Velkommen til 2017!

Denne velkomsten her har en dobbel betydning…



Jeg sier velkommen til deg som nå nettopp har stått opp, på den ene siden. Du har kanskje akkurat fått opp øynene , etter en heidundrandes fest med kalkuner, champagne og høy sigarføring. Du har kanskje ikke fått av deg finstasen en gang etter å ha danset i stiletthæler på bordet hos naboen, mens du sprakk ballonger og slang kofetti rundt deg…men sovnet rett og slett med alt på OPPÅ dyna i de sene morgentimer.. 


Vel…velkommen til 2017 til deg… Jeg har vært oppe siden lenge før du tenkte på å legge deg til og med, og lenge før hanefar…Så det er JEG som ønsker velkommen inn i det nye året…

Jeg sier også velkommen til det nye året i seg selv.. Altså: Velkommen 2017!
Dette er et år jeg gleder meg til, uvisst av hvilken grunn.. Jeg bare har på følelsen av at det ligger noe bra og venter i dette nye året..
Og gjør det ikke egentlig alltid det? I et hvert år? Det ligger da alltid et potensiale for at året skal bli det beste vi noengang har hatt. 
Det hele handler vel egentlig litt om hva vi gjør ut av det…?
Og hva er egentlig mer spennende enn et helt nytt og urørt år… ?  Ingenting!! hvis du spør meg.. Ingenting er mer spennende.

Døra til det nye året ligger der, litt på gløtt nå… Med rester etter et slitent 2016 hengende i dørklinka på innsiden…Tør du å stikke tåa på utsiden, vil du kanskje møte en verden med rosa himmel , med lilla gress og gule skyer… Det gjelder å tørre å stikke tåa utfor døra…og ta med egne malepensler… Så lager du det nye året slik du vil ha det…
For akkurat NÅ, er det HELT ubrukt….

Så velkommen til 2017! 🙂

 

#nyttår #livet #refleksjoner #tanker 
 

19 kommentarer
    1. Godt Nytt år, og velkommen til 2017 til deg også :o)) Første dagen i det nye året sitter jeg alltid igjen med følelsen om at det var så mye jeg skulle ha gjort, men ikke fikk. (litt deppa) Følelsen er ikke langvarig, og går fort over i å begynne å glede meg til alt det nye året bringer med seg.. Konsertbesøk nå i januar, og spesielt en tur til Scotland tidlig på høsten. Det sitrer i kroppen :o))

    2. Godt nyttår fargerike Frodith! “Med nye fargestifter tel”, heter det i sangen som Alf Prøysen laget. Da tenker jeg på deg. Med dine artige og fargerike tegninger, trenger du nettopp det. Tenk nå har vi alle et blankt ark tilgjengelig, og det er bare å farge i vei inn i det nye året. Det er bare den enkelte av oss som former 2017-bildet med de farger, følelser, medmenneskelighet og opplevelser, som vi ønsker.

    3. Godt nytt år. Her ble det taco og vafler i går kveld. Nå kan man bare nyte tiden fremover og benytte seg av tiden man har.

    4. Så flott skrevet! Jepp, jeg har masse farger til å fylle alle blanke ark i det nye året. Vi kan sikkert låne ut farger til andre også, så de også kan fargelegge med oss! Fram for glede, liv og latter. Klemmer til deg. Kom så løper vi inn i det nye året alle sammen, og skaper fargefest og glede! Klem 🙂

    5. godt nytt år ja ,jeg var ute av dyna 6.30 men med en titt ut av vinduet tuslet jeg og fant dyna igjen hi hi ,like godt å sove et par timer til )
      Men no er jeg oppe og skal kose meg på årets første dag som best jeg kan i uværet.
      Skal ta med meg dine ord inn i det nye året og gjøre det beste utav hver dag,for vi kan påvirke dagene våre litt iallefall ))og jeg vil ha flest gode dager

    6. JA, jeg tror også hvert år har noe godt med seg..for i livet, så har vi mye godt..gjelder bare å se det..og ofte blir det overskygget av det dårlige..Så vi får holde døren på vidgap, og ønske og håpe det blir noe godt i år også! Du må ha et riktig god nytt år kjære deg!

    7. Godt nytt år til deg!!!!
      Vi starter året og dagen med blanke ark 🙂 Og vi har mye spennende framfor oss.
      Jeg liker den stille og rolige nyttårsfeiringen. Jeg liker å gå rolig inn i det nye året. Kanskje etter mange år med hund……….. så har feiringen vært rolig. Alle smell av raketter skremmer livet av disse dyrene……….. og i nabolaget her tar det av flere ganger i løpet av kvelden og natten.
      Katten lå langflat trykt inn til veggen under en seng da klokken passerte midnatt………… vettaksremt,
      🙂 Men når det er sagt, så liker jeg stilletthæler og et glass champanje 😀 hihihi
      Gleder meg til dagene i 2017!!!

    8. Godt nyttår til deg kjære Frodith! Så godt du beskriver inngangen til ett nytt år 😀 Nå har vi 365 blanke dager, som vi kan gjøre det vi ønsker med 🙂
      Ha en flott søndag!

    9. Godt nyttår og god morgen i 2017! 😊🎊🌄 Her var det lite med stiletthæler, fine kjoler og fest, men rolig og avslappende. Vi pleier ikke å sende opp raketter, men vi var ute og så på de som ble sendt opp av naboer og andre omkring her. Jeg har bestemt meg for å skrive dagbok iår, og det er jo litt du også gjør gjennom bloggen. Kos deg videre på landet og nyt den første dagen i 2017!💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg