Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 18- kom inn, bli med :-)

Tidlig lørdag morgen, i Oslo by… det er da det er duket for stillhet og ro….

To sett med rotte-føtter piler avgårde i morgenlyset….

å 

Forserer fotgjenger-feltet i ekte Beatles-stil…

Og synger Beatles-sanger med rungende stemmer….Jeg er redd de skal vekke byen til og med…

Vi svinger nedom Akersvelva, for der er det fint på mårran…

Og det er riktig så kos, å sitte side om side og kjenne varmen fra hverandre der i vintermorgenen…

Titte på endene som flyter forbi….

Og bare nyte livet…

Pepper foretar en liten halsbrekkende øvelse, som får Salt og meg til å få hjertet i halsen… Men det er jo flott utsikt derfra…Slik var dagen i går…

Men nå er det klart for julenøtter, sendt fra ute på landet der jeg befinner meg i dag..
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

(når du ankommer må du ta VEKK alt overflødig joj = j  osv)
 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av attende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver!

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin søndag <3

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

24 kommentarer
    1. Ser ut som Salt og Pepper koste seg på tur 🙂
      Jeg hadde helt glemt røverspråket frem til nå jeg :-p
      1. Sissel Kyrkjebø
      2. Angelina Jolié
      3. Jeg er så glad hver julekveld.
      Ha en flott kveld <3

    2. Her må jeg bare innrømme at jeg ikke ante hvem nr to var..og kunne jo ha juksa..for ser at det er Angelina Jolie..men jeg har jo vunnet..så gir sjansen til noen andre..har så vondt i hue..så orker ikke røverspråket heller…hihih..Lykke til til andre…Det ser jo så romantisk ut for Salt og Pepper! herlig!!

    3. Hei 🙂 Beklager at jeg ikke fikk vært med de to forrige lukene! Dere har uansett holdt koken med juleverksted og snakk om revy ser jeg 😀
      1) Sissel Kyrkjebø
      2) Angelina Jolie
      3) Jeg er så glad hver julekveld
      Ha en fin siste søndag i advent <3

    4. Syns de var flinke over overgangsfeltet jeg- er ikke alle som er sååååå flinke, dessverre. Og utsikten er som regel best i høyden 😉
      Mine svar, nå når jeg er levende igjen 😉
      1. Sissel Kyrkjebø.
      2. Angelina Jolie.
      3. Jeg er så glad hver julekveld.
      Ha en fortsatt fin kveld- det nærmer seg finale i håndball. Heia NORGE 😀

    5. Ordentlig søtt det siste bildet…
      1. Sissel Kyrkjebø
      2. Angelina Jolie
      3. Jeg er så glad hver julekveld.
      (Så gøy med røverspråket da, det skal jeg huske til barnebarna mine blir litt eldre….:)

    6. Å, så utrolig koselige morgenbilder, og de to søtingene lager julestemning som bare det, de er jo så fint julepyntet <3
      Så gøy med røverspråket, brukte det mye i unge dager, og jeg merket at jeg var ikke like rask, men husket det overraskende godt :).
      Svarene er:
      Sissel Kyrkjebø
      En ung Angelina Jolie
      Jeg er så glad hver julekveld

    7. 1. Sissel Kyrkjebø
      2. Angelina Jolie
      3. Jeg er så glad hver julekveld (Måtte ha litt hjelp fra mamma)

    8. 1. Sidsel Kyrkjebø, 2 Angelina Jolie, 3 Jeg er så glad hver julekveld
      Artig dette her med rottene og røverspråket. Tenk det snakket jeg flytende før. Søsteren kan det enda, men jeg henger visst ikke med lenger. Men når du skiver det, tror jeg at jeg klarte å tyde det!! Klem til deg:)

    9. Heisann og hoppsann. Min datter bare ser kjapt på julenøttene og løste dem på to sekunder… 1- Sissel Kyrkjebø, 2- Angelina Jolie og 3- Jeg gikk meg over sjø og land. Hun tok røverspråket uten å tenke seg om, jeg skulle til å begynne å tenke…men slapp det da. Nå må jeg fyke på butikken for kaos og julegavehandel. Ha en fin søndag. Klem <3

    10. Hei hei, og god morgen! Det ser ut som dere hadde en fin lørdagsmorgen i går, alle 3 🙂 Jeg prøver meg på nøttene igjen:
      Er nissen Sissel Kyrkjebø, tro? Og bildet i oppgave 2 Angelina Jolie? Og i hjertet står det: ”Jeg er så glad hver julekveld” 🙂
      I dag er det julesammenkomst for damer i familien til fyren, og jeg skal dit. Blir hyggelig 🙂 og i morgen bare LITT jobbing, og så er det ferie 🙂 Håper du får en fin søndag, hils søsteren din 🙂
      Hilsen Påbedringensveioslopadde

    11. Kjempekos emd tur da søs <3 Rottene vet å komme seg ut i alle fall 🙂 Samme været her som hos deg, nix julesnø, var fint en stund her med masse rim på trærne men nå er det vekk. Oi den første aner jeg ikke. Må spørre noen her når de våkner tror jeg 🙂 Stooor goood klæm <3

    12. Sissel Kyrkjebø var enkel, det var ikke enkelt å se Angelina Jolie, men tror du ikke at gubben så henne og så er vi så glad hver julekveld.
      De må være forsiktige så de ikke drukner, druknede rotter er ganske så vått 🙂

    13. De gangene jeg har vært i Oslo har jeg som regel vært der tidlig for å utnytte hele dagen, og fint å rusle rundt når det er lite med folk i gatene mens man venter på at butikkene skal åpne. Neste gang må jeg nok ta en tur langs Akerselva, – koselig med alle endene m.m. Her er mine svar i dag:
      1) Sissel Kyrkjebø.
      2) Angelina Jolie.
      3) Jeg er så glad hver julekveld.

    14. Heisann 🙂 jeg prøver meg i dag også 🙂
      1. Nissen tror jeg er Sissel Kyrkjebø.
      2. En ung Angelina Jolie
      3. Jeg er så glad hver julekveld. (Jeg husker røverspråket så godt fra da jeg gikk på skolen). Dodetot vovaror voveloldodigog arortotigog å poproratote.
      Ha en fin dag 🙂

    15. en deilig morgen på dere ) vi skal til Førde og besøk pappa på sykehuset ,men jeg rekker kalenderen her frst ))
      1)Sissel kyrkjebø
      2) Angelina Jolie
      3) jeg er så glad hver julekveld
      ja røverspråket skjønte jeg overhode ikke ,så det er basert på rein tipping hi hi ) ha en fin dag

    16. Ei lei nøtt dette. Her må det tenkes men jeg har 13 timer og 45 min før fristen så dette har jeg tid til. Hvis jeg finner tid så kommer jeg innom igjen. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg