Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 22- kom inn, bli med :-)

Når man er rottemor er livet ganske travelt innimellom… Det er ikke bare tl jul…men det tar seg opp LITT ekstra akkurat da kan man si…I adventsmåneden.. 

For det meste er det jo bare å slippe dem løs….

Så ordner de det meste selv…Trenger kun bittelitt hjelp innimellom, når isen blir for glatt…

“Jula er morosam for dessa som er små…”, sa en lun musebestemor i Musevisa…
Men jaggu er det morosamt å være Frodithen også..i desember.. 😉

Sånn…
4 rotteføtter på glatt føre…Og en sparkstøtting de MÅTTE få prøvd på skikkelig is!! Ingenting er som skøyteisen på Storo Shopping da!! Der var han LØS…Pepper.. Med Salt foran seg..

“Vent da Salt!! Ikke gå fra meg!!”

Og Salt ventet… Og ventet …. 
Og VIPS…..

…i et ubevoktet øyeblikk føk Pepper forbi…og i full fart bortover isen…
Salt ble fryktelig irritert, som hun alltid blir når Pepper tar “rotta på henne”… 
Hevnen var søt: Hun tok renna-fart og kjørte på Pepper bakfra med sparken..

“Au!! Au!! Det gjør VOOOONDT!! Frodith!! Salt er sleeeeeem!!”

Så ramlet de omkull, og slo seg gul og blå, for hundrede gang den dagen..


Så ville de prøve med Pepper først, og det gikk jo ikke SÅ mye bedre… Men moro hadde de det! 

Og nå håper jeg DU skal ha det moro, for nå kommer NEST SISTE julekalender-luke med oppgaver her hos meg, så slapp litt av i julemaset, og prøv disse. Så kanskje du vinner en kalendergave som kommer i posten i romjula 🙂

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

(HINT: Han kunne være litt av en gentleman på filmlerrete…)

 


 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av 22. kalendergave annonseres kort tid etterpå.  Altså nest-siste gangen i år…snufs..

Det er hjemmelagede kalendergaver! Og jeg har 2 gaver igjen som skal ut å reise 🙂 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 

Ha en fin torsdag <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

27 kommentarer
    1. 1) Barack Obama, denne gjorde du enkel for oss :).
      2) Ingen tvil! Dette er Richard Gere, ikke det fineste ungbildet du fant av han, men det var vel meningen, men øynene er 100 % hans!
      3) Musevisa og på loven sitter nissen
      Her holder jeg på å julebake som bare det, så det var så vidt jeg husket å gå innom, men jeg rakk det!!!! For noen røverrotter som stadig prøver å ta rotta på hverandre, men så heldig de er som har så fin spark <3

    2. Alt for mye å gjøre- fikk akkurat med meg at Salt var en liten pøbel igjen 😉 ha ha..
      Mine svar:
      1. Barack Obama- en veldig grei x-president.
      2. Det må være Richard Gere, eller hvordan man nå staver det 🙂
      3. a) Musevisa og B) på love sitter nissen..
      Ha en fin kveld videre. Jeg har tatt juleferie og resier i morgen tidlig, så jeg må snart begynne å pakke og skrubbe litt og litt sånt stress 🙂

    3. Hoho, de tør å bevege seg ut på glatta altså x) Er neimen ikke sikker på om jeg hadde turt det hvis jeg var ei litta rotte 🙂
      Her kommer mine svar på dagens luke:
      1) Barack Obama
      2) Richard Gere
      3a) Musevisa 3b) På låven sitter nissen
      Ha en fin kveld 🙂

    4. Stilig med den skøyteisen!!!
      Barack O, Richard G, Musevisa og På låven sitter nissen 🙂 Det var dagens svar fra meg.
      Ha en fin kveld videre, du og vaskebøtta!

    5. Så gøy med skøytebane inne på shoppingsenteret! Det var det i Houston også, og der var det alltid masse folk. De to rottene får jammen oppleve mye, og spark på isen er nok morsomt.
      Dagens nøttesvar kommer her:
      1- Barak Obama, 2- Richard Gere (jeg elsket filmen “en offiser og en gentlemann”) 3- a Musevisa og B er På låven sitter nissen.
      I kveld skal jeg lage litt jul her hjemme, i håp om å ta “fri” i morgen kveld. Men halsen er kjempesår og jeg frykter at en forkjølelse er på gang… Her må det både appelsiner og solbærtoddy på banen 🙂 Klem <3

    6. Ja, det var litt av et ishow de rottene hadde. Herlig. Tenk nå er det snart julaften. Disse dagene går så fort, og alle er litt travle. Men jeg er med her i dag også. Klarte det greit denne gangen, om jeg gjetter rett da!!! Klemsiklem 🙂
      1. Barack Obama 2. Richard Gere 3. Musevisa og På låven sitter nissen med sin julegrøt.

    7. Å det er lenge siden jeg har vært på isen nå, heldige salt og pepper 😉
      1 Barack Obama
      2 Richard Gere
      3 a) Musevisa. b) På låven sitter nissen

    8. Flotte Obama er julenissen og Richard Gere er den ungen flotte mannen og sangene er musevisa og på låven sitter nissen
      Nå har eg kanskje ikkje tid å titte innom deg mer på noen dager min kjære venn så eg vil med dette ønske deg og dine en fortreffelig magisk deilig avslappene eller festlig jul -alt etter hva du selv ønsker <3 <3 <3 supermasse klemmetingene

    9. God morgen 🙂 Håper du har sovet godt? Jeg sitter og diller og ser på tv Deilig å ha fri!
      Så til kalenderoppgavene: Nissen er Barack Obama, og bildet i oppg 2 er Richard Gere. I oppg 3 er det Musevisa og På låven sitter nissen du har tegnet 🙂
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    10. 1. Barack Obama
      2. a) Musevisa b) På låven sitter nissen
      3. Richard Gere
      Fikk svart tidlig i dag, hurra! Håper alt står bra til med både deg og de to søte små❣ Ønsker dere en fantastisk dag☀️

    11. Så artig med skøytebane utenfor et shoppingsenter da! Det måtte jeg google og fant ut at de har flere show der også. Her er mine svar idag:
      1) Barack Obama
      2) Richard Gere
      3) a) Musevisa. b) På låven sitter nissen.
      Ha en fin bitte lille julaften!🎄

    12. Hoho, og god morgen. Ikke alltid lett på isen nei. Tenk at det snart er slutt….det blir rart uten kalender… 1 Barac Obama 2: Lillebjørn Nilsen 3: Musevisa og På låven sitter Nissen. Jada, jeg VET at det umulig kan være Lillebjørn Nilsen, men jeg klarer ikke gjette bedre, enda jeg SER han ser kjent ut, så har tydeligvis hjernen min ingen forståelse for sånt. Men når jeg forstår så mye annet, så tar jeg det ikke så tungt 🙂 Og jeg har jo allerede vunnet verdens søteste lue, så da så 🙂 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg