Trekning av kalendergave bak luke nr 12

Salt og Pepper er skikkelig gira på juleblader… Det er liksom det ENESTE som kan få dem til å holde “snavla” i ro noen minutter, når vi venter på jul…  Så da vi FOR gjennom Oslo City i dag etter jobb, fikk de nesten ikke bestemt seg…
Men til slutt fikk de da valgt seg ut noen blader…

Et rart syn møtte meg da jeg var ferdig med å lage middag. Et julehefte på halvtolv STO borte i sofaen…

Stående på hodet…Og jeg kunne da IKKE huske å lagt det der…. Men SÅ….

…fikk jeg en aning om at det var noen ANDRE som hadde skylda…. Jeg kunne skimte noen bak heftet der….

Der satt de og koste seg og leste…Eller leste og leste fru Blom…De er ikke SÅ gode på lesinga ennå…Så om bladene er DEN eller DEN veien, spiller liten trille for dem..

Så da blir det ikke særlig til lesing heller, for å si det sånn…Men se på bilder…DET gjør de nok… gjerne litt opp ned…
Og Tommy og Tigern er stor favoritt. Handler jo om “levende” tøydyr og greier…

Så etter de hadde holdt på en stund alene…..

…fant jeg ut at vi fikk lese litt på “ordentlig”… Tok dem på fanget og fikk jule-heftet rett vei….

“Slå på lyset da Frodith! Og les på EKTE!!”


“Frodith!! Les da!! Om han gærne tøy-tigern…Forresten …han er ikke noe tøy-tiger, egentlig…han er EKTE, og stor,skummel og farlig!!”
Som du ser: Av og til har vi det riktig så gemyttelig og trivelig her i huset…
 

Og nå er vi klare for å trekke kalendergave for dagens luke…Eller Pepper er… For det er hans tur nemlig, til å foreta selve trekkingen. Og det er jo stor stas som du vet. 


Men før vi trekker vinneren….Her er svarene: 

Nissen i dag var så klart: 

Og denne unge karen, var bare en yngre utgave av den eldre….

 

Og i hjertet sto det: 
 



Men da skal det trekkes kalendergave her igjen, så klart… Og nå er du nok MINST like klar som Pepper?? Og lurer FÆLT på hvem som vinner??

Nå sender jeg han avgårde hvertfall, mot det store røde dypet, nedi lua der…..Men nede i mørket der kan han jo ikke se noe som helst, så han grafser til seg den han får tak i…. Så HERE HE GOES!!

Full fres….spinner avgårde….Kaster seg mot den beste lappen han kan finne…. River og sliter…. Grafser og tafser… Og til sist har han klort til seg en fin lapp…og kommer med stormskritt opp igjen til meg. Og på lappen han gir meg står vinneren, som i dag er: 

 


 

 

Hurra!!!  Matias !!!!! 
I dag var det deg!! Du vant den tolvte kalendergaven. Jeg kontakter deg på e-mailen, så jeg kan få postadressen, så blir det lue på deg 😉
Det var mange med riktige svar i dag også!! Moro at fortsatt mange er med 🙂 

Pepper bukker og svinser og gratulerer 🙂

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Det er veldig koselig at så mange liker kalenderen,og gleder seg over den 🙂
Jeg setter stooooor pris på alle som er med og kommer med koselige kommentarer, selv om jeg selv ikke er så tilstede DER ute om dagen 🙂 

Nye muligheter for å få kalendergave i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 13 i morgen tidlig og siden det er Lucia -dag og alt, åpner jeg kl 07:00..Jeg har jo åpent fram til kl 22, så det skulle være godt med tid til å rekke å svare.Tror du ikke?
Jeg har 10 kalender-gaver igjen, så jeg håper mange fortsetter å være med 🙂 

 

God natt så lenge <3

 

#kalendergaver #julekalender #adventskalender #gaver

11 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja jeg skjønte det var han egentlig 😀 Akkurat som jeg følte det på meg, at det der ikke var noen gutt som skrev ordene 😀 Men lua blir en kombi, som dere kan bruke begge vet du 🙂

    2. Gratulerer til han ^^
      Ja, julehefter er så koselig å lese <3 Satt alltid å leste de da jeg var mindre etter julemiddagen <3 For de ble nemlig gjemt helt frem til julaften 😀

    3. Juleblader er gøy- jeg leste mest Knoll og Tott når jeg var liten 😀 I senre tid er så klart Tommy og Tiger’n veldig gøye :9 Eller Kalle och Hobbe som de heter på svensk (jeg var jo svensk i mange år- ha ha).
      Gratulerer så mye til vinneren 😀 Gleder meg til morgendagens oppgaver 😀

    4. Så gøy at Matias vant, det er samboeren min 🙂 Kommentaren var egentlig fra meg, men jeg hadde glemt å endre tilbake til mitt navn etter at Matias hadde vært på maskinen. Han ble mildt sagt overrasket over mailen han fikk, men så utrolig hyggelig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg