Ulv-ulv..

Dette er inget politisk innlegg, som du sikkert skjønte…Jeg er ikke kjent for å begi meg ut på de store diskusjonene lenger, selv om jeg har meninger i lassevis..
Jeg liker derimot ikke å diskutere i skriftlig form, fordi mange viktige aspekter forsvinner da, kroppsspåk, mimikk osv. 
Så dette er altså ikke noe innlegg FOR eller MOT ulv… For eller mot sau…Neida…

Dette handler litt mer om hvor lett det er å gå i fella med klager av ulike slag..
Hvis man har noen ting man ikke synes er BRA…Man føler seg litt dårlig behandlet…Eller man føler seg generelt litt dårlig FORM, syk…. Og det å få det UT i disse dager, er viktigere enn noe annet her i verden av og til… Å SNAKKE ut….FÅ det ut…

Det er vel å bra å få ut ting. Det som blir problemet er når nyansene blir for små…ALT er like vanskelig…Like urettferdig…Man har LIKE vondt i dag som i går… osv.
Når det kommer til det punktet hvor ting VIRKELIG er et problem, så er det da nemlig litt vanskelig for folk rundt å se at det NÅ er alvor…
Man har ropt så mye “Ulv, ULV” og ikke nyansert noe…Om det er små eller store ulver det er snakk om…
Så den gangen det kommer en DIGER en…så er det liksom ingen som tror deg…
Problemet ditt blir bagatellisert…og folk trekker på skuldrene…

Til slutt kan noen og enhver bli sittende igjen med munnen full av pels, fordi de fikk en hel liten ulv-unge tredd ned gjennom halsen…
Lærdommen er altså: Ikke rop for mye ulv-ulv…og må du rope ulv…vær nøye med å forklare STØRRELSEN på den.. 😉

Dette er en felle jeg stadig går i selv, trengs å jobbes med 😉

 

 

(ulven har jeg tegnet til et lite prosjekt på jobben :-)) 

 

#ulv #hverdag #livet #klager #sykdom #problemer 
 

16 kommentarer
    1. Hehe….jeg besøker jo en ulv hele tiden jeg, men han er heldigvis taus for det meste 😉
      Ganske stor er han også 😉 Og han kan jeg beklage meg til, uten at det får noen konsekvenser. Min klagemur, på en måte 🙂 Veldig godt å ha ham 😀 <3

    2. Sanne ord søs <3 Jeg har en følelse av at mange(de fleste) sier ikke hvordan ting er. I alle fall gjør ikke jeg det. De små hverdagslige kan jeg godt blåse litt ut men de store tunge sier jeg nix om. Noen driver såklart og roper hele tiden og du har helt rett folk reagerer ikke til sist Håper kvelden din blir bra, her lages det bakerovn 🙂 Gooood klæm <3

    3. Ja, man kan nesten snakke seg syk noen ganger. Det er litt viktig å tenke at de problemene man selv har ofte er mindre enn de mange andre har, og på den måten komme seg lettere igjennom det. I går klarte jeg å pådra meg muskelstrekk i leggen, – det sa pang baki der, men jeg kom meg på jobben for jeg trenger ikke å bruke bena så mye i jobben. Heldigvis gjør det bare vondt når jeg går, så da er det o.k.

    4. Ja så sant! Det kan jo bli litt mye, og så blir det helt feil når det virkelig gjelder. Og det er dumt, for det er jo DA man har behov for den sympatien som er brukt opp… klemmer<3

    5. Et godt tenkeinnlegg dette!
      Jeg føler det gjerne slik at hvis jeg skriver/sier noe om hvordan jeg har det og mener selv, noe jeg også sier, ikke er sååå ille, men det er irriterende nok til å nevne, så skal liksom folk blåse det opp til så mye mer, fordi de sliter kanskje med noe av det samme og da MÅ jeg reagere likt som de- helst skulle jeg vært sengeliggende i tre uker uten kontakt med noe annet enn sengetøyet, liksom. Da blir jeg lei. Man gidder liksom ikke snakke om ting som opptar en tilslutt.

    6. Det er mange som roper ulv i utide men det er alltid greit og være våken. Her i huset er det meste klart til våren. Må få vaska balkongen grundig en dag, rydde mere i boden samt legge bort vinterklær. Dessuten må jeg investere i nye joggesko. Ha en fin dag.

    7. Kloke ord….. og gode “Bilder” på det!!Ja, klager vi støtt og stadig, så er det ingen som “orker” å lytte eller tar oss på alvor til slutt! (Been there, done that – og DET til gangs!) Nå klager jeg ikke så mye lenger….tror jeg i alle fall, men en gang i blant er det jammen godt å ha ei god venninne å få “tømt” seg hos. Da er hun og jeg enige om at det er tid for en “tømme-seanse” . Da ramser vi opp all elendigheten som har blitt oss til del – og så er vi så fornøyde etterpå, atte!!! 😉

    8. Ja det er så sant..og det er nok mange som går i den fella! Flott illustrert med den flotte ulven din! Ha en god ny dag!

    9. God morgen !
      Den ulven var bare lekker tegnet og passer så til innlegget ditt!!!! Flott innlegg, frodith. Det er så sant som det er skrevet her 🙂 Man roper så lenge ULV at til slutt er folket rundt, så vant til å høre det, at de ikke reagerer når det virkelig gjelder.
      Sender stor varm klem og ønsker deg en topp dag! <3klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg