Når man er født på midten av 60-tallet…

…så er det lett å bli litt preget…


Man kan etter en oppvekst på 70-tallet ha “fått noe inn med melka” …som er vanskelig å få UT igjen… 
Enkelte sliter med langhåret frisyre både på hodet, under armene og på leggene… Og NEI…jeg sa IKKE jeg mente meg 😉
For på 70-tallet var det nemlig ikke så nøye med den der hårveksten her og der… Egentlig sto det respekt av å ha litt hår her og der, på den tiden var nemlig HÅR det samme som MENINGER omtrent…og så klart RIKTIGE meninger..

Det andre man fikk inn med melka, var musikken som oppsto i den perioden. Og for en musikk!!
Ingen har noensinne etter 70-tallet laget musikk som kan måle seg med den musikken! 
Og mulig noe av inspirasjonen til å lage den fantastiske musikken kom av alt håret?? 

Så selv om noen kanskje har en mening om at andre burde lært seg å barbere legger og armhuler etter 70-årene var “long gone”, så mener jeg som en etterlevning av en svunnen hippie-tid at musikken og håret hører sammen 😉

 

 

Fk-4lXLM34g

Liker du Kate Bush sin musikk?
Er du vokst opp på 60- 70-tallet


 

#musikk #katebush #hår #hippietid #meninger #idealer 
 

34 kommentarer
    1. Måtte le da jeg begynte å lese her. Jeg prøver å bla meg litt tilbake, for jeg har gått miste om en masse midt i feberen. Leste hos b.forb at hun ville ha en utfordring av hver og en av oss. Jeg sa hårsveis, og så kom jeg hit til deg og måtte smile. 70-tallet var hårets tid ja. Husker jeg forsøkte en støvsuger som kunne snus, så den blåste ut. Da fikk vi plutselig stilig veis gitt!!! Som en annen Kath, hun vant i Grand Prix i 1985. Men jeg hadde sånn sveis på tidlig 70-tall, lenge før henne!!!!! Klemsiklem 🙂

    2. Og selv er jeg født i 1959 og Kate Bush er vel noe jeg så absolutt hørte på i min ungdom,og fortsatt er den musikken like fin og høre på til dags dato. Og Dont give up der hun synger med Peter Gabriel er jo selveste kremen da. + Baboushka:-) Og hårete var jeg sikkert både her og der..og slik var det jo den gangen,,ingen brydde seg om en hadde hår under armene som stakk frem under en pen topp eller kjole. Så 70 og 80 tallet har jeg nok mange gode minner i fra også:-))

    3. Jeg er født i 1967, og mine første minner om musikk var Kate Bush, ABBA og Boney M. Ellers er det nok 80-tallet jeg husker best, siden jeg da var tenåring. Whitney Houston, Belinda Carlisle, Limahl, Kylie Minouge, Wham! m.fl. var blant favorittene. Ellers har jeg vokst opp på gård og da var man ikke så nøye med hårvekst her og der eller sminke, men jeg barberer leggene om jeg skal ha tynn strømpebukse på.

    4. Fantastiske Kate Bush, og et passende etternavn på artisten sammen med dette innlegget, hehe Elsker både hippie-stil og musikken derfra, selv om jeg var et barn på den tiden. Litt barbering her og der har jeg og tatt med meg, med min noe senere oppvekst, hehe. Og om vinteren har jeg vinterpelsen på 🙂

    5. GTduA: Hi-hi…Joda..enig med det jeg. Og jeg lever ganske mest her og nå 🙂 Men den tiden har preget meg litt, både da jeg var I DEN, og det jeg har lært etterpå OM tiden 😉

    6. maiken: He-he…jeg startet litt på slutten av 70-tallet jeg..men mest starten 80-tallet ja.. Men ble foret og flasket opp pga søsteren min, med Kate Bush 😀

    7. Kate Bush er bra, men jeg begynte vel først å leve som meg selv på 80-tallet….
      Jeg tror jeg venter med barbering ymse steder til våren kommer, men så har jeg ingen som uffer seg heller…:)

    8. Det er vel no spesielt med ungdomsminner, men hver ander har sin sjarm har jeg lært, så om jeg synes det var så ekstra på 60- og 70-tallet, tja.

    9. Jeg er usikker på om jeg har hørt så mye med henne, men denne sangen har jeg alltid likt 😀 Jeg liker en del musikk jeg ikke har peil på hva heter, eller hvem det er som synger den, så mulig jeg liker mer med henne 😉

    10. Herlig :)…..jeg er det bare skjult inni meg nå jeg….og det vises overhodet ikke utenpå at egentlig har jeg en rebell på innsiden :D.

    11. Ja jeg er nok fra samme tiden ja..med hår overalt! hihihi. Hørte mye på kate Bush.. 🙂

    12. For seint. Jeg fant en bøtte med gelefigurer og minimarsmellows og noen ostekuler, men ny dag i morgen såklart 😀 Du er superflink ! Jepp må i gang nå med nix snop, kroppen hyler etter sukkerkakekjeks 🙂 Jeg sitter og ser dok. nå jeg 😀 Klæmma <3

    13. Jeg barberte meg, så jeg hadde nok ikke de riktige meningene :))). Men en av de første festene jeg var på etter jeg flytta til Oslo for å begynne på kunst og håndtverkskolen ble Kate Bush spilt. Digga den. Alt var veldig spennende.
      Men egentlig ble jeg vel mer hekta på åttitallet, jeg hadde en herlig, lang ungdomstid :).

    14. ladyaugust:Nå skal du være flink søs å spise smoothie, grønnsaker, og den snop-grøten du laget. Du må begynne med den igjen!! Da ville du ikke ha snop en gang 🙂
      Ja, se på dokumentaren. Jeg ble jo foret opp med henne av søsters jeg vet du 🙂 Jeg har ikke spist sjoko i dag heller… 🙂 Bare tørket mango..Jeg er SÅÅÅÅ Flink!! Klemmer <3

    15. Hehe, ja dette vet jo ikke jeg noe om annet enn det jeg har lest og sett på film ;P Kan ikke si jeg er noe spesielt fan av henne ;o Men hørt den mange ganger ja 😛

    16. Hei på deg søs 🙂 Jeg har ikke hørt sååå mye på Kate men nå fant jeg en dokumetar om henne som jeg skal se 😀 Takk for tipsing om henne 🙂 Man blir såklart litt prega og her er jeg mest prega av at det begynner å bli tomt for julesnop så nå spiser jeg hvasomhelst nesten hahahaha Gooodklæmme <3

    17. fabelastisk: Jeg er jo født i 66, hadde oppveksten mye på 70-tallet da, og ble flasket opp av søsteren min med Kate Bush -musikk og Bowie 🙂

    18. jeg har iallefall altfor mye hår,og uansett hvilken frisør jeg går til sier dei att håret mitt er sååååååå tykt,så er det bare å tynne det da hi hi og leggane jepp dei får en omgang også,hjemme velog merke ))liker denne musikken,og ja mye av det vi hørte på 70 tallet liker jeg bedre enn den som produserast i dag

    19. Kate Bush er bra, og selvom jeg er 69-er så har jeg jo oppveksten på 70-tallet…. hår, ja…… det var jo mye spes på 80tallet også…… <3

    20. Jeg har vokst opp nesten samtidig med deg, og jeg er ikke så nøye med den barberinga. Om sommeren raker jeg meg under armene for å unngå svettelukt, men leggene får være som de er! Mye flott musikk på 70 – tallet. Kate Bush var vel populær både på 70 – og 80 – tallet? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg