sekken SÆÆÆRLIG godt…for det tok bare minutter etter at toget hadde forlatt Oslo S, så hadde  de to rotten-tottene skviset seg opp og ut gjennom glidlåsåpningen…

Salt er glad i å klatre og balansere, og hun bryr seg null og niks om toget er i fart, om det strømmer på med folk på toget, eller om noen kanskje ser litt rart på henne fordi hun trasker rundt med LITT skitne føtter i vinduskarmen…

Og hadde det bare vært litt enkel spankulering i vinduskarmen som var utskeielsene, så skulle jeg vel overlevd det…Men det er når de begynner skikkelig herjing, at jeg gjerne skulle sunket ned i det berømmelige “hullet i jorda”…. Kunne ikke bare jorden åpnet seg….akkurat da…så jeg slapp alle blikkene….?
For når de begynne å klatre….stå på hodet….stå på hverandre for å komme dit de vil… da må jeg innrømme at jeg blir LITT flau…

Og når de til slutt setter seg fast… Med snuter og rumper og værhår og ALT…inni sprekken som blir mellom veggen og setet på toget… 

…da tenker jeg i mitt stille sinn: “Hah!! Det er til pass for dere!!” 

Men til slutt får jeg tak i dem, og vi gjør noen fortvilte forsøk på å ta noen selfier, med alle 3 i bildet… Men det viser seg å være HELT umulig.. Så det ender opp med at Pepper må ta bildet: 


Og siden han ikke fikk vært med på bildet selv, så lovet jeg at han som plaster på såret skulle få lov til å trekke kalendergave-vinneren bak luke nummer 3.

Og han er skikkelig gira i dag skal jeg love deg, for nå er vi liksom skikkelig i gang med kalenderen. Og han vet at det ligger MAAANGE lapper oppi lua der…så her har det nesten vært umulig for han å stå i ro de siste timene…
Men før vi trekker kalender -gave-vinneren, blant de med riktige svar…Her er svarene: 

 

Denne tullenissen…var så klart: 

 

 

Og denne unge mannen….vokste fort og ble siden til en eldre: 

 

Til sist var det rebusen..

Og det sto så klart skrevet med speilvendtskrift: 

Og jeg skal love deg at DET er sant…For selv om de to er “en håndfull” innimellom, vil jeg mye heller ha to av dem inni stua, til kos og ergrelse 😀 enn ti stykker sittende å pipe på taket… 😉

Sånn…da var det klart for Pepper, som snart har klort HULL i lua… Han bare VIL starte nå..
Så uten noe mer snikk -snakk:

Her fyker Pepper avgårde!!!
Spoler i svingene…og langt ned i nisselua…. 



Graver og romsterer, spinner en ekstra runde…Og kommer opp med den lengste lappen av de alle… vanskelig å holde…Men på lappen kan jeg tydelig se det står: 

 

Hurra- Akbhandy.blogg.no !!
 I dag var det deg!! Du vant den tredje kalendergaven. Og det var mange med riktige svar i dag også 🙂 Faktisk 27 stykker! 
Men du var den heldige utvalgte i Peppers poter. Så gratulerer!
Jeg har adressen din fra før, så da kommer det noe i posten til uka. Du blir garantert varm på ørene 🙂 

 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 4 i morgen tidlig men siden det er søndag er det mulig jeg ikke er oppe kl 07.00. Men jeg har åpnet i 8-tida vil jeg tro, og jeg har jo åpent fram til kl 22, så du rekker det om du vil . OG-  Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen, så jeg håper mange fortsetter å være med 🙂 

God natt så lenge <3

 

 

#kalendergaver #julekalender #adventskalender #gaver

24 kommentarer

Siste innlegg