Trekning av kalendergave bak luke nr 4

Etter en heller slitsom morgen, kom vi da oss avgårde til fotografen, og bildene derfra får dere se i morgen. Jeg var litt muggen etter Salts oppførsel i dag tidlig,og gadd ikke akkurat finne på all verdens moro-saker etter vi var ferdig hos fotografen… 


Vi tok kun en liten tur innom Kiwi, og det kan jo være moro nok DET om man liker sånt.. Men selv en liten Kiwi-tur kan by på problemer for NOEN…

Vi sto der og hang…ved disken med ribba… Salt og Pepper hang bare over kanten og stirret ned på god-maten… Så plutselig hørte de et par som sto og snakket rett ved disken:

“Ja…hva tror du Gerd? Er denne ribba ferdig med salt og pepper på??”
“Nei… Salt og pepper tar vi på etterpå…Først inn i ovnen litt, så ut…og salt og pepper på…og så inn i ovnen igjen. Da blir det så fin SVOR”

Salt og Pepper så forskrekket på hverandre, før de klorte seg hardere fast i frysedisken…
“Hjææælp altså!! Høøøørte du det der?? Ta oss på ribba, og inn i ovnen. Har de tenkt å STEEEEKE oss eller?? Jeg blir IKKE med dem hjem nei!! Froooooodiiith!! Ikke la dem ta oss da!!! Jeg vil IKKE bli svooor. Og Frodith… ikke si at DU spiser ribbe med Salt og Pepper også??!! Dette vil vi ikke være med på!!”

Det rømte litt forskrekket bort i et hjørne av disken, og jeg måtte i lynets hastighet forklare dem at det er noe annet de mente, det paret…At de snakke om KRYDDER…og ikke om DEM…
Så var det og få fisket dem opp litt svinefort, før mattilsynet kom og begynte å snakke om dårlig hygiene i ribbe-disken…

Men NÅ er det klart for kalender-gave-trekning..

Siden Salt IKKE var noe grei i dag tidlig, så lovet jeg Pepper ganske tidlig i dag at det ble HAN som skulle få trekke kalendergave-vinneren bak luke nummer 4 OGSÅ!! For det er nemlig sånn at jeg BELØNNER ikke dårlig oppførsel altså!! 
Salt har tatt det til seg, det var lite tull på butikken som du så….og hun er nok MYE greiere i morgen, helt fra starten av også…. (hm….)

Da er det altså snart klart for Peppers trekning av vinneren.. Men før vi gjør det….
Her er svarene: 

 


Nissen var ingen andre enn: 
 

 

Og denne unge kjekke karen var: 



Og sangen i hjertet var: 

 

 

Sånn…da var det klart for Peppers trekning…Og han er er like gira i dag som i går han.. For det er liksom høydepunktet på dagen dette. Så mens Salt ser LITT skamfull i bakken her, piler Pepper i fullt firsprang mot den røde lua…

 


Vralter i vei, nedover mot der alle lappene ligger… 
Fanger med seg en fin-fin lapp…og kommer slepende tilbake…og slenger den foran meg… Og på den står det: 


 

Hurra- Søtmonsen!! Matogkakeoppskrifter.blogg.no– i dag trakk Pepper DEG!!
Du vant den fjerde kalendergaven. Og det var mange med riktige svar i dag også 🙂  opp mot 30 riktige svar..Moro at mange henger med hver dag <3
Pepper hopper opp og ned og roper: Gratulerer!!! Og vi sender ut gaven din i morgen 🙂 Jeg har adressen din tror jeg  🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 5 i morgen tidlig og siden det er hverdag igjen åpner jeg klokka 7 som vanlig. 
Jeg har 19 kalender-gaver igjen, så jeg håper mange fortsetter å være med 🙂 

God natt så lenge <3

 

 

#kalendergaver #julekalender #adventskalender #gaver

 

8 kommentarer
    1. Gratulerer til Søtmonsen! i dag hadde jeg også rett..og hvordan jeg klarte han Støre karen..ja, det aner jeg ikke..det datt bare ned i hue mitt..jeg bryr meg ikke om politikk, så jeg måtte dobbelsjekke med mannen og han lurte på hvordan JEG ante det…hihih..så det er nok noe som setter seg..:-) Stakkars salt og pepper..de var nok livredde i butikken!! Ha en god natt! og ny dag og nye muligheter i morgen!

    2. Gratulerer til vinner nr 4. Stakkars Salt og Pepper som trodde det var dem som skulle på ribben. Bra du fikk fortalt dem at det var krydder, og ikke rotter man har på maten 🙂 Ønsker deg en fin mandag i morgen. Klem <3

    3. Ånei, stakkars. Jeg hadde også blitt redd hadde noen snakket om å putte meg på ribba :O Enda godt det var krydder de mente liksom.
      Gratulerer til verdens søteste Søtmons <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg