Pfføy!!

Jepp…da var vi der igjen…

Nå har jeg stått her en hel uke, eller mer… som en vår-fugl på en grein…Og jeg nærmest hadde  nebbet fult av hestehov… Sang min fine vårsang, med halsen i været: “Kvirre-virre-vitt- SKVIIIIK” Gåsunger POPPET på grenen jeg satt på, og sola kjentes NESTEN varm hvertfall…

Vi har til og med  lovprist våren med vår-challenge og alt..

 

Men PLUTSELIG var moroa over…. Plutselig var det nesten kuledgrader igjen..Her på grenen min regnet det nesten sidelengs igjen….., Nebb og fjær- alt var bare vått og ekkelt….
Og det var på med sydvest og ull…igjen…

 

 

Så spørsmålet er: Hva skal en vår-fugl gjøre i sånne tider??
Synge enda høyere?… Overdøve alt det grå, ekle, våte……
Hvor mange ganger til skal vi oppleve dette med kuldegrader og sludd og faenskap… før vi får stå i fred med blomstene i nebbet…?

Eller skal vi kanskje bare riste lett på hodet, med et  “pfføy!!” og vente en ukes tid…? 😉

 

#vår #kaldt #lurevår #fugler #tegninger #regn #kuldegrader 

22 kommentarer

Siste innlegg