Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 11- kom inn, bli med :-)

Ingenting er som å våkne en søndag morgen til rottesang! Det burde du faktisk prøve en gang… Inne i stua kunne jeg høre nynning fra en liten guttestemme:
“La-la-la…..og vil lager det vi kan….for vi er så glaaaaaa når det er snart jul…. Og la-la-la…det er heeeemmmmeeeliiii”
Jeg ble jo så klart kjempenysgjerrig…Hva var det som var hemmelig…? Jeg svingte meg ut  stua i pysj og strikkesokker..

Og der litt i skjul satt Pepper alene i mørket…
Og STRIKKET!!
“Sitter du her i mørket da Pepper? Du må ta på lys skal du se hva du holder på med vettu… Salt er ikke her..”

“Jeg VEEET…Men er ikke SÅ lett å slå på det store lyset da skjønner du…Når brytern er langt oppå veggen!!”

“Jeg strikker til Salt!! Jeg strikker dukker! Og hun må ha MINST 3.. Jeg er ferdig med 2!”
Og det var han jammen meg…De lå så fint på bordet der..Måtte ha vært tidlig våken..

“Tror du hun blir glad Frodith?? Hun vet IKKKKKE at jeg holder på!!”

At hun blir glad er jeg ikke i tvil om, og at han har vært flink med hemmeligheten det er klart, for ikke en gang JEG visste om dette…

“Jeg sitter og koser meg litt til jeg Frodith…Til vi skal ut på shopping..”

Og det gjorde han…

Inne på et annet rom fant jeg Salt…Hun var mer opptatt av å få skiftet hjul på skateboardet…Det var satt seg mye steing og sand i hjullageret, og hjulene måtte skiftes…


Hun så nesten litt skummel ut der hun holdt på , med store skygger og alt..

 

Men hun er veldig handy hvertfall, så dette blir nok bra…


“Du får bare bli ferdig til vi går ut Salt, så er det greit… For nå skal vi snart ut på julemoro på shopping-sentrene vettu…Og da må du være klar!!”


 

Men nå er det DU som skal få det litt julemoro, for nå begynner dagens julenøtter:
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av ellevte kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin søndag <3

 

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper #julegaver #juleshopping

28 kommentarer
    1. Må huske å skrive inn navnet mitt også når jeg slenger meg med i siste liten..😊
      1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson (Mr. Bean)
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet…Og katten.. det er meg..

    2. Håper jeg rekker å slenge meg med, travel dag.
      1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson (Mr. Bean)
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet…Og katten.. det er meg..
      Goood Jul ❤️

    3. Puh, nå var det bare så vidt jeg rakk innom!
      1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet….. Og katten… det er meg..
      Disse to rottene er søren meg noen søtinger! Og så mange søte ting du finner til dem 🙂 Det er lett å se at du legger ned tid i få til morsomme luker til oss. Takk for det <3

    4. Får si som Kjersti hun som vi aldri ser mer. Halvorsen Kristing er nisse
      Unge Mr Bean
      og flinkeste Pepper…strikker og greier… jammen blir det fine gaver til Salt i år 🙂
      Og Hun er jammen tøff…og handy og sterk .de skruene er litt vanskelige:)
      Og ja glemte jo nesten sangen
      Når Katten er borte danser rottene på bordet. Og katten — det er meg 🙂
      ha en magisk kveld <3

    5. 1. Nissen er Kristin Halvorsen
      2. En meget ung Rowan Atkinson på bildet
      3. Når rottene er borte, danser katten på bordet… Og katten… det er meg…
      Krysser fingrene for at svarene mine er riktige 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    6. Ååå, så utrolig SØT han var der han satt og strikket. Og så søte dukkerm mini, mini. Du får det til altså! Nissen er vel, usj, hun der politikeren vi ikke sser så mye til mer. Eh…har det på tunge, men får det ikke frem… 2 er Rowan Atkinson, aka Mister Bean 🙂 Og når rottene er borte danser katten på bordet, og katten det er deg! (Eller meg da :)) Og nr 1. Kristin Halvorsen, måtte ha hjelp fra Gubben. Puh! Da var det i boks, tror jeg. Har vært på jobb i dag jeg. Håper du har hatt noen herlige shoppingtimer 🙂 klemmer<3

    7. 1 Kristin Halvorsen
      2 Rowan Atkinson
      3 Når rottene er borte danser katten på bordet….. Og katten det er meg…
      Ha en fin søndag videre

    8. 1. Kristin Halvorsen 2. Mr Been, Roland Atkins og til slutt 3.Når rottene er borte, danser katten på bordet og katten det er meg! Ja, du er nok en herlig katt du snuppe. Koselig å se dukkstrikking og reparasjoner. Så flittige dere er! Klem 🙂

    9. 1) Kristin Halvorsen 2) Rowan Atkinson 3) Når rottene er borte, danser katten på bordet
      Og katten..det er meg..

    10. Strikke og skifte hjul…hva er det di rottene ikke kan lurer jeg på…
      1Kristin Halvorsen 2 Rowan Atkinson/Mr Bean 3 Når rottene er borte ,danser katten på bordet..Og katten det er meg.. Ha en fin dag videre <3<3

    11. 1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet
      Og katten..det er meg..

    12. Disse rottene dine er jammen herlige 🙂
      I dag har vi Kristin Halvorsen som nisse og Rowan Atkinson som ung. Teksten sier; når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten, det er meg.
      Ha en nydelig søndag, og kos deg med juleshopping <3

    13. 1, Kristin Halvorsen
      2. Mr. Bean! 😀 Hehe. Rowan Atkinson 🙂
      3. Når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten det er meg ;D
      Kos dere med shopping ^^

    14. Tenk å sitte våken så tidlig for å lage julegave til Salt. Pepper er en flott gutt, og strikke kan han også. Hvem sier egentlig at det er en jentegreie? Og jenter kan selvsagt skifte hjul på skateboard selv også 🙂
      Dagens svar på julenøttene er
      1-Kristin Halvorsen
      2- Rowan Atkinson (Mr. Bean)
      3- Når rottene er borte, danser katten på bordet.. Og katten det er meg..
      Ha en flott adventssøndag. Dagene går jammen fort unna. Klemmer <3

    15. Her er jammen rollene (til rottene)blitt bytta om….Pepper er flittig med strikketøyet og Salt er Handy-woman. Jeg tror Salt kan bli litt dominerende av og til, men Pepper er nok glad i venninna si lell! Rørende at han sitter oppe om natta og strikker til henne ,da!
      1. Kristin Halvorsen
      2. Mr Bean alias Rowan Atkinson
      3. Når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten – det er meg!

    16. Hei på deg søs 😀 Jammen er det full aktivitet hos deg. Så herlige bilder med rottene i full sving og jammen er de små de dukkene 😀 Her er dagens svar fra meg: 1: Siv Jensen 2: Rowan Sebastian Atkinson og nummer 3: Når rottene er borte danser katten på bordet..Og katten ..det er meg.. Ha en nydelig lystennedag og stor good klæm <3

    17. 1. Kristin Halvorsen
      2. Mr. Bean eller Rowan Atkinson
      3. Når rottene er borte, danser katten på bordet… Og katten…det er…meg

    18. 1. Kristin Halvorsen
      2. Mr.Bean eller Rowan Atkinson som er hans virkelige navn
      3. Når rottene er borte, danser kattene på bordet.. Og katten.. det er meg..

    19. 1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson (mer kjent som Mr. Bean)
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet…
      Og katten.. det er meg..

    20. Bra at han kan strikke og hun kan mekke, – det kommer godt med seinere i livet! 👍 Her er mine svar idag:
      1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson
      3) Når rottene er borte, danser katten på bordet..Og katten..det er meg..

    21. God morgen 🙂 At Pepper er SÅ flink til å strikke, da! Imponerende 🙂
      Jeg er oppe og allerede våken nok i hjernen til å svare på noen julenøtter:
      Nissen er vel Kristin Halvorsen, og bildet er av Rowan Atkinson (Mr. Bean). I hjertet står det ”Når rottene er borte, danser katten på bordet. Og katten… det er meg….” Hjertet var jo med 2 ulike slags koder i dag! 🙂 Morsomt.
      Ønsker deg en fin søndag 🙂

    22. Hei og god morgen 🙂
      Flinke Pepper som lager julegave til Salt 🙂 Også strikker han da gitt!!! Veldig bra!
      Ønsker dere en flott dag på shopping 😀
      Her er mine svar i dag:
      1. Kristin Halvorsen
      2. Mr Bean – Rowan Atkinson
      3. Når rottene er borte, danser katten på bordet……. Og katten….det er meg….
      Ha en flott dag!
      klem

    23. ja litt hemligheter før jul hører med )) choppingsenter på en søndag høres greit ut,håper dere får en fin dag der ja ))
      Dagens oppgave er
      1) Kristin Halvorsen
      2) Rowan Atkinson ( mr Bean )
      3)Når rottene er borte,danser katten på bordet.. Og katten ..det er meg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg