Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 17- kom inn, bli med :-)

Salt og Pepper har LITT planer om en liten julerevy…Vel, vi får nå se om det blir tid til DET midt i alt julestresset…Men hvertfall øver de, og leker de på egenhånd… Og DET kan de jo godt gjøre uansett…

Et av numrene skal være et dansenummer tror jeg… og til det trengs jo hatter så klart..
“Så kommer vi liksom gående SÅNN…på rekke sånn…Med hattene på snei…”

“Og så synger jeg liksom med sånn mørk, bass-stemme: -just singin and singin in the rain 


“Så ser jeg liksom opp mot regnet og stjernene, med innlevelse….sånn som nå….Ikke sant, Pepper? Vi gjør det sånn?”

“Ja…og så kommer liksom jeg…Og jeg er James Dean……eller var det James Bond??? Og så ser jeg liksom litt mørk og skummel ut… akkurat sånnnn.. Og så tar jeg opp begge skyterne, og ser liksom på skurken og sier: -My name is Bond! Pepper Bond!!”

“Are you lukkin for trøbbel?”
Pepper ser så morsk ut som han bare kan…

De blir liksom litt “høye på seg selv” når de driver foran speilet der… og kan lett bli fortapt i sitt eget speilbilde.. Da glemmer de liksom hele revy-planen…

“Men til SLUTT så gjør vi hvertfall sånn, med hattene”
Pepper har kommet inn og regisserer hvordan de skal ta av hatten og lage små sirkler med dem foran brystet. “Og så stepper vi litt bortover til høyre her…Du KAN steppe , Pepper? “

Det kan han IKKE…Og så er liksom DEN samtalen ferdig… 
Men det gjør ingenting, for nå er det klart for julenøtte-oppgaver for dagens luke i Frodiths Julekalender: 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for det er regelen.. selv om vi kanskje ikke trekker syttende-luke sin gave før i morgen tidlig.. Jeg skal BORT, og da må ting muligens utsettes litt… Det blir spennende å se… 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin lørdag <3

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

30 kommentarer
    1. De musene er bare så stilige 😀 Så herlige med hatter 😉
      Denne gangen klarer jeg faktisk bli med! 😀
      1. Kong Harald
      2. George Clooney (tok litt tid men var noe med de øynene)
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart?

    2. 1. Kong Harald .
      2 George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengere da er det på tide det blir vår snart .☺
      Ønsker deg en fredfull lørdagskveld søta. ♥♥ Stor klem ♥♥

    3. det hadde blitt en flott revy!! Søtingene!! mine svar i dag er 1 Kong Harald 2 George Clooney 3 Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart. Ha en flott lørdagskveld! 🙂 klem

    4. Å de er så herlige…..
      1. Kong Harald
      2. George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengrem da er det på tide det blir vår snart….
      <3

    5. Ellen Nilsen: Ja, klart det er! 🙂 Jeg har skrevet det som en tilleggsopplysning i innlegget også 😉 Flere uten blogg som har vunnet i år 🙂

    6. 1. Kong Harald
      2. George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…
      (håper det er mulig å være med på kalenderen selv om man ikke har blogg….)

    7. Prøver meg igjen i dag også 🙂 Salt og Pepper er skikkelig flinke der de står og øver seg 🙂
      Nå til svarene på spørsmålene, som jeg tenkte å prøve meg på.
      1. Hans Majestet Kong Harald V (som i romertallet 5)
      2. George Clooney
      (Da måtte jeg kikke litt på hva de andre hadde svart, men min umiddelbare tanke, var at det var noe med de øyene… Følte liksom jeg hadde sett dem noen ganger før i en film, men når jeg søkte opp for å være helt sikker så, så fant jeg ut at det var George Clooney som ung. Følte det var et skikkelig klask i panna at jeg ikke huska det med en gang).
      3. I hjertet står det: “Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…
      Ha en fin kveld i kveld 🙂

    8. Så gøy med revy da, – det klarer de sikkert som er så ivrige! Ha en fin helg!😊 Her er mine svar idag:
      1) Kong Harald
      2) George Clooney
      3) Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…

    9. Skal si du har mye glede av både salt og pepper og disse liver nok opp i disse dager hos deg:-) Men nå skal jeg også prøve meg her hos deg:-)
      Nr 1 er selveste Kong Harald
      Nr 2 er George Clooney
      Nr 3 så står det..Når nettene blir lange og skyggene enda lengre,er det på tide det blir vår igjen. Og nå virker det så uendelig lenge til våren…..en fortsatt fin kveld frodith:-)

    10. God ettermiddag 🙂 Pepper og Salt ser skikkelig snasne ut med de hattene 🙂 Ikke rart det blir posering foran speilet! Jeg er fremdeles syk, og sykepadde prøver seg med svar på dagens nøtter 🙂
      Nissen er kongen, og bildet av George Clooney er av George Clooney som ung 🙂 Og i hjertet står det: ”Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…”
      Håper du får en fin lørdag 🙂
      Oslosykepaddeklem.

    11. Synes absolutt de skal sette opp en revy eller cabaret. De var jo nydelige! 1: Kongen, 2: hehe, samme problem, jeg SER jo det er noe kjent med de øynene, men klarer ikke finne ut. 3: Når nettene blir lange, og skyggene enda lengre, er det på tide det blir vår snart. Haha, ja du sier noe 🙂 klemmer<3

    12. Heia, i dag skal jeg gjette igjen…og takk til Salt og Pepper som øver til julerevy :).
      1. Kong Harald
      2. Thomas Sean Connery
      3. Når nettene bli lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…
      Og absolutt enig med det siste :).

    13. 1. Kong Harald 2. George Clooney 3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart….
      Så herlige revyrotter. Synes jeg hører stemmen på Pepper Bond!!!!! Artig! Klem til deg Frodith!

    14. Hehe, ja de er nok skuespillere de der to 🙂
      Kong Harald, George Clooney
      Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart.
      Og det er jeg enig i 🙂

    15. 1) Kong Harald
      2) George Clooney
      3) Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…

    16. God helg i stua! Det er noen livlige rotter du bor sammen med, men kjeder seg gjør de definitivt ikke. Syngende og dansende rotter er det ikke alle som har 🙂 Mine svar i dag kommer her:
      1- HM Kong Harald, 2- George Clooney 3- Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…
      Ja våren den kommer snart! Jeg regner med at de første vårblomstene – Primler- er på plass i blomsterbutikker allerede i romjulen. Det er de jo hvert år 🙂 Nyt helgen. Jeg skal en tur på IKEA, og håper at det ikke er for mye kaos der. Klemmer <3

    17. Det blir nok en fin revy disse rottene lager 😀
      Så til dagens svar
      1. Kong Harald
      2. George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart
      Ha en fin lørdag 🌞

    18. Skal si du får hjernecellane våre til å jobbe hi hi ,akkurat som salt og pepper arbeider ))
      1) Kong Harald
      2)George Clooney
      3)når nettene blir lange og skyggene enda lengre,da er det på tide det blir vår snart …

    19. 1) Kong Harald V 2) George Clooney 3) Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…

    20. Så søte Salt og Pepper er. :-))
      1. Kong Harald
      2. George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart…

    21. 1: Kongen!
      2: George Clooney (og du å du så lenge jeg måtte tenke før jeg husket hva han het!)
      3: Når nettene blir lange
      og skyggene enda lenger,
      da er det på tide det
      blir vår snart…

    22. Koselig med revy. Skulle gjerne likt å se den 😉 <3
      Svarene mine er:
      1. Kong Harald
      2. George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart...
      Så utrolig koselig å sitte her om morgenen og lese blogg. Burde gjøre det litt oftere 🙂
      Ha en veldig fin dag 🙂
      Klem til deg <3

    23. Hei og god morgen!
      Her tapper regnet på taket og jeg er tidlig oppe en lørdag morgen 🙂 Skal på kveldsvakt og da er det greit å få litt ut av dagen før jobb 😀
      1. Kong Harald
      2. George Clooney
      3. Når nettene blir lange og skyggene enda lengre, da er det på tide det blir vår snart………….
      Ha en flotters dag i dag, kjekke frodith!!
      Og tenke seg til at det er REVY hjemme hos deg med james bånd og greier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg