Å være spesiell er ikke så dumt…

Noen ganger kan man føle seg litt rar når man skiller seg for MYE ut.. Men i ganske mange sammenhenger her i livet har jeg likt å stå litt ut fra massene..
Ingen er jo egentlig like, uansett, og for meg har det vært naturlig å være MEG både i sinn og skinn.. Som oftest har det bare gitt positive utslag. Bare som yngre kunne jeg av og til føle at folk ville “sette meg på plass” litt, pga at jeg skilte meg ut..

I Andeby er noen ender, og noen er det IKKE. De er svaner, skjærer, duer og gud-vet-hva.. I tillegg har vi de som er ender….men ikke som de 1000 andre som plasker omkring… Midt i myldret av stokk-ender, finner vi plutselig EN av et annet slag: Rust-anden. Den er flott og spesiell, og alle fotografene ved Østensjøvannet beinflyr vannet rundt, med brød og kjeks og annen snacks, for å få de beste bildene av denne raringen…Også VI så klart: 

 

Er ikke han ganske fin?

 

#fugl #ender #spesielt #rustand #Østensjøvannet 
 

27 kommentarer
    1. Ha ha, så han der rustanden er er yndet fotomotiv for flere? Da må han føle seg ganske beæret. Men det er ofte sånn at vi liker å ta bilde av det som skiller seg litt ut, spesielt om det er fugler. En svane blant mange ender…og jeg velger svanen som motiv, eller som her..en annen and enn de fleste andre. Jeg ville også valgt denne…og de andre litt i tillegg. Fine bilder 🙂 Klem <3

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Viktig å være seg selv hvertfall 🙂 Litt spesielle er vil jo alle sammen 🙂 Liker å ikke være HELT lik andre jeg.. 🙂 Takk <3

    3. Siv Svanem: Å ja..nei, James har aldri prøvd på det. Har vært veldig MEG hele veien jeg, om folk har likt det eller ikke, og er så trygg i meg selv, så står for det jeg er ja 🙂

    4. Hanne Beate: Ja, litt sånn var det med meg også. Ble ikke mobbet, men ble nok sett på som ganske spesiell. Mye for at jeg hadde egne, litt annerledes meninger også.. Ja, moro med annerledes 🙂

    5. Kjempefin 🙂 Og du gjør den ikke mindre fin med din eventyrlige tiltrekningskraft med kamera i hånd. Har faktisk aldri sett den sorten før. Skal vel snart nedover til sønn&Co på Skedsmokorset. Kan du tipse hvor du tar alle disse Andeby bildene dine ?

    6. Jeg liker også å gå mine egne veier, og i ungdommen var jeg ikke spesielt populær pga. det, – jeg ble faktisk mobbet på ungdomsskolen fordi jeg ikke gjorde som alle andre. Det hender vi er innom en fuglepark her i nærheten, og siden den ligger like ved ei elv er det mange stokkender der Om sommeren er det både påfugler og høner i store utebur der. Rust-and har jeg ikke sett, – gøy med noe sjeldent og annerledes.

    7. Rundt Østensjøvannet er det pent, mye liv i vannet. Fine bilder og slike fugler er fine skapninger.
      Ha en fin dag.

    8. Den var super fin! og skjønner godt at man vil ha den på bildet! Så vakker!! For ja, det som skiller seg ut, er ofte vakkert! ihvertfall i mine øyne! ha en god ny dag! Flotte bilder!

    9. Sånn er det også å ha tilflyttet et sted. Alle andre går stor stett i den eller den bunaden, og du har noe helt annet. De andre har sånn eller slik dialekt, mens din skiller seg ut. Hadde vært artig å visst historien til den anda, og hvordan den havnet der..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg